توانمندسازی آسیب‌دیدگان اجتماعی اولویت شورای شهر اصفهان است

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امیدواریم با شکل‌گیری یک قرارگاه منسجم اجتماعی و توجه نقش فعالان بومی هر منطقه و همراهی دستگاه‌های مختلف بتوانیم حلقه‌های مفقوده در این زمینه را به یکدیگر وصل کنیم و توانمندسازی افراد آسیب دیده اجتماعی را در اولویت قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی در برنامه تلویزیونی اینجا اصفهان مسائل حوزه اجتماعی را یک مسئولیت جدی برای شورای دوره ششم معرفی و اظهار کرد: قرارگاه اجتماعی و اتاق عملیات مشترک در رابطه با مناطق کم برخوردار و بخش‌هایی که میزان آسیب اجتماعی بالایی دارد با تولی‌گری شورای شهر تشکیل می‌شود تا مدیریت شهری در کنار سایر دستگاه‌ها برای اصلاح وضعیت این مناطق حضور داشته باشد.

وی افزود: برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تمام قد به میدان آمده‌ایم و به همه وظایف قانونی که بر عهده داریم عمل خواهیم کرد که این امر با همکاری نهادهای متولی و فعالان مردمی که در هر منطقه نسبت به این مسائل دغدغه دارند، میسر می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه دستگاه‌های متولی حوزه آسیب‌های اجتماعی با شورای شهر ادبیات مشترک دارند، ادامه داد: در بازدید از مراکز نگهداری و توانمندسازی افراد آسیب‌دیده اجتماعی مسائل کوچک و بزرگ هر کدام مطرح و قرار شد دستگاه‌های مرتبط در حد توان مسائل را پیگیری کنند.

وی با انتقاد از تصمیمات پشت میزی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی افزود: مرکزی که قرار بوده نهایتاً یک ماه از کارتن‌خواب‌ها نگهداری کند اکنون به علت ناقص بودن حلقه‌های فرایند توانمندسازی و تصمیمات غیراصولی ۹ ماه فرد را نگه می‌دارد و وضعیت خیلی از مددجویان مشخص نیست.

صالحی تاکید کرد: امیدواریم با شکل‌گیری یک قرارگاه منسجم اجتماعی و توجه نقش فعالان بومی هر منطقه و همراهی دستگاه‌های مختلف بتوانیم حلقه‌های مفقوده در این زمینه را به یکدیگر وصل کنیم و توانمندسازی افراد آسیب دیده اجتماعی را در اولویت قرار دهیم.

وی با بیان اینکه صرفاً ساماندهی و ایجاد سرپناه موقت برای آسیب‌دیدگان اجتماعی مطلوب نیست، گفت: اگر صرفاً چندین گرم خانه و خانه نگهداری معتادان بهبود یافته و زنان بی سرپناه ایجاد کنیم، تأثیری نخواهد داشت و باید تلاش کنیم ریشه آسیب‌ها را مدیریت کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه یکی از اولویت‌های کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار، بکارگیری افراد توانمند شده است، خاطرنشان کرد: افرادی که با اقدامات لازم توانمند شوند می‌توانند به نیروهای مولد تبدیل شده و دست به تولید ثروت بزنند لذا در کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار به صورت جدی طرح‌های مربوط به توانمندسازی ساکنان مناطق کم برخوردار دنبال می‌شود.

شهردار اصفهان از بدنه شهرداری شناخت کامل را دارد

صالحی ادامه داد: اعضای شورا در انتخاب شهردار به این جمع بندی رسیده بودند که در کنار پیشرفت کالبدی و فیزیکی شهر، ارتقای مؤلفه‌های فرهنگی و اجتماعی یک مسئله مهم برای شهر تاریخی اصفهان که پایتخت فرهنگ و تاریخ و تمدن ایران اسلامی است، محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئله فرهنگ و اجتماع باید به عنوان دستاورد اصلی در شهر اصفهان معرفی شود، اضافه کرد: به همین علت بر شعار «اصفهان شهر زندگی» تاکید کرده‌ایم تا بتوانیم نه تنها زیرساخت‌ها و فضاهای کالبدی را در حد نیاز ارتقا دهیم بلکه فراتر رفته و کانون توجه و مدیریت شهری در مسئله کیفیت زندگی با ارتقای فضاهای فرهنگی و اجتماعی باشد.

