اینترِ رویایی؛ مغز متفکری به نام "ماروتا"

تیم فوتبال اینتر که فصل پیش فاتح سری آ شده، با مدیریت جالب ماروتا، مشکلی بابت جدایی کونته و ستاره هایش حس نمیکند و روند خوبش ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال اینتر یکی از باشگاه‌های قدیمی سری آ است. آنها که به افعی‌ها معروف و شهره‌اند، سال پیش کاری کردند کارستان. کار مهم آبی‌ها پاره کردن نوار قهرمانی‌های پی در پی یوونتوس بود.

فصل گذشته آنتونیو کونته‌ی نام آشنا و کاربلد روی نیمکت تیم شهر میلان بود و با ستاره‌هایی مثل لاوتارو، سنسی بارلا و لوکاکو، سانچز و … آنقدر پیروزی جشن گرفت تا دست آخر فاتح اسکودتو شد بانوی نتوانست برای دهمین بار پی در پی بر سکوی اول بایستد.

یووه‌ای‌ها که دوران درخشانی با کونته داشتند و با خلق آمارهای عجیب و غریب رتبه اول لیگ و گاهاً جام حذفی را به دست می‌آوردند، از موفقیت مربی سابق با دشمن میلانی‌شان، ناراحت بودند و حتی پا را فرا گذاشته و او را "خائن" خطاب کردند.

فصل تمام شد همه این تری‌ها که سرمست از بازگشت به سطح اول فوتبال ایتالیا بودند و خشنود شده بودند از اینکه مربی چشم رنگی ایتالیایی آنها را بعد از ۱۰ سال به سکوی اول سری آ رسانده، خواهان ادامه دادن با کونته بودند و بی‌صبرانه منتظر شروع فصل جدید بودند.

اما رابطه شکرآب آقای سرمربی با جانگ چینی (مالک اینتر) که واضح و عیان شده بود، مسیر افعی‌ها و کونته را به ناچار از هم جدا کرد. هواداران اما دوباره نگران آینده‌ی تیم شدند. آنها می‌دانستند تیمشان با تفکرات آنتونیو خو گرفته و برای همین، راضی به تغییر نبودند. مالکان اما از موضع خود کوتاه نیامدند.

اما چه چیزی باعث جدایی اینتر و کونته شد؟ جواب ساده است، آقای چشم رنگی، از مدیران پولدار خواسته بود دست به جیب شوند، پول خرج کنند و تیم را تقویت کنند تا در جبهه‌های دیگر توان رقابت داشته باشند. مالکان هم با درخواست مربی مخالفت کردند. دوران کرونا نه فقط اینتر، بلکه همه تیم‌ها را با مشکل مالی مواجه کرده بود.

در حالی که تیم شهر میلان می‌توانست با از دست دادن کونته و لوکاکو و اشرف و همینطور بیماری قلبی‌ای که اریکسن گریبان گیرش شده بود، دچار مشکلات جدی شود، په په ماروتا مدیر ورزشی باشگاه باز هم وارد عمل شد و با خریدهایی حساب‌شده اینتر را سرپا نگه داشت.

ماروتا نشان داد بسیار مدیر کاربلد و با تجربه ایی است. او برای نیمکت مربیگری، دست روی سیمونه اینزاگی گذاشت. این مرد بهترین فرد برای ادامه‌ی روند کونته بود و اتفاقاً راهی باشگاه آبی‌ها شد. مدیر با تجربه سپس به سراغ نقل و انتقالات رفت. او جای اشرف را با پدیده یورو ۲۰۲۰ یعنی "دنزل دومفرایس" پر کرد، کوره‌آ و ژکو را هم برای خط حمله خرید و هاکان چالهان را هم جایگزین اریکسن کرد.

پیرمرد اینتر دست بردار نبود. او برای سمت چپ هم یه گزینه بسیار مناسب به نام "دی‌مارکو" را گرفت تا به هواداران تیمش امیدواری تزریق کند که اینتر همچنان مدعی فتح اسکودتو باقی خواهد ماند و نگرانی‌ای از این بابت وجود ندارد.

او در سال ۲۰۱۴ وارد تالار مشاهیر فوتبال ایتالیا شد. او پیش از یوونتوس در باشگاه‌هایی چون وارزه، آتالانتا و سمپدوریا نیز سابقه فعالیت مدیریتی داشته است. او از جمله اشخاصی است که نامشان در پرونده فساد فوتبال ایتالیا مطرح شده است.

ماروتا در سال‌های قدرت‌نمایی یووه در سری‌آ هم نقش غیرقابل انکاری داشت و نشان داده در زمانه‌ای که بسیاری از مدیران با هدر دادن منابع مالی باشگاه‌شان را با مشکل مواجه می‌کنند، او می‌تواند فردی مفید باشد که با خریدهای معقولانه تیمی قدرتمند بسازد.

دست بر قضا این روند مثبت اینتر هم حفظ شده، آنها این فصل در لیگ داخلی، با ستارگان جدید و جوانان پخته، و البته اینزاگی با تجربه، روند فوق العاده ای داشته‌اند. پیروزی‌های پرگل چهار بر صفر، سه بر یک و در هم کوبیدن بولونیا با شش گل در شب گذشته، به خوبی ثابت می‌کند که آنها مصمم هستند تا از قهرمانی خود در سری آ دفاع کنند.

کد خبر 523244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.