محل گرمخانه کارتن‌خواب‌ها تغییر کند/ نتیجه تذکر اعضا به شورا اعلام شود

چهار عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در دهمین جلسه علنی این شورا چند تذکر را در حوزه شهری مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالفضل قربانی نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان امروز (یکشنبه) در دهمین جلسه علنی این شورا با بیان اینکه گرمخانه بی‌خانمان‌ها یک محل تاریخی است، اظهار کرد: در هیچ جای دنیا هیچ پروتکلی وجود ندارد که از یک بنای تاریخی برای این اهداف استفاده شود و اداره کل میراث فرهنگی باید برای حفظ و نگهداری این بنا اقدام کرده تا با کارکرد مناسب اداره شود.

وی افزود: سوله و فضاهای دیگری در شهر وجود دارد که می‌توان از آن برای ساماندهی کارتن‌خواب‌ها استفاده کرد بنابراین از مسئولان میراث فرهنگی درخواست می‌کنم که به موضوع ورود کرده و اگر نیاز است شهرداری فضای مناسبی نیز در اختیار متولی این گرمخانه قرار دهد.

غلامحسین صادقیان، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: در مراسم شروع به کار شهردار در گلستان شهدا شاهد گلایه مردم درباره حضور افراد کارتن‌خواب در این مکان مقدس بودیم و گفته می‌شد که این یک اتفاق مستمر است.

وی تاکید کرد: با توجه به جایگاه گلستان شهدا باید بنیاد شهید و شهرداری منطقه به این موضوع وارد شده و نسبت به ساماندهی این مسائل اقدام شود.

همچنین مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نمایندگان شورا برای حضور در جلسات هیئت مدیره سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته با رأی‌گیری در صحن علنی مشخص شده‌اند، اما این شرکت‌ها و سازمان‌ها برای دعوت از اعضا سلیقه‌ای برخورد می‌کنند.

وی تصریح کرد: در بعضی نامه‌ها نیز نام اعضا درج نمی‌شود و به نام رئیس شورا اکتفا می‌شود در حالی که اگر عضو ناظر بر یک شرکت است باید حداقل رونوشت نامه به او زده شود.

محمدرضا فلاح رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: نطق و تذکر اعضای شورا برگرفته از دغدغه‌های مردمی و مشکلات شهری است بنابراین نباید در حد محاوره باشد و لازم است حتماً نتیجه آن مطرح شود تا از آن آگاه شویم.

کد خبر 523252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.