انجام عملیات لایه روبی و پاکسازی انهار شهر رودسر

مسئول واحد خدمات شهری شهرداری رودسر از لایه روبی و پاکسازی انهار این شهر پیش از آغاز بارندگی های فصلی خبر داد.

رضا صفری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پیش از آغاز بارندگی‌های فصلی، انهار خیابان‌های فرهنگ، شهدا و زه‌کش های خروجی شهر لایه روبی و از وجود علف‌های هرز پاکسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه معمولاً لایه روبی رودخانه‌ها هر پنج سال یک بار انجام می‌شود، افزود: رودخانه‌های کیارود و شیرارود که در محدوده شهری رودسر قرار دارند سه سال پیش توسط شهرداری لایه روبی شده‌اند.

مسئول واحد خدمات شهری شهرداری رودسر، در خصوص نحوه آمادگی نیروهای شهرداری در هنگام بارندگی شدید گفت: زمانی که سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران استان گیلان، سطح قرمز وضعیت جوی را هشدار می‌دهند، تمامی نیروهای شهرداری در نقاط مختلف شهر در حالت آماده‌باش قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در هنگام بارندگی شدید، سطح آب رودخانه‌های رودسر افزایش یافته و وارد خیابان فرهنگ شده و معابر این خیابان دچار آب‌گرفتگی می‌شود، افزود: مطالعه بر روی طرح جامع روان آب‌های سطحی خیابان فرهنگ توسط مشاور در حال انجام است. تا راه‌حلی ارائه کند که در هنگام بارندگی و افزایش میزان دبی آب رودخانه، معابر شهری دچار آب‌گرفتگی نشود.

صفری با اشاره به اینکه در ادوار گذشته لوله‌هایی با قطر کم در جوی آب خیابان انقلاب توسط پیمانکار احداث شده است. که در هنگام بارندگی لوله‌ها دچار گرفتگی شده و آب به داخل معابر سرازیر می‌شود. افزود: برای رفع آب‌گرفتگی این خیابان، باید ابتدا لوله‌ها توسط واحد عمران برچیده شده و سپس به جای آن جوی روباز احداث شود.

وی با بیان اینکه خیابان گلسار یکی از نقاط شهر رودسر است. که در هنگام بارندگی دچار آب گرفتگی شدید می‌شود. افزود: هفته آینده، اجرای فاز نخست طرح جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی در این خیابان به طول ۶۸۸ متر با استفاده از لوله‌های بتنی پیش تنیده، توسط پیمانکار آغاز می‌شود.

مسئول واحد خدمات شهری شهرداری رودسر، با اشاره به اینکه با کمترین بارندگی، برگ‌های درختان به داخل نهرها و جوی‌های آب می‌ریزد و این برگ‌ها و پسماندهایی مثل بطری‌های پلاستیکی و چربی‌های ناشی از مواد غذایی رها شده توسط شهروندان و فروشندگان مواد غذایی، باعث مسدود شدن مسیر آب می‌شود، اضافه کرد: در چنین مواقعی با حضور مستمر نیروی خدمات شهری، جوی‌ها سربسته به صورت دستی لایروبی شده و مسیر جریان آب بازگشایی شده و آب‌گرفتگی رفع می‌شود.

به گزارش ایمنا، رودسر با حدود ۱۴۷ هزار نفر جمعیت و نیز چهار بخش کلاچای، چابکسر، رحیم آباد و بخش مرکزی رودسر و ۱۰ دهستان در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 523308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.