به دام افتادن سارقی که با ناخن‌گیر سرقت می‌کرد!

دستگیری عامل رعب و وحشت در خیابان، کشف جنازه مرد جوان در کوه، خودکشی قاچاقچی در مرخصی از زندان، به دام فتادن سارقی که با ناخن‌گیر سرقت می‌کرد و ماجرای تلخ آدم‌کشی با بیل را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده انتظامی رشت گفت: مأموران کلانتری ۱۱ فردی را که با سلاح سرد باعث ایجاد رعب و وحشت و اخلال در نظم عمومی در خیابان نامجو شهر رشت شده بود، دستگیر کردند.

محمود حافظی اظهار کرد: پلیس با جدیت با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی مقابله می‌کند و تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهد افرادی نظم و امنیت جامعه را برهم بزنند.

وی ادامه داد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد اخلال در نظم عمومی و ایجاد رعب و وحشت با سلاح سرد توسط یک نفر اراذل و اوباش در خیابان نامجو شهر رشت روبروی کلینیک امام سجاد (ع)، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت با بیان اینکه مأموران کلانتری ۱۱ بلافاصله به محل مورد نظر اعزام و پس از مشاهده متهم ابتدا با اقدامات پیشگیرانه سعی در آرام کردن فرد شرور را داشتند، افزود: متهم به هشدارهای پلیس توجه نکرد که در نهایت این فرد دستگیر شد.

وی با بیان اینکه فرد دستگیر شده در حالت طبیعی نبوده و از اراذل و اوباش سابقه‌دار است، اظهار داشت: در بازرسی از این متهم ۲۰ ساله مقداری موادمخدر کشف که پس از تشکیل پرونده، این فرد برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف جنازه مرد جوان در کوه

مرد ۳۰ ساله‌ای در حادثه سقوط از کوه‌های مجاور جاده خاوران جان خود را از دست داد.

این حادثه طی تماس تلفنی کوهنوردان به سامانه ۱۲۵ اطلاع رسانی شد که بلافاصله نیروهای آتش نشانی ایستگاه ۶۳ و گروه امداد ونجات ۱۵ به محل حادثه رهسپار شدند.

فرمانده آتش‌نشانان اعزامی در این خصوص گفت: نجاتگران آتش نشانی پس از پیمودن مسافت طولانی در کوه‌های اطراف جاده خاوران و جستجو در این ارتفاعات، سرانجام مرد ۳۰ ساله‌ای را یافتند که بر روی تخته سنگ‌ها افتاده و جان سپرده بود.

محمدرضا ناطقی اظهار کرد: آتش‌نشانان با استفاده از برانکارد، جنازه این مرد را به پایین کوه منتقل کرده و به عوامل اورژانس حاضر در محل تحویل دادند که آنان نیز پس از انجام معاینات لازم، فوت این شخص را تأیید و اعلام کردند.

وی ادامه داد: تحقیقات بیشتر در خصوص شناسایی هویت این فرد و همچنین علت مرگ و چگونگی بروز این حادثه توسط نیروی انتظامی در دست انجام است.

خودکشی قاچاقچی در مرخصی از زندان

متهم جوان وقتی در مرخصی زندان متوجه شد که محکومیت سنگینی دارد خودکشی کرد، نیمه شب گذشته رسیدگی به پرونده خودکشی یک مرد ۴۲ ساله، طی تماس با مأموران کلانتری ۱۰۲ پاسداران در جریان رسیدگی پلیسی و قضائی قرار گرفت و بازپرس صادقی، قاضی کشیک قتل تهران، تحقیقات را در پرونده آغاز کرد.

تحقیقات حاکی از آن بود که متوفی سال گذشته به اتهام قاچاق مواد مخدر و جعل اسناد راهی زندان شده بود.

او چند روز قبل از زندان به مرخصی آمده و بعد متوجه شده بود که اتهامات دیگر او در پرونده قضایی‌اش در حال رسیدگی است و سنگین شدن حبس خود را با ادغام پرونده‌های قضائی محتمل دانست.

تصور گذراندن سال‌های متمادی در حبس، آن چنان بر متهم سخت و سنگین کرد که با خوردن مقدار زیادی از نوعی دارو اقدام به خودکشی کرد و جان خود را از دست داد.