صالحی با بیان اینکه شهردار اصفهان یک مدیر ارشد است که سابقه طولانی در شهرداری اصفهان دارد، اظهار کرد: آقای قاسم‌زاده بیش از هشت سال در رده رئیس سازمان یا معاونت فرهنگی شهرداری فعالیت کرده و دو سال نیز دبیر شورای معاونین بود و گنجینه‌ای از تجربه مدیریتی ارشد در شهرداری را دارد.

وی اظهار کرد: شهردار اصفهان از خانواده شهرداری انتخاب شد و از میان گزینه‌ها یکی از کامل‌ترین شناخت‌ها از بدنه شهرداری را داشت؛ او در عین حال که شناخت کاملی نسبت به حوزه‌های دیگر دارد، می‌تواند در کنار رویکرد غالب فرهنگی اجتماعی در حوزه اقتصادی و عمرانی نیز فعالیت کند.

سخنگوی شورای شهر اصفهان اضافه کرد: حضور شهردار در محله کم برخوردار حصه بازتاب خوبی میان مردم و فضای مجازی داشت؛ این حرکت یک پیام دارد و این انتخاب نشان دهنده اولویت شهردار در توجه به ارتقای زیرساخت‌های شهری در مناطق کم برخوردار است.

آب باید یکی از اولویت‌های اصلی همه بخش‌ها باشد

صالحی با بیان اینکه شورای ششم شهر اصفهان به دنبال تحقق شورای شهر بودن است نه شورای شهرداری، اظهار کرد: در این راستا مسائلی که برای مردم اصفهان و شهرهای اطراف که سرنوشتشان به اصفهان گره خورده دارای اهمیت است، در اولویت شورا قرار گرفته و در کنار مطالبه‌گری، هم افزایی و هماهنگی با سایر بخش‌ها انجام می‌شود.

وی تعامل با نمایندگان مجلس را یکی از راه‌های تحقق این امر دانست و افزود: در صحن علنی شورا با حضور دو نماینده اصفهان در مجلس در رابطه با مسائل حوزه محیط زیست از جمله آب، آلودگی‌های زیست محیطی، فرونشست زمین و وضعیت آلایندگی هوا، مسائل مربوط به قوانین شهری، کاستی‌هایی که وجود دارد و مطالباتی که در رابطه با وضعیت پرسنل مجموعه شهرداری و قوانینی که اجازه فعالیت بهتر به مدیریت شهری را نمی‌دهد و اشکالاتی که باید اصلاح شود، صحبت شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اکنون استان در وضعیت ویژه قرار دارد و باید یکی از اولویت‌های اصلی همه بخش‌های نظارتی و دولتی مسئله آب باشد، تصریح کرد: مطالبات مردم در رابطه با جاری شدن زاینده رود و لزوم اصلاحات در حوزه اقتصادی و مالیاتی شهر اصفهان برای نمایندگان مطرح شد و در مقابل نمایندگان اصفهان در مجلس نیز یک گزارش از وضعیت شهر، استان و کشور به لحاظ اداره و شاخص‌های اقتصادی مطرح کردند.

صالحی با بیان اینکه شهر را بدون توجه به دغدغه‌های مردم نمی‌توان اداره کرد، تاکید کرد: اگر به دنبال داشتن شهری برای زندگی و شهروندان مشارکت جو هستیم، نمی‌توان به دغدغه آن‌ها در حوزه‌های مختلف بی تفاوت بود و تنها در حوزه مدیریت شهری عمل کرد.

وی با تاکید بر اینکه معضلات امروز اصفهان ناشی از این است که هر کسی خود را محدود به وظایف کرده و به اولویت‌های مردم توجه نشده است، افزود: تا امروز دستگاه‌های مختلف در حوزه آب همکاری بسیاری خوبی با شورای ششم داشته‌اند و هر زمان که نیاز به آمار، داده، بازدید و جلسات مشترک داشتیم با شورا همکاری کردند و امیدوارم با کمک مردم روزنه‌های امید را در این دوره از شورا شاهد باشیم.

کد خبر 523304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.