اجرای فاز نخست طرح هدایت آب های سطحی در خیابان گلسار

مسئول واحد خدمات شهری شهرداری رودسر گفت: اجرای فاز نخست طرح جمع آوری و هدایت آب های سطحی در خیابان گلسار این شهر از هفته آینده آغاز می شود.

رضا صفری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: خیابان گلسار یکی از نقاط شهر رودسر است که در هنگام بارندگی دچار آب‌گرفتگی شدید می‌شود و مشکلاتی را برای شهروندان این منطقه ایجاد می‌کند به همین دلیل اجرای پروژه هدایت آب‌های سطحی در این خیابان برای شهرداری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه رفع کامل مشکل آب‌گرفتگی خیابان گلسار نیازمند اجرای پروژه هدایت آب سطحی در دو مرحله است. افزود: آگهی مناقصه اجرای فاز نخست طرح به طول ۶۸۸ متر منتشر و پیمانکار مشخص شده است. و اجرای آن نیز از هفته آینده آغاز می‌شود.

مسئول واحد خدمات شهری شهرداری رودسر، با بیان اینکه پروژه جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی گلسار، برای نخستین بار در این شهر با استفاده از لوله‌های بتنی از پیش تنیده اجرا می‌شود. گفت: این لوله‌ها توسط ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان تهیه شده و برای اجرای این طرح نیز مبلغی نزدیک به ۲۰ میلیارد ریال از منابع داخلی شهرداری رودسر اعتبار پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه بازه زمانی برای اتمام فاز نخست این پروژه، به مدت دو تا سه ماه پیش بینی شده است. ولی پیمانکار قول مساعد داده تا زودتر از این مدت، طرح را به اتمام برساند؛ افزود: با اجرای این پروژه، بخشی از مشکل آب‌گرفتگی ساکنین خیابان گلسار رودسر در هنگام بارندگی رفع می‌شود.‌

صفری خاطرنشان کرد: بعد از اتمام فاز نخست طرح جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی خیابان گلسار، در صورت تأمین هزینه‌ها و لوله‌های مورد نیاز توسط ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان، فاز دوم طرح نیز اجرا خواهد شد.

به گزارش ایمنا، رودسر با حدود ۱۴۷ هزار نفر جمعیت و نیز چهار بخش کلاچای، چابکسر، رحیم آباد و بخش مرکزی رودسر و ۱۰ دهستان در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 523242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.