فتح خرمشهر، بزرگترین دستاورد رزمندگان اصفهانی بود

یک تحلیلگر دفاع مقدس گفت: فتح خرمشهر از جمله دستاورهای رزمندگان اصفهان در دوران دفاع مقدس است به گونه‌ای که با کمترین نیرو و امکانات از سمت اروند و شلمچه وارد خرمشهر شدند و غنیمت جنگی و اسیران بسیاری گرفتند.

علیرضا دلبران در گفتگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نقش رزمندگان اصفهان در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های رزمندگان اصفهانی در دوران دفاع مقدس قانون مداری، مسئولیت پذیری و سخت‌کوشی بود، این ویژگی‌ها ناشی از استعداد ذاتی آنها است.

وی افزود: رزمندگان اصفهانی علی رغم قانون مداری بسیار بانشاط، خوش برخورد و تلاشگر بودند، ویژگی‌های بارز رزمندگان اصفهانی آنها را از سایر رزمندگان متمایز می‌کرد.

این تحلیلگر دفاع مقدس تصریح کرد: در خصوص مسئولیت پذیری رزمندگان اصفهانی خاطره‌ای به یاد دارم، بعد از عملیات فتح در جزایر، باید یکی از پاسگاه‌های آبی که در آنجا رزمندگان لشکر امام حسین اصفهان حضور داشتند را تحویل می‌گرفتیم، اما گردان ادوات دیرتر به ما ملحق می‌شد، به همین دلیل از رزمندگان اصفهانی خواستیم تا زمانی که قایق‌ها و دوشکا برسد، گردان ادوات نزد ما بماند و آنها نیز قبول کردند.

دلبران تصریح کرد: سپس دو جوان کم سن که جز قایقرانان اصفهانی بودند با قایقشان کنار ما ماندند. در مدت که کنارمان بودند، به هیچ وجه شاهد کم کاری یا خرابی قایق‌ها نبودیم و این جوانان همیشه در حال رسیدگی به قایق و تعویض روغن، بنزین و… بودند به گونه‌ای که هیچ نقصی در قایق‌ها مشاهده نمی‌شد حتی آراستگی ظاهری قایق از دور نیز قابل تشخیص بود. این احساس مسئولیت آنها به گونه‌ای بود که حتی در قایق می‌خوابیدند و از آن مراقبت می‌کردند. این نمونه‌ای کوچک از مدیریت و برنامه ریزی رزمندگان اصفهانی در دفاع مقدس بود.

وی افزود: فتح خرمشهر از جمله دستاورهای رزمندگان اصفهان در دوران دفاع مقدس است به گونه‌ای که با کمترین نیرو و امکانات از سمت اروند و شلمچه وارد خرمشهر شدند و غنیمت جنگی و اسیران بسیاری گرفتند.

کد خبر 523757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • رصد IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    3 0
    اصفهان برا ایران خیلی کارا کرده ولی ایران کمش گذاشته خشکی زاینده رود و ......