تغییر آرایش نوریج در مقابله با کرونا

معرفی چهره برتر اقتصادی در منچستر، طرح حمایت از کارگران فرودگاه در فیلادلفیا، قرنطینه اعضای شورای بیرمنگام، برگزاری رویداد هفته سلامت در لستر، مدیریت آب‌های سطحی در گلاسکو، تقدیر از عوامل کادر درمان در نوریچ عناوین بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شورای شهر نوریچ از تیم کمیسیون بهداشت خود که متشکل از کادر پشتیبانی و افسران بهداشتی شورای شهر برای مقابله با کووید ۱۹ در طول همه گیری کرونا بود تقدیر کرد. این شورا قصد دارد همزمان با کاهش مبتلایان و فوتی‌های این بیماری فعالیت‌های این تیم را در شهر کاهش دهد.

با اعلام شورای شهر از پایان این ماه، تیمی که در مرکز شهر کار می‌کنند دیگر فعالیت نخواهند کرد و غرفه‌ای که در بازار مرکز شهر نوریچ در راستای کمک به مردم شهر برای بهبود از بیماری کرونا به فعالیت‌هایی از قبیل انجام تست کووید ۱۹ از شهروندان اشغال داشتند، تعطیل می‌شود.

این اقدام در حالی است که دولت همچنان به کاهش محدودیت‌های کووید ۱۹ ادامه می‌دهد و مردم با راهنمایی ایمنی در مورد ویروس به حمایت کمتری نیاز دارند.

گفتنی است شورای شهر به جای این تعطیلی بر خدمات آزمایش و ردیابی پیشرفته خود متمرکز می‌شود. این یعنی از کسانی که نیاز به انجام تست‌های کووید ۱۹ دارند حمایت شود که این کار توسط کادر درمان مرکز بهداشت شهر انجام می‌شود.

کلر آلن واترز، رئیس شورای شهر نوریچ در این خصوص اظهار کرد: تیم پشتیبانی کووید -۱۹ ما خدمات ارزشمندی را به شهر ارائه کرده‌اند، در آن زمان که دوران سختی بوده است. آنها سخت تلاش کرده‌اند تا اطمینان حاصل کنند که همه تا آنجا که ممکن است از بیماری ایمن هستند و من از تک تک آنها برای تلاش‌های قابل توجه در کمک به حفاظت از نوریچ تشکر می‌کنم.

وی گفت: همانطور که همه می‌دانیم، وضعیت همه گیری کرونا در حال تحول است و اگر وضعیت فعلی در شهر تغییر کند، ما آماده هستیم تا یک تیم پشتیبانی برای مقابله با همه گیری کرونا و کمک به حفظ امنیت مردم در شهر ارائه کنیم. تیم پشتیبانی کووید -۱۹ نقش خود را در نوریچ در اکتبر ۲۰۲۰ آغاز کردند. در آن زمان، همه آنها به مردم کمک کردند تا از طریق فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و ضد عفونی کننده دست در امان بمانند. آنها همچنین از مشاغلی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند نظارت و حمایت کردند.

رئیس شورای شهر نوریچ تصریح کرد: شورای شهر نوریچ همچنان از ساکنان و مشاغل محلی در طول همه گیری حمایت می‌کند و در مورد همه چیز، از سلامت و ایمنی گرفته تا آزمایش و واکسیناسیون، اطلاعات و پشتیبانی ارائه می‌دهد.

فیلادلفیا؛ حمایت از کارگران فرودگاه شهر

جیم کنی شهردار فیلادلفیا، لایحه حمایت از کارکنان فرودگاه شهر را پس از تصویب اعضای شورای شهر اجرایی خواهد کرد. این قانون که توسط کنیاتا جانسون عضو شورای شهر به صحن علنی شورا پیشنهاد شد به کارگران فرودگاه بین‌المللی فیلادلفیا اطمینان می‌دهد که نه تنها دستمزدهای مربوط به حق اولاد و خانواده را دریافت می‌کنند بلکه از خدمات درمانی مقرون به صرفه و مرخصی استحقاقی بهره خواهند برد.

