ایران_بنگلادش/نخستین مصاف دختران ایران در مقدماتی آسیا

تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان امروز و در نخستین گام از مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا به مصاف بنگلادش می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال بانوان کشورمان امروز_ چهارشنبه ۳۱ شهریورماه_ در نخستین گام از مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا در تاشکند ازبکستان به مصاف بنگلادش می‌رود. تیم ایران که در این مسابقات با اردن و بنگلادش هم گروه است در صورت قرار گرفتن در جایگاه نخست گروه G مسابقات به جام ملت‌های آسیا صعود خواهد کرد تا در هند به مصاف رقیبان برود. بنابراین شاگردان ایراندوست باید حداکثر امتیازات را در دو مسابقه پیش رو کسب کنند تا صعود خود را به مرحله بعدی مسجل کنند.

تعطیلی دوساله و نیمه تیم ایران!

فعالیت تیم بانوان کشورمان پس از شیوع کرونا در ایران حدود دو سال و شش ماه تعطیل بود تا آنکه پس از روی کار آمدن شهاب الدین عزیزی خادم به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال فعالیت‌ها دوباره از سر گرفته شد. مریم ایراندوست پس از انتخاب شدنش به عنوان سرمربی تیم، در دو اردوی بلاروس و ازبکستان تمام تلاش خود را کرد تا تیمی را برای حضور در مسابقات زنان آسیا راهی تاشکند کند که حدود ۲ سال و نیم است هیچ تمرین و فعالیتی نداشته است. البته به نظر می‌رسد تا حدودی در این راه موفق ظاهر شده و این تیم چه از لحاظ تاکتیکی و چه از لحاظ بدنی کاملاً آماده مسابقه است.

ایران_بنگلادش/ اولین مصاف دختران ایران در مقدماتی آسیا

از امکانات خوب فدراسیون تا لباس‌هایی که حاشیه ساز شد!

مسئولان فدراسیون فوتبال در این مدت سعی کردند شرایط خوبی را برای ملی پوشان بانوان کشورمان رقم بزنند. از تدارک اردوهای مناسب داخلی و خارجی تا البسه و سفرهای اختصاصی با هواپیمایی تحت قرارداد فدراسیون همگی نشان از حمایت مسئولان فدراسیون از این تیم داشت. حتی مریم ایراندوست در این خصوص به ایمنا گفت: خوشبختانه حمایت‌ها خیلی خوب بوده و دیگر نیاز نداریم خودمان را به مسئولان ثابت کنیم. در گذشته همیشه در جلسات باید به گونه‌ای خودمان را معرفی می‌کردیم تا حمایت‌ها از تیم‌های بانوان انجام شود اما در حال حاضر مسئولان فدراسیون شناخت کافی از فوتبال بانوان دارند و از صمیم قلب دوست دارند شرایط برابری را نسبت به فوتبال آقایان برای بانوان نیز فراهم کنند. از اردوی اول تا این لحظه این موضوع کاملاً مشهود بوده و نیازی نیست تعریف و تمجیدی صورت بگیرد چرا که همه مدیران فدراسیون فوتبال مسائل موجود را دنبال می‌کنند و از آقای عزیزی خادم تا خانم موسوی همگی امکاناتی که برای تیم ملی نیاز بوده فراهم کرده‌اند.

در واقع این کمک‌ها نیز رسانه‌ای شده‌اند و می‌بینید که مجموعه تیم خیلی بهتر از قبل و با تلاش فدراسیون با پرواز اختصاصی به ازبکستان رفته است یا در خصوص لباس تیم ملی پوشاک اورجینال در اختیار بازیکنان قرار گرفت تا نگاه‌های برابری را بیش از پیش و با تلاش‌های مسئولان شاهد باشیم.

ایران_بنگلادش/ اولین مصاف دختران ایران در مقدماتی آسیا

اما موضوع دیگری که در روزهای اخیر برای تیم مریم ایراندوست حواشی‌های زیادی ایجاد کرد لباس‌های تیم ملی بانوان هنگام سفر به تاشکند بود. پس از رسانه‌ای شدن تصاویر بدرقه ملی پوشان کشورمان احمد راستینه رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگویی به این لباس‌ها اشاره کرده و گفته است: «متأسفانه آنچه اتفاق افتاده نه قابل توجیه است و نه قابل چشم‌پوشی. وزارت ورزش مسئولیت دارد که این موضوع را پیگیری کند و فدراسیون هم به خاطر چنین قصوری باید پاسخگو باشد.»

این سخنان نماینده مجلس شورای اسلامی در حالی انجام شد که این لباس‌ها در فضای مجازی خیلی از کاربران، فدراسیون فوتبال را به خاطر طراحی لباس برای تیم ملی بانوان در سفر به تاشکند تحسین کردند.

ایران_بنگلادش/ اولین مصاف دختران ایران در مقدماتی آسیا

ایران سفید پوش برابر رقیب

نشست هماهنگی تیم‌های شرکت کننده در گروه G رقابت‌های مرحله مقدماتی جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا ۲۰۲۲ هند، روز گذشته به صورت آنلاین با حضور نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شد.

در این نشست آخرین قوانین و مقررات مربوط به این رقابت‌ها توسط مسئولین برگزار کننده و ناظر داوری برای سرپرستان ارائه شد؛ همچنین رنگ لباس تیم‌ها توسط سرپرستان به تأیید مسئولین برگزار کننده مسابقات رسید.

بر اساس هماهنگی‌های انجام شده در این جلسه، ملی‌پوشان فوتبال زنان ایران در اولین دیدار خود با لباس سفید به مصاف قرمزپوشان بنگلادش می‌روند؛ هم‌چنین دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان ایران نیز با لباس خاکستری در درون دروازه حاضر خواهد شد.

شروع پر گل هم گروه ایران

مصاف تیم‌های ملی زنان اردن و بنگلادش که ظهر روز یک شنبه در ورزشگاه بنیادکار ازبکستان پیگیری شد، از همان ابتدا با مالکیت اردنی‌ها بر توپ و میدان دنبال شد و این تیم که به تازگی قهرمان جام کشورهای عرب‌زبان شده، به خوبی توانست قدرت خود را بر حریف دیکته کند و اجازه خلق موقعیت به بنگلادشی‌ها را نداد. نیمه اول در شرایطی به پایان رسید که تیم ملی فوتبال زنان اردن با نتیجه ۲ بر ۰ به پیروزی رسیده بود و اردنی‌ها با بردی مطمئن راهی رختکن شدند؛ با شروع نیمه دوم حملات اردنی‌ها ادامه یافت و آن‌ها موفق شدند ۳ بار دیگر دروازه بنگلادش را باز کنند.

با این پیروزی پرگل و پنج گله، اردنی‌ها شروع مقتدرانه‌ای در این تورنمنت داشتند و گام اول در مسیر صعود به جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۲ هند را با موفقیت برداشتند.

مریم ایراندوست سرمربی و سمیه شهبازی مربی تیم ملی فوتبال زنان ایران از نزدیک نظاره‌گر این مسابقه بودند و عملکرد دو تیم را مورد ارزیابی قرار دادند.

فدراسیون فوتبال: پاداش زنان و مردان همسان می‌شود

همزمان با دیدارهای حساس تیم بانوان ایران خداداد افشاریان عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال خبر از همسان سازی پاداش زنان و مردان فوتبالیست کشورمان داد. او در این خصوص اضافه کرده است: شما دیدید که برای اولین بار تیم ملی فوتبال زنان با پرواز اختصاصی و برگزاری اردوهای مستمر، اکنون در ازبکستان به سر می‌برد تا به مصاف رقبای خود برود. همچنین برای اولین بار در نشست هیأت رئیسه مصوب شد تا پاداش تیم زنان همسان با تیم‌های مردان باشد تا بتوانیم به تیم ملی زنان عزت بدهیم. عزتی که رئیس فدراسیون فوتبال تاکید بسیاری بر آن داشت. در واقع در بسیاری از مواقع وی از ارتباطات شخصی خود استفاده می‌کند تا تیم‌های ملی و فدراسیون بدون دغدغه، فعالیت‌های خود را پیش ببرند.

ایران_بنگلادش/ اولین مصاف دختران ایران در مقدماتی آسیا

همه چشم‌ها، امروز به تاشکند

با آنکه بازی ایران و بنگلادش پخش زنده تلویزیونی ندارد و از سوی رسانه ملی گزارش این دیدار را نخواهیم دید اما دوستداران فوتبال و بانوان دنبال کننده عملکرد تیم کشورمان به هر طریقی شده از شبکه‌های مجازی این دیدار را خواهند دید. کادر فنی و بازیکنان تیم بانوان ایران پس از چند ماه کار سخت و تلاش برای آمادگی و رسیدن به مسابقات امروز راه جدیدی را آغاز خواهد کرد. آنها مطمئناً برای موفقیت تیم کشورمان می‌جنگند تا این موفقیت زمینه‌ای برای رشد فوتبال بانوان در ایران شود.

کد خبر 523809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.