محسن جوادی از همکاران معاونت امور فرهنگی خداحافظی کرد

محسن جوادی معاون سابق امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارسال پیامی از فعالان حوزه نشر و همکاران خود تشکر و خداحافظی کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، متن پیام تشکر و خداحافظی محسن جوادی به شرح زیر است:

«بسم‌الله الله الرحمن الرحیم

تقدیر و تبریک

خداوند منان را شکر می‌گزارم که توفیق خدمت‌گزاری در عرصه فرهنگ مکتوب را به بنده عطا کرد. اینک در پایان خدمت خود در معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسم ادب به جا می‌آورم و از برادر گرامی و اندیشمند خود آقای دکتر سید عباس صالحی وزیر محترم پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی که فرصت خدمت را برای من فراهم کرد تشکر می‌کنم. من از ایشان درس‌های زیادی در مورد کار درست و مفید و بی‌حاشیه در عرصه فرهنگ آموختم که امیدوارم بتوانم چون خود او آنها را در عمل پیاده کنم. حرمتی که وی به انسان از آن جهت که انسان است و نیز احترامی که به اهالی کتاب می‌گذاشت برای من بسیار ستودنی و عبرت‌آموز بود. کار طاقت‌فرسا اما بی‌هیاهو در روزهای سخت تحریم و کرونا و ایجاد فضای همدلی و صمیمیت در محیط کار و در میان اهالی فرهنگ و بهره‌گیری از خرد جمعی همگی نشانه روح پر احساس و دردمند و اندیشه راهگشای ایشان است.

ما به لطف خداوند توفیقاتی در انجام وظایف مقرر داشتیم اما کم نبود مواردی از ناکامی در انجام کار و یا ناتوانی در انجام درست آن که مرا شرمنده اهل فرهنگ کرد. بدون اینکه بخواهم کوتاهی خود را نادیده بگیرم و همه این موارد را به حساب اوضاع و احوال نامساعد روزگار در سال‌های گذشته بگذارم اما انصاف این است که بسیاری از برنامه‌ها و حتی تصمیم‌هایی که برای بهبود اوضاع کتاب گرفته شد با وزش بادها و بلکه طوفان‌های مهیب تحریم و کرونا که موجب کمبود اعتبارات و تعطیلی یا دشواری کسب و کار شد بی نتیجه ماند.

هر جا توفیقی داشتیم محصول کمک و دلسوزی همکاران عزیز من در معاونت امور فرهنگی و سه مؤسسه وابسته به این معاونت بود که البته در سال پایانی خدمت بنده در قالب یک مؤسسه واحد به اسم خانه کتاب و ادبیات ایران ساماندهی شد.

من از یکایک این عزیزان تشکر می‌کنم و برای همه آن‌ها آرزوی توفیق بیشتر و سلامت و سعادت دارم. بسیاری از این کارمندان شریف و عزیز در قیاس با همگنان خود در وزارت خانه یا سازمان‌های دولتی دیگر حقوق و مزایای کم‌تری دریافت می‌کنند اما نظر به علقه‌ای که به فرهنگ این سرزمین دارند کار بیشتری می‌کنند. امیدوارم خداوند اجر این کارهایی که کم‌تر دیده می‌شود را از خزانه غیب خود بدهد.

تشکر دیگر من از همکاران اداری در معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه این وزارت‌خانه است که از راهنمایی و کمک به بنده هیچ دریغ نکردند.

کار اصلی در حوزه نشر و کتاب توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد و اینکه چراغ نشر در بدترین دوره تاریخ معاصر ایران هنوز فروزان است حاصل زحمت این بزرگواران است که به صورت فردی یا جمعی و در قالب اتحادیه، تعاونی تشکل و انجمن صنفی مشغول فعالیت‌اند. بسیاری از این مردم فرهنگ دوست که در حوزه چاپ، نشر و فروش کتاب مشغول فعالیت‌اند کار دل می‌کنند و از بهره مادی و سودی که می‌شد با همین سرمایه و تلاش در حوزه‌های دیگر به دست آورد، صرف نظر می‌کنند. من در اینجا از همه آنها که به بنده لطف داشتند و کمک کردند تشکر می‌کنم.

و نیز سپاس‌گزار دوستان بزرگواری هستم که در حوزه علمیه و دانشگاه با نوشتن تقدیر نامه‌ای از سر لطف و نه استحقاق بنده، بر من منت نهادند. نام این بزرگواران برای من همیشه با احترام بوده و خواهد بود.

در کنار این تشکرها البته لازم است از همه این عزیزان به ویژه آقای دکتر صالحی که گاه و بیگاه اسباب زحمت و دردسر برایشان بودم و نیز همکاران خودم در معاونت فرهنگی و خانه کتاب و ادبیات از بابت قصور و تقصیرهائی که داشته ام و از رنجش و آزردگی خاطری که برای آنها فراهم کردم طلب حلالیت و بخشش کنم. از خداوند مهربان می‌خواهم بسیار بیش از بخششی که اینان در حق من می‌کنند برایشان بخشندگی داشته باشد.

در پایان ضمن آرزوی توفیق برای وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی آقای دکتر محمد مهدی اسماعیلی به معاون محترم جدید امور فرهنگی جنآب آقای یاسر احمدوند تبریک می گویم و برای وی که مسئولیت امور فرهنگی کشور را در سال‌های پیش روی بر عهده دارند آرزوی موفقیت دارم.»

کد خبر 523272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.