به دام فتادن سارقی که با ناخن‌گیر سرقت می‌کرد

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی از دستگیری سارق به عنف و زورگیر که اقدام به سرقت طلا از بانوان در پوشش راننده در محدوده جنوب غرب تهران کرده بود، خبر داد.

علی عزیزخانی اظهار کرد: پیگیری و رسیدگی به جرایم خشن با توجه به آثار منفی و تبعات روحی و روانی که برای مالباخته دارد، در اولویت رسیدگی و در رأس اقدامات پلیس آگاهی است، در همین راستا و پیرو شکایت خانمی جوان مبنی بر سرقت به عنف طلاهای وی رسیدگی به پرونده در دستور کار کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت به عنف پایگاه هشتم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: شاکی اعلام کرد، در خیابان ابوذر سوار یک خودروی سمند شدم که راننده جوان ناگهان با تغییر مسیر و توقف در محیطی خلوت با تهدید و ایجاد رعب و وحشت طلاهایم را گرفت و النگوهایم که به راحتی از دستم خارج نمی‌شد را با استفاده از ناخن گیر بریده و از دستم خارج کرد.

با ارجاع پرونده به دایره مبارزه با سرقت‌های به عنف پایگاه هشتم آگاهی، کارآگاهان با تحقیقات و بررسی‌های بیشتر به این نتیجه رسیدند که سه فقره شکایت دیگر با همین شیوه مجرمانه ثبت شده که پس از تجزیه و تحلیل موضوع، سریالی بودن این نوع سرقت‌ها در حوزه استحفاظی کلانتری‌های ۱۴۹ امامزاده حسن (ع) و ۱۶۱ ابوذر محرز شد.

این مقام ارشد انتظامی گفت: در یکی از شکایت‌ها، مالباخته اعلام کرده بود که دو مرتبه سوار خودروی مذکور شده که در بار اول با راننده طرح دوستی ریخته و از وی شماره‌ای در اختیار دارد که با اقدامات پلیسی و شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم هویت سارق شناسایی شد.

وی تصریح کرد: با دعوت از شاکیان و ارائه تصاویر به دست آمده از اصغر، همگی وی را به عنوان سارق زورگیر اموال خود شناسایی کردند، در نهایت با بررسی آدرس‌های متهم و شناسایی مخفیگاه وی، متهم سوار بر یک دستگاه خودروی سمند که دارای سابقه توقیف در شهرستان رباط کریم نیز بوده، دستگیر شد.

عزیزخانی افزود: وی در ابتدا منکر جرایم خود بود اما با مشاهده شواهد و مواجهه حضوری با شاکیان، به سرقت‌های سریالی خود اعتراف کرد؛ در بازرسی از خودروی وی دو عدد ناخن گیر که بوسیله آن اقدام به بریدن النگوی شکات می‌کرده است نیز کشف شد و با هماهنگی قضائی، متهم برای ادامه تحقیقات تحت نظر است.

ماجرای تلخ آدم‌کشی با بیل

فرمانده انتظامی پاکدشت از شناسایی و دستگیری قاتل در کمتر از پنج ساعت در پاکدشت خبر داد و گفت: در پی اعلام مرکز فرماندهی و کنترل شهرستان مبنی وقوع یک مورد قتل در منطقه "جیتو"، عوامل پلیس آگاهی این شهرستان بلافاصله خود را به محل رسانده و به دنبال بررسی صحنه و تن پیمایی جسد، آثار اصابت بیل و میل گرد به ناحیه سر نشانه‌هایی از درگیری و وقوع قتل را نمایان می‌کرد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

رضا علی بخشی اظهار کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی با شناسایی مقتول که مردی ۶۸ ساله بود تحقیقات را از خانواده مقتول آغاز کردند.

وی تصریح کرد: در تحقیقات اولیه فرزند مقتول اعلام داشت پدرم با فردی به نام ناصر مشاجره لفظی داشته و احتمال می‌رود که این جنایت کار او باشد، با شناسایی محل اختفای متهم در پارک لاله تهران و پس از هماهنگی با مقام قضائی، قاتل در یک عملیات پلیسی دستگیر و در تحقیقات به عمل آمده، به قتل اعتراف و اعلام کرد حین مشاجره با وی درگیر شده و کنترلم را ازدست دادم و با بیل و میل گرد به سر مقتول زدم و وی را به قتل رساندم.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: متهم پس از تکمیل پرونده مقدماتی جهت ادامه رسیدگی تحویل مراجع قضائی داده شد.

کد خبر 523494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.