این لایحه که امروزه به عنوان قانون مزد شایع برای کارگران شناخته می‌شود، طبقه بندی خاصی از کارگران فرودگاه را برای دریافت حداکثر ۱۵.۰۶ دلار در ساعت، ۴.۵۴ دلار اضافی دستمزد ساعتی برای دریافت بیمه درمانی و حداکثر ۵۶ ساعت مرخصی استحقاقی سالانه در بین سایر حقوق‌ها ارائه می‌دهد. این در حالی است که تقریباً همه کارگران فرودگاه فیلادلفیا فاقد بیمه هستند، در حالی که تقریباً همه کارگران در دیگر نقاط فیلادلفیا که تحت پوشش استانداردهای دستمزد غالب هستند دارای پوشش بهداشتی هستند.

کنیاتا جانسون عضو شورای شهر در خصوص این طرح می‌گوید: من می‌خواهم از همه مدیران شهری به دلیل حمایت از این قانون، شهردار کنی برای امضای لایحه به قانون و همه همکاران شورای که به من برای این طرح رأی مثبت دادند تشکر کنم. من از زمان معرفی این قانون گفته‌ام که باید از کارگران فرودگاه بین‌المللی فیلادلفیا حمایت کنیم. قانون جدید حقوق و دستمزد کارگران نه تنها اطمینان حاصل می‌کند که کارگران دستمزد خود را تأمین می‌کنند، بلکه به آنها اطمینان می‌دهد که به مزایای سلامتی دسترسی معنی داری دارند.

وی ادامه می‌دهد: فرودگاه فیلادلفیا یکی از بزرگترین و سودآورترین فرودگاه‌های ایالات متحده است و کارگران که بسیاری از آنها کمتر از ۳۰ هزار دلار در سال حقوق می‌گیرند نباید نگران این باشند که در هر زمان ممکن است بر اثر بیماری یا جراحت ورشکسته شوند.

منچستر؛ معرفی چهره برتر اقتصادی شهر

با اعلام صفحه رسمی شورای شهر منچستر، جوآن رونی در جشنواره سالانه ۲۰۲۱ به عنوان چهره برتر اقتصادی شهر انتخاب شد.

انتخاب رونی به دلیل ۱۸ ماه حضور او در کمیسیون اقتصادی شورای شهر و کمک به عبور از بحران همه گیری کرونا است. در واقع این زن منچستری به عنوان فرد کلیدی در برنامه بهبود اقتصادی منچستر شناخته شد که در ماه‌های اخیر برنامه سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیون پوندی برای کمک به شهر برای خروج از بیماری همه گیر را ارائه داد تا به رشد اقتصادی شهر کمک ویژه‌ای شود.

جوآن رونی همچنین نقش ویژه‌ای در خصوص برابری جنسیتی در شهر و ادارات دولتی منچستر ایفا کرده است که در اصل نابرابری را از نظر سازمانی و در شهر برطرف می‌کند. البته وی فعالیت‌هایی را در زمینه ضد نژادپرستی در منچستر در کارنامه دارد و در عین حال برنامه‌ای برای بهبود زندگی برای همه مردم منچستر پیش می‌برد.

جوآن رونی در خصوص اعطای این نشان به خود اظهار کرد: کار من در شورای شهر و شهرداری مرا به کمک بیشتر به مردم سوق می‌دهد و در عین حال بیش از آنچه تصور می‌کردم مرا به چالش کشیده است. وقتی به خود ۱۶ ساله‌ام نگاه می‌کنم، اولین روز خود را به عنوان شاگرد در شورای شهر بیرمنگام آغاز کردم، هرگز سفر آن روز به این روز را باور نمی‌کردم.

وی افزود: این جایزه با افتخار بزرگی برایم به دست آمده است و من از تصمیم داوران تشکر می‌کنم. اما این مهم است که به یاد داشته باشید که من بدون کمک و حمایت یک تیم باورنکردنی از مردم و سازمانی مملو از پرسنل اختصاصی نمی‌توانم کاری را که انجام می‌دهم انجام دهم. بنابراین، این جایزه به همان اندازه برای آنها است که برای من است.

بیرمنگام؛ قرنطینه اعضای شورای شهر

از شورای شهر بیرمنگام خبر می‌رسد پس از جلسه ۱۴ سپتامبر، صحن علنی شورای شهر تست کرونای یکی از اعضا مثبت شد. با توجه به این اتفاق با دستور رئیس شورای شهر بیرمنگام باید همه اعضا تست کووید ۱۹ بدهند و به قرنطینه بروند. البته در خصوص افرادی که دو دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند ماجرا متفاوت است و آنها در خانه‌های خود تحت مداوا قرار می‌گیرند.

