ردپای سه دوست در قتل تاجر سنگ‌های قدیمی

شلیک مجرم مسلح سابقه‌دار به پلیس، بازداشت ادمین پیج منشوری و غیراخلاقی در اینستاگرام، زخمی شدن شش مرد در صحنه قتل فجیع، ردپای سه دوست در قتل تاجر سنگ‌های قدیمی و برادرکشی را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یک متهم به پلیس گلپایگان شلیک کرد. در این حادثه مأمور پلیس گلپایگان مجروح شد، این مأمور پلیس در کلانتری ۱۱ گلپایگان کار می‌کند. پلیس گلپایگان بلافاصله این فرد مسلح را دستگیر کرد.

سروان امیر دائمی جانشین کلانتری ۱۱ گلپایگان پس از آنکه جهت جلب مجرم سابقه دار اقدام کرد از طرف او مورد اصابت گلوله مستقیم قرار گرفت.

پلیس بلافاصله در عملیاتی این فرد مسلح را که به خانواده یکی از شهروندان سالمند ورود کرده بود، دستگیر کرد.

سروان امیر دائمی پلیس وظیفه شناس گلپایگانی پس از عمل جراحی در بیمارستان امام حسین گلپایگان از طرف اقشار مختلف مردم مورد تقدیر قرار گرفت.

بازداشت ادمین پیج منشوری و غیراخلاقی در اینستاگرام

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از شناسایی و دستگیری شخصی که با ساخت صفحه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام و قرار دادن تصاویر غیراخلاقی با استفاده از تصاویر شاکی اقدام به تخریب شخصیت وی کرده بود، خبر داد.

حسن کیخا اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان و مطرح نمودن شکایتی مبنی بر اینکه فردی ناشناس با استفاده از تصاویر موجود در صفحه اینستاگرام وی، اقدام به تحریف عکس‌ها نموده و از طریق فتوشاپ با تصاویر غیراخلاقی ادغام کرده است و این کار غیراخلاقی وی باعث بر هم خوردن وضعیت روحی و روانی شاکی شده، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات تخصصی و اقدامات کارشناسی، گرداننده صفحه مجرمانه اینستاگرامی، مورد شناسایی قرار گرفت و با اخذ دستور قضائی به این پلیس احضار شد که پس از تحقیقات در ابتدا منکر بزه شده ولی در نهایت با مشاهده مدارک، مستندات و ادله جمع‌آوری شده توسط کارشناسان این پلیس به جرم خود اقرار نمود و پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: یکی از اشتباهات رایج کاربران قرار دادن عکس‌های شخصی شأن در پروفایل‌ها و صفحات اینستاگرامی است؛ دوستان و نزدیکان که به این عکس‌ها دسترسی دارند ممکن است با کوچک‌ترین اختلافی با دوست خود آن را به همراه مطالب کذب و توهین‌آمیز در فضای مجازی منتشر کنند؛ پس در صورتی که خودمان از اطلاعات شخصی خود به خوبی محافظت کنیم و آن را به اشتراک نگذاشته و یا در دسترس دیگران قرار ندهیم قطعاً شاهد این جرایم که درصد نسبتاً بالایی از پرونده‌های پلیس فتا است، نخواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرایم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده نمایند و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس‌های مردمی درخواست خود را ثبت کنند.

زخمی شدن ۶ مرد در صحنه قتل فجیع

رئیس پلیس آبادان از دستگیری چند مظنون به قتل و چندین نفر از عاملان یک نزاع طایفه‌ای در این شهرستان خبر داد.

حسین زلقی اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره نزاع دسته جمعی بین دو طایفه که منجر به قتل یک نفر و زخمی شدن شش نفر در یکی از مناطق این شهرستان شده بود، بلافاصله مأموران به محل نزاع اعزام شدند.

وی افزود: با حضور مأموران پلیس در محل درگیری با هماهنگی مقام قضائی چند مظنون به قتل دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: مأموران پلیس در ادامه اقدامات خود چند نفر از افراد شرکت کننده در نزاع دسته جمعی را نیز دستگیر کردند، متهمان علت نزاع را اختلافات قبلی اعلام کردند.

وی خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

ردپای سه دوست در قتل تاجر سنگ‌های قدیمی

قتل تاجر چند سال قبل اتفاق افتاد. در جریان قتل تاجر سه دوست متهم به قتل تاجر شدند. یکی از متهمان منکر قتل تاجر بود و او از قتل تاجر تبرئه شد.

مرد جوانی به نام محمدرضا در یکی از محله‌های منطقه محلاتی تهران، در حالی که دست و پا و دهانش بسته بود؛ خودش را به منزل همسایگان رساند و کمک خواست.

ساعتی بعد مأموران کلانتری ۱۱۳ بازار برای رسیدگی به موضوع در محل حاضر شدند و ضمن ثبت اظهارات محمدرضا، اقدامات پلیسی و قضائی برای یافتن ردی از متهمان آغاز شد.

فرهاد و مجید بلافاصله شناسایی و دستگیر شدند. اما آنها در اعترافات خود گفتند که نقشه قتل را محمدرضا کشیده بود. یکی از آنها در توضیح انگیزه قتل گفت: "محمدرضا مدتی قبل با احمد دوست شده بود. او ما را وسوسه کرد و گفت احمد سکه‌های عتیقه ۵۰۰ میلیونی دارد و جواهرات و طلاهای عتیقه دارد. بعد با هم نقشه قتل را کشیدیم تا اموال احمد را سرقت کنیم. "

با مطرح شدن چنین ادعایی از سوی دو متهم پرونده، محمدرضا تحت بازجویی قرار گرفت و بازداشت شد، اما او در هیچ یکی از مراحل رسیدگی به پرونده اتهام خود را نپذیرفت.

متهمان در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه رفتند و محمدرضا حکم برائت گرفت، اما حکم صادر شده توسط دیوان عالی کشور نقض شد و به این ترتیب متهمان بار دیگر در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه خواهند شد.

چاقوی تیز برادر کوچک برادر بