آیا ویتامین‌ها در برابر سویه دلتا محافظت ایجاد می کند؟

سازمان‌های بهداشتی مانند مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها(CDC) و سازمان بهداشت جهانی(WHO) به مردم توصیه کردند که به عنوان اولین خط دفاعی در برابر کووید -۱۹ واکسینه شوند.

به گزارش ایمنا، متأسفانه بسیاری از مردم برای پیشگیری از کرونا به دنبال وسایل حفاظتی جایگزین از جمله داروی آیورمکتین، داروی ضد مالاریا هیدروکسی‌کلروکین و حتی ویتامین‌ها هستند که توسط مقامات بهداشتی توصیه نشده است.

بسیاری از افراد برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود از مکمل‌های غذایی مانند ویتامین C یا زینک (روی) استفاده می‌کنند، اما کلینیک مایو ایالات متحده در معتقد است که تأثیر این مکمل‌ها بر عملکرد سیستم ایمنی بدن افراد و جلوگیری از بیماری بعید به نظر می‌رسد.

ساندرا آدامز اظهار کرد: ویتامین‌ها نمی‌توانند به اندازه کافی پاسخ ایمنی بدن را تقویت کند تا از ابتلاء به ویروس کرونا یا هرگونه دیگر جلوگیری کنند.

پروفسور زیست‌شناسی و ویروس‌شناس دانشگاه ایالتی مونت‌کلر، ادامه داد: ویتامین‌ها نمی‌تواند از عفونت ناشی از نوع دلتا پیشگیری و در هیچ مرحله‌ای در تکثیر ویروس سارس-ک وو-۲(SARS-CoV-2) یا انواع آن تداخل ایجاد کنند. همچنین ویتامین‌ها برای تقویت پاسخ ایمنی برای جلوگیری از شروع بیماری کافی نیستند.

در حال حاضر و بر اساس اظهارات مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها نوع دلتا علت ۹۹ درصد از تمام موارد ابتلاء به کووید -۱۹ است.

دیویدسون هارمر، پروفسور بهداشت جهانی و پزشکی در دانشکده‌های بهداشت عمومی و پزشکی دانشگاه بوستون، ده‌ها سال در مورد تعاملات بین تغذیه، عفونت و اهمیت ریزمغذی‌ها برای عملکرد سیستم ایمنی تحقیق کرده است.

هارمر اظهار کرد: در حالی که مصرف ویتامین‌ها و مواد معدنی برای حفظ عملکرد سیستم ایمنی مهم است، اما هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد مصرف ویتامین‌ها از فرد در برابر ابتلاء به کووید -۱۹ محافظت می‌کند.

وی ادامه داد: شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد کمبود ویتامین D با افزایش خطر ابتلاء به سارس-ک وو-۲(و یروسی که باعث کووید -۱۹ می‌شود) مرتبط است. با این حال مطالعات محدودی که مکمل‌های ویتامین D را برای جلوگیری از عفونت ارزیابی کرده‌اند، هیچ نتیجه سودمندی نداشته است.

منبع: ایسنا

کد خبر 523325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.