با توجه به شرایط پیش آمده پیش بینی می‌شود جلسه بعدی شورا شهر هفته دیگر برگزار نشده و به زمان دیگری موکول شود.

لستر؛ برگزاری رویداد هفته سلامت

با اعلام شورای شهر لستر، هفته سلامت و پیشگیری از اعتیاد (۲۰ تا ۲۶ سپتامبر) از سوی این شورا برگزار خواهد شد تا دستاورد کسانی که بر اعتیاد غلبه کرده‌اند جشن گرفته شود و مزایای درمان و شیوه زندگی بدون مواد مخدر یا الکل را برجسته کند.

پس از برگزاری هفته بازیابی بهداشتی مجازی در سال گذشته، رویداد امسال شامل فعالیت‌های مجازی و حضوری خواهد بود و بر تجلیل از فعالیت‌های فردی بهبود و افزایش آگاهی از خدمات موجود برای افرادی که با مواد مخدر یا الکل دست و پنجه نرم می‌کنند، تمرکز می‌کند.

از جمله رویدادهایی که برای هفته سلامت در لستر در حال انجام است، آواز خوانی، هنرهای خلاقانه و جلسات ذهن آگاهی و همچنین غرفه‌های اطلاع رسانی در مکان‌های مختلف است که در آن مردم می‌توانند اطلاعات بیشتری در خصوص غلبه بر اعتیاد کسب کنند و با اعضای جامعه بهبودیافته ملاقات کنند.

کلر دمستر، عضو کمیسیون بهداشت شورای شهر در این خصوص گفت: سو استفاده از مواد مخدر بر همه جوامع تأثیر می‌گذارد. اعتیاد فقط بر شخصی که استفاده می‌کند تأثیر نمی‌گذارد. دوستان و خانواده‌ها نیز آسیب خواهند دید.

وی ادامه داد: مشکلات اعتیاد نباید از نظر دور بماند زیرا ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. با افزایش آگاهی از طریق هفته بازیابی و تشویق افراد برای به اشتراک گذاشتن تجربه‌های خود، ما می‌توانیم عواملی را که منجر به سو مصرف مواد مخدر می‌شود درک کنیم و از افرادی که از خدمات ما استفاده می‌کنند حمایت کنیم. به این ترتیب، آنها می‌توانند به این نتیجه برسند که برگشت به زندگی یک گزینه مناسب است که راه برای آنها باز است.

برآورد شده است که در سطح ملی مجموع مزایای درمان مواد مخدر و الکل سالانه ۲.۴ میلیارد پوند است که منجر به صرفه‌جویی در زمینه‌هایی مانند جرم و جنایت، بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی می‌شود.

گلاسکو؛ مدیریت آب‌های سطحی شهر

با تصمیم اعضای شورای شهر گلاسکو به عنوان بخشی از برنامه مدیریت آب‌های سطحی اولین مرحله کار در ارلی پریس که یکی از پارک‌های شهر است برای مدیریت بهتر بارندگی به پایان رسیده است. این در حالی است که مرحله دوم کارها به زودی آغاز می‌شود و انتظار می‌رود اجرای آن تا تابستان ۲۰۲۲ به پایان برسد.

این پروژه در انتهای شرقی شهر به منظور کاهش تأثیرات منفی اقتصادی و اجتماعی سیلاب و همچنین بهبود فضای سبز محلی و محافظت از آبراهه‌ها در برابر آلودگی طراحی شده است.

انتظار می‌رود اقدامات اولیه پارک بریس که از ویژگی طبیعی استفاده می‌کند، آب‌های سطحی را بهتر مدیریت کند، به ویژه در شرایط آب و هوایی شدید این انتظار بیشتر خواهد شد. در واقع با کاهش احتمال وقوع سیلاب در پایین دست، خطر و تأثیرات ناشی از بارندگی شدید بر خانه‌ها و مشاغل کاهش می‌یابد.

گفتنی است هر دو دولت بریتانیا و اسکاتلند ۵۰۰ میلیون پوند به مقامات محلی منطقه گلاسکو برای تنوع زیستی در این شهر کمک مالی خواهند داشت.

کد خبر 523265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.