هتریک «شانگ‌چی» در گیشه آمریکا

فیلم ابرقهرمانی «شانگ‌چی و افسانه ده حلقه» برای سومین هفته متوالی پرفروش‌ترین فیلم گیشه آمریکا شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ورایتی، فیلم ابرقهرمانی «شانگ‌چی و افسانه ده حلقه» با حفظ سلطه خود بر گیشه سینماهای آمریکا برای سومین هفته متوالی، هتریک کرد. شانگ چی اولین فیلم دنیای سینمایی مارول که ستاره آسیایی دارد و بیشتر عوامل تولید آن نیز آسیایی هستند، در سومین هفته از اکران خود، این آخر هفته ۲۱ میلیون دلار فروش کرد که اگرچه نسبت به هفته گذشته کاهشی ۳۹ درصدی داشت، اما همچنان فوق‌العاده است. این فیلم ابرقهرمانی تاکنون در مجموع ۱۷۶ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار در آمریکا فروش کرده است که فروشی استثنایی محسوب می‌شود.

بلیت فروشی این هفته شانگ چی که اوایل ماه جاری میلادی اکران شد، از آن جهت اهمیت دارد که در فاصله جمعه تا یکشنبه از مجموع فروش دو فیلم جدید «گریه کن ماچو» (Cry Macho) به کارگردانی کلینت ایستوود و «کاپ شاپ» (Crop Shop) با بازی جرالد باتلر بیشتر فروخت. دلیل استقبال نکردن از این دو فیلم آن بود که مخاطبانشان گروه سنی بالاتر را دربرمی‌گرفتند که به دلیل شیوع سویه دلتای ویروس کرونا تمایل چندانی برای بازگشت به سالن‌های سرپوشیده سینما ندارند؛ ۸۹ درصد افرادی که این آخر هفته در سینماها به تماشای فیلم گریه کن ماچو نشستند بالای ۳۵ سال داشتند.

فیلم «گریه کن ماچو» آخرین ساخته ایستوود ۹۱ ساله است که کارگردانی فیلم‌هایی چون «گرن تورینو» (۲۰۰۸)، «عزیز میلیون دلاری» (۲۰۱۸) و «اسنایپر آمریکایی» (۲۰۱۴) را در کارنامه دارد. این فیلم در حد انتظارات ظاهر نشد و در سه هزار و ۹۶۷ سانس تنها ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروش کرد. گریه کن ماچو که با بودجه‌ای ۳۳ میلیون دلاری ساخته شده، پس از فیلم «بدخیم» (Malignant) و «خاطره پردازی» (Reminiscence) جدیدترین فیلم از استودیو برادران وارنر است که به دنبال اکران همزمان در سرویس اچ بی او مکس با استقبال سرد تماشاچیان در سینماها روبه رو می‌شود.

اوضاع برای فیلم کاپ شاپ از این هم بدتر بود؛ این فیلم در اکران افتتاحیه در ۳ هزار و ۵ سانس پخش شد، اما تنها ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروش کرد.

اما شانگ چی با وجود وضع بحرانی موجود در صنعت سینما، در مسیر تبدیل به اولین فیلمی قرار دارد که در دوران شیوع کرونا میزان فروش آن در گیشه آمریکای شمالی از ۲۰۰ میلیون دلار عبور خواهد کرد. این فیلم با عبور از سد قسمت نهم از مجموعه سریع و خشن (۱۷۲ میلیون دلار فروش) توانست در جایگاه دومین فیلم پرفروش سال در آمریکا و کانادا بایستد و پیش بینی می‌شود در چند روز آینده با پیشی گرفتن از فیلم ابرقهرمانی بیوه سیاه با بازی اسکارلت جوهانسون (۱۸۳ میلیون دلار فروش) عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۱ را از آن خود کند.

این آخر هفته پس از شانگ چی، فیلم «مرد آزاد» با بازی رایان رینولدز با ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار فروش موفق شد با جلو زدن از فیلم‌های جدیدی که اکران شده بودند، در جایگاه دوم فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه آمریکا قرار گیرد. این کمدی علمی-تخیلی فراتر از انتظارات ظاهر شده و تاکنون ۱۰۸ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار در آمریکای شمالی و ۲۹۸ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش کرده است.

فیلم ترسناک «مرد آبنباتی» نیز با گذشت یک ماه از اکران پس از «گریه کن ماچو» با ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروش، در جایگاه چهارم پرفروش‌ترین فیلم این آخر هفته نشست و جایگاه پنجم این فهرست با ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار فروش به فیلم ترسناک «بدخیم» رسید. بدخیم در ۱۰ روزی که از اکرانش می‌گذرد در مجموع ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار در گیشه آمریکای شمالی فروش کرده است.

کد خبر 523404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.