۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
آبی ها همچنان می‌تازند!

تیم فوتبال چلسی با کسب نتایج فوق العاده زیر نظر توخل آلمانی، تبدیل به یک تیم منسجم شده که هدفش کسب قهرمانی در جزیره است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته _ یکشنبه ۲۸ شهریور ماه _ در یک بازی جذاب و هیجان انگیز، دو تیم تاتنهام و چلسی در استادیوم خانگی سفیدها به مصاف هم رفتند که مردان توخل با ارائه یک بازی حساب شده توانستند سربلند از زمین بیرون بیایند.

در یک سمت نونو سانتویی روی نیمکت میزبان حضور داشت که سبک خاصی از مربیگری اش را برای اسپرز به نمایش گذاشته است. او از زمانی که این فصل روی نیمکت تاتنهام نشسته، ارنج های زیادی برای شناخت ترکیب، امتحان کرده است. دست بر قضا تفکرات نونو، اسپرز را حتی در ۳ هفته‌ی ابتدایی به صدر جدول هم رساند.

هدف مربی پرتغالی از تست سیستم‌ها برای چیست؟ او می‌خواهد با به‌کارگیری سیستم‌های گوناگون مشکلاتی برای رقبایی که مقابلش قرار دارند درست کند. با این حربه، تاکتیک‌ها و برنامه‌های مربیان برای مقابله کردن با تیم این مرد پرتغالی، سخت و دشوار می‌شود.

مثلاً در لاین آپ سفید پوشان لندنی این فصل، در بسیاری از تقابل‌های آنها با حریفان، به وضوح می‌توانستیم شاهد حضور زوج "اولیور اسکیپ" و "پییر هویبیرگ" در کنار هم باشیم. اما اگر بازی را دیده باشید، در تقابل دیشب، با تصمیم آقای سرمربی، هویبیرگ به تنهایی به عنوان هافبک تخریبی در میانه میدان به بازی گرفته شده بود و اندومبله و دله علی در وسط زمین و کین و لوچلسو هم کمی جلوتر از این بازیکنان در بازی حاضر و آماده بودند.

ناشناخته بودن لیست ۱۱ نفره ابتدایی و نوع چینش ترکیب تاتنهام باعث شد که توخل آلمانی سرمربی چلسی در نیمه اول موفق نباشد که رو دست یا به اصطلاح ضد تاکتیک خوبی به سرمربی پرتغالی بزند و دقیقاً بخاطر همین، بازی بیشتر در اختیار میزبان بود.

اما اصل ماجرا در نیمه دوم اتفاق افتاد جایی که مرد خوش فکر آبی‌ها با آوردن کانته به جای میسون ماونت، ترفندی به کار برد تا با اضافه کردن یک عنصر تخریبی به خط هافبک، فاصله‌ی بین هافبک‌ها و مهاجم‌ها را به حداقل برساند و هم برتری عددی سفید پوشان در میانه میدان را کم کند.

حضور کانته قدرتمند و فراسوی کمربند وسط زمین را محکم کرد و آن منطقه را مطلقاً در نیمه دوم در اختیار توخل قرار داد و تیم او توانست پیروزی مهمی را به چنگ بیاورد. به این نکته هم باید توجه کرد که شب گذشته، جزو معدود دفعات بود که مرد خوش فکر آلمانی به صورت همزمان از جورجینیو و کانته و کواچیچ کنار هم استفاده کرد و البته ثابت کرد تعویض‌هایش نه بر اساس کلیشه بلکه در راستای نیاز و از روی تفکر انجام می‌پذیرید.

چلسی باز هم برد، این تیم متمول که ثروت آبراموویچ روس را پشت سرش دارد، از یک تیم ویران، تبدیل به یکی از باکلاس ترین تیم‌های حال حاضر اروپایی تبدیل شده، تیمی که حالا به راحتی در لیگ قهرمانان و جزیره برای رقبا دردسر درست می‌کند و حتی فاتح رقابت‌ها می‌شود.

این تیم منسجم با رهبری و تفکرات مدرن توخل همچنان سایه به سایه‌ی لیورپول و منچستر سولسشر برای قهرمانی پیشروی می‌کند و تاتنهام فعلاً با یک شکست و ناکامی سنگین دیگر، در یکی دیگر از دربی‌های لندن؛ فعلاً از کورس جا می‌ماند.

چلسی در حال حاضر با این پیروزی ارزشمند، از ۵ بازی سیزده امتیاز جمع کرده و با ۱۲ گل زده و تنها یک گل خورده، به خوبی نشان داده که در بهترین فرم خود قرار دارد و با حضور در صدر جدول، خط و نشان پررنگی برای سایرین کشیده است.

لیگ جزیره مانند هر سال چشم بسیاری از فوتبال دوستان را در سرتاسر جهان به خودش خیره می‌کند و همه دوست دارند بدانند در یکی از فشرده‌ترین فصل‌های لیگ برتر فوتبال انگلیس، چه تیمی می‌تواند طعم قهرمانی را بچشد.

هرچند که تازه اول راه است و قضاوت در این خصوص کمی زود به نظر می‌آید.

کد خبر 523394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.