کتاب «چرا با تو ازدواج کردم» در اصفهان رونمایی شد

رییس مرکز مطالعات حیات طیبه گفت: کتاب «چرا با تو ازدواج کردم» با هدف افزایش استحکام خانواده‌های ایرانی، کاهش مشکلات زناشویی و آموختن مهارت‌های صحیح در حل چالش‌های زندگی مشترک، در اصفهان، چاپ و رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حامد سعادت پور، غلبه کردن بر باورهای نادرستی که مانع از تشکیل یک زندگی موفق می‌شود را موضوع محوری این کتاب برشمرد و اظهار کرد: ازدواج موفق، نقطه عطفی برای دست یابی افراد به سلامت جسمی، روانی و اجتماعی به شمار می‌رود، به طوری که بر اساس مطالعات انجام گرفته، زنان و مردان متأهل، زندگی طولانی‌تری را تجربه می‌کنند، کمتر به بیماری‌هایی نظیر انسداد شریان‌ها و عروق مختلف، حملات قلبی و مغزی، سرطان‌ها و… مبتلا می‌شوند و فشارهای عصبی، استرس، رفتارهای ضد اجتماعی و جنون‌های آنی نظیر میل به خودکشی، در میان آنها به میزان قابل توجهی پایین‌تر است.

وی با بیان اینکه بر اساس برخی مطالعات آماری، شادابی و نشاط فردی در میان افراد متأهل بیشتر از جامعه مجردان است، تصریح کرد: در یک پژوهش گسترده، حدود ۴۰ درصد از اعضای متأهل جامعه از زندگی خود، احساس رضایت داشته اند، در حالی که این آمار در میان مجردان تنها ۲۵ درصد گزارش شده است که در اختیار نداشتن شریک عاطفی برای ابراز احساسات و هیجان‌های درونی، غالب شدن بی‌حوصلگی و روزمرگی بر فرد، کاهش ارتباط کلامی در طول روز و بهره مند نشدن از حمایت‌های خانوادگی از مهمترین دلایل کاهش رضایتمندی در افراد مجرد به شمار می‌رود.

رئیس مرکز مطالعات حیات طیبه و مدیر پروژه تولید این کتاب، احساس تعلق به خانواده را رکنی اساسی در پایبندی افراد به ارزش‌های اجتماعی و پرهیز از هنجارشکنی‌های مختلف برشمرد و تصریح کرد: گاهی با گذشت زمان، کلیشه‌ها و عادت‌های رفتاری بر زندگی مشترک زوجین سایه می‌افکند یا تفاوت سلیقه‌ها و ناآگاهی در شیوه ارضای نیازهای طرف مقابل، آنها را به سمت و سوی متارکه یا جدایی عاطفی سوق می‌دهد که در چنین شرایطی به راهکارهایی علمی و منسجم برای حل مشکلات رایج در خانواده و بهسازی و نوسازی روابط میان زوجین، نیاز داریم.

وی کتاب «چرا با تو ازدواج کردم» را مرجعی مناسب و مطمئن برای زوجین مواجه با مشکلات زناشویی برشمرد که از طریق آن، از باورهای نادرست در خصوص زندگی مشترک دست کشیده و با درکی جدید و تحلیلی واقعی از مشکلات و چالش‌های پیش روی خود، شیوه دست یافتن به راه حل های درست و منطقی را فرا می‌گیرند.

سعادت پور کتاب «چرا با تو ازدواج کردم» را مشتمل بر ۱۵ فصل متنوع و جذاب معرفی و خاطرنشان کرد: تعهد و وفاداری، تقویت اعتماد و عشق، ترفندهای ایجاد احترام متقابل، آگاهی از حد و مرزهای روابط و حفظ پایداری خانواده، درک تمایزهای زندگی خانوادگی با دوران تجرد، تدارک دیدن فعالیت‌های مشترک با همسر، حفظ ثبات شخصیتی در عین صمیمت با همسر و نحوه بیان نیازهای فردی، از جمله موضوعات محوری این کتاب است.

وی، مدیریت اقتصادی در خانواده، وحدت رویه در تربیت کودک، خودسازی و آموختن مهارت حل مساله در خانواده را از دیگر موضوعات مطرح شده در این کتاب ذکر کرد و گفت: در هریک از فصول کتاب، نمونه‌های پژوهشی دقیقی برای تبیین مناسب مفهوم و عینی شدن مسائل مورد بحث، ذکر شده است.

رئیس مرکز مطالعات حیات طیبه، این کتاب را اثری از «باربارا بارتلین»، نویسنده توانمند حوزه روانشناسی و خانواده عنوان کرد که گروه متخصصی متشکل از زهرا کریمی، مهدی ملاآقابابایی، حمید محمودی نژاد و مریم مهربان ترجمه و باز تألیف آن را برعهده گرفته و از طریق انتشارات حدیث راه عشق، چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

متون روانشناختی، به ترجمه و بومی سازی همزمان، نیاز دا رد

سید محمدصادق میرصالحیان، مدیر انتشارات حدیث راه عشق نیز کتاب «چرا با تو ازدواج کردم» را اثری جذاب و کاربردی برای زوجین ایرانی برشمرد و گفت: این اثر، علاوه بر ترجمه دقیق و روان از زبان مبدا، توسط گروهی از متخصصین حوزه روانشناسی و خانواده، مورد بررسی قرار گرفته و بومی سازی شده است.

وی به اهمیت ترجمه در آشنایی با دانش روز و مطالعات فرهنگی انجام گرفته در جوامع مختلف اشاره و تصریح کرد: کشور ما از یک سو به بهره مندی از متون جدید آموزشی در شاخه‌های مختلف علوم اجتماعی و انسانی نیاز دارد تا از آخرین نتایج پژوهش‌ها بهره مند شود و از سوی دیگر، به دلیل تفاوت‌های فرهنگی، به متخصصین زبردستی نیازمند است که آثار ترجمه شده را با الگوهای ملی و بومی مطابقت داده و اثری موثق و مورد اطمینان فراهم آورند.

وی اهتمام توأمان به ترجمه، پژوهش و بومی سازی آثار جهانی را یکی از رسالت‌های مهم انتشارات حدیث راه عشق برشمرد و اظهار کرد: در کتاب «چرا با تو ازدواج کردم» به قدری بر روی بومی سازی و تطابق فرهنگی اثر با زندگی جامعه ایرانی و اسلامی تاکید شده که تمامی مثال‌ها و مصادیق کتاب، ملموس و خودمانی به نظر رسیده و عمیقاً بر دل مخاطبان می‌نشیند.

مدیر انتشارات حدیث راه عشق، افزایش رضایت زناشویی، بیرون رفتن از بحران‌های عمیق خانوادگی و بازتعریف روابط معیوب و گسسته را مهمترین هدف این کتاب دانست و خاطرنشان کرد: این کتاب به قیمت ۹۵ هزار تومان و با تیراژ یک هزار نسخه از طریق وب سایت hadisbook.ir و نمایندگی‌های انتشارات حدیث راه عشق در شهرهای مختلف کشور قابل خرید و استفاده است.

کد خبر 523338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.