انتخاب شهردار اراک باز هم به تعویق افتاد

شورای ششم اراک پس از کش و قوس های فراوان، در جلساتی غیرعلنی، در نهایت از ۴۳ گزینه موجود برای کرسی شهرداری اراک، دو گزینه نهایی محمد عسگری عضو فعلی شورای شهر اراک و معاون سابق خدمات شهری شهرداری اراک و علیرضا کریمی فرماندار خمین را معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در حالی که قرار بود شهردار اراک امروز در صحن علنی شورای ششم اسلامی کلانشهر اراک انتخاب شود، محمد عسگری لحظاتی پیش از تشکیل جلسه طی بیانیه‌ای انصراف خود را اعلام کرد.

به دنبال این اتفاق، چهار تن از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک از جمله محمد عسگری در اعتراض به روند انتخاب شهردار اراک اقدام به ترک جلسه کرد.

عباس خسروانی سخنگوی این شورا، از جمله اعضای معترض شورای اسلامی کلانشهر اراک بود که در اظهارات خود نیز این روند را انتصاب و نه انتخاب شهردار عنوان کرده و اقدام به ترک جلسه کرد.

داوود قربانی و پیمان عین القضات نیز از دیگر اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک هستند که صحن شورا را ترک کردند.

در ادامه جلسه علیرضا کریمی تنها گزینه مطرح برای شهرداری به تبیین برنامه‌های خود پرداخته و اعضای باقی مانده شورای اسلامی کلانشهر اراک سوالات خود از وی را مطرح کردند.

در پایان جلسه علی اصغر غفاری یکی دیگر از اعضای شورای شهر گفت: حتی اگر یک گزینه برای انتخاب شهردار باقی مانده باشد نمی‌توان این روند را انتصاب دانست چرا که گزینه باقی مانده در صورت عدم کسب رأی کافی نخواهد توانست به عنوان شهردار کلانشهر اراک منصوب شود.

سید وحید میرنظامی رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز با اشاره به آبستراکسیون اعضای شورا ختم جلسه را اعلام کرده و با این اوصاف انتخاب شهردار این شهر باز هم به تعویق افتاد.

کد خبر 523537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.