فیس‌بوک اشتباهات عمدی بر علیه کاربران را رد کرد

شرکت فیس‌بوک محتوای چند گزارش جنجالی نشریه وال‌استریت که در آنها ادعاهایی در مورد اشتباهات عمدی در این شرکت مطرح شده بود را رد کرد.

به گزارش ایمنا، فیس‌بوک تصریح کرده در این مقالات انگیزه‌های کاملاً نادرستی به مدیران و کارکنان فیس‌بوک نسبت داده شده است.

وال‌استریت ژورنال با استناد به اسناد داخلی فیس‌بوک شامل گزارش‌های تحقیقاتی، مباحث آنلاین کارمندان، پیش‌نویس پاورپوینت‌های مربوط به مدیران ارشد و غیره به این جمع بندی رسیده که پژوهشگران این شبکه اجتماعی به صراحت برخی تأثیرات منفی و نامطلوب فیس‌بوک را شناسایی کرده‌اند، اما این پلتفرم موفق به رفع مشکلات یادشده نشده و آنها را رفع نکرده است.

این نشریه همچنین مدعی شده فیس‌بوک به نفع چهره‌های مشهور فعال در این شبکه اجتماعی تبعیض و استثنا قائل می‌شود و برخی یا همه قوانین خود را در مورد این افراد اعمال نمی‌کند. همچنین فیس‌بوک که مالک اینستاگرام است اثرات منفی این اپلیکیشن بر روی کاربران جوان را کمتر از حد واقعی نشان می‌دهد. یکی دیگر از تخلفات فیس‌بوک این است که با دستکاری الگوریتم آن کاری می‌کند تا محتوای آن خشمگینانه تر به نظر برسد.

علاوه بر این فیس‌بوک واکنش ضعیفی نسبت به هشدارهای کارکنان خود داشته که هشدار داده بودند از این پلتفرم در برخی کشورهای در حال توسعه برای قاچاق انسان سوءاستفاده می‌شود.

به گفته نیک کلگ معاون ارشد فیس‌بوک در امور جهانی این شبکه اجتماعی، در مقاله‌های وال‌استریت به طور عمدی اقدامات فیس‌بوک برای بهبود شرایط نادیده گرفته شده و محتوای آنها به طور عمدی با واقعیت ناسازگار است. وی این ادعا که «فیس‌بوک تحقیقاتی را انجام می‌دهد و در صورت ناخوشایند بودن یافته‌ها برای این شرکت، به طور سیستماتیک و عمدی آن را نادیده می‌گیرد» یک دروغ کامل توصیف کرد.

وی به تلاش‌های فیس‌بوک برای مدیریت پست‌های مربوط به واکسن کرونا اشاره کرد و افزود «تلاقی بین رسانه‌های اجتماعی و رفاه» یک موضوع جدید و در حال تحول است که محققان در حال مطالعه بر روی آن هستند.

منبع: مهر
کد خبر 523374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.