تاریخ انتشار  دو فیلم در چین مشخص شد

پس از گذشت ماه‌ها و با اکران‌های مهم جدید هالیوود ، "Dune: تل ماسه" و "No Time to Die: زمانی برای مردن نیست" روز یکشنبه تاریخ آغاز اکران خود را در چین نهایی و رسماً حضورشان در بزرگترین بازار فیلم جهان را تأیید کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این دو فیلم آخر هفته‌های متوالی اکتبر اکران می‌شود. "تل ماسه" در تاریخ ۲۲ اکتبر ، دقیقاً همزمان با اولین پخش در آمریکای شمالی و HBO Max، در چین به نمایش در می‌آید.

اما "زمانی برای مردن نیست" یک هفته پس از آن در ۲۹ اکتبر و در عین حال سه هفته کامل پس از اولین نمایش خود در ایالات متحده، در چین به نمایش در می‌آید. این در حالی است که فیلم اول در ماه جولای سانسور چین را طی مدت قابل توجهی سپری کرد و فیلم دوم نیز اخیراً در ۱۰ سپتامبر این دوران را گذرانده است.

مطمئناً اکران این دو فیلم در چین، یک پیشرفت خوشحال کننده برای هالیوود است. با توجه به اینکه "تل ماسه" و "زمانی برای مردن نیست" با بودجه بسیاری ساخته شده است، نیاز به فروش جهانی قوی برای به دست آوردن سود دارند و چین برای دستیابی به این درآمد کمک بسیار خوبی است.

چین یکی از مهمترین بازارهای خارج از کشور برای فیلم‌های ۰۰۷ به شمار می‌رود و تا کنون به جز بریتانیا ، بیشترین درآمد را در خارج از کشور برای سری فیلم‌های جیمز باند داشته است. به طوری که "Spectre"، آخرین فیلم منتشر شده از سری فیلم‌های ۰۰۷ با بازی دنیل کریگ، ۸۸۱ میلیون دلار در سراسر جهان درآمد داشت و ۸۴ میلیون دلار این درآمد از چین آمد.

علاوه بر این چین چهارمین میزبان بزرگ خارجی برای "Skyfall" بود و این فیلم ۵۹ میلیون دلار در این کشور درآمد داشت.

تعطیلات میهن‌پرستانه یکم اکتبر و روز ملی چین، در هفته اول اکتبر برگزار می‌شود و یکی از بزرگترین دوره‌های گیشه سال در این کشور است. بنابراین قبل و بعد از این دوره، خاموشی غیررسمی‌ای برای فیلم‌های هالیوود مشخص می‌شود. با این خاموشی مقامات به دنبال پاکسازی میدان گیشه در برابر رقبای قوی هالیوودی هستند. رقبایی که می‌توانند باعث کاهش موفقیت تجاری خوشه فیلم‌های سیاسی جدیدی باشد که در تعطیلات میهن‌پرستانه چین اکران می‌شود.

همچنین با توجه به این که امسال صدمین سالگرد تشکیل حزب کمونیست حاکم در چین است، این مهم است که فیلم‌هایی که تاریخ آن را جشن می‌گیرند گیشه خوبی داشته باشند.

تا زمان پخش فیلم "تل ماسه"، فیلم‌های سیاسی چینی سه هفته بدون مانع برای فروش سهم خود فرصت داشتند. بنابراین در آن زمان، جذابیت آنها به حدی از بین رفته است که در برابر آن هیچ رقیب سخت و جدیدی وجود ندارد.

به طور کلی اواسط تا اواخر اکتبر، سریع‌ترین زمان برای یک فیلم پرفروش هالیوودی است تا بتواند به بازار چین وارد شود.

کد خبر 523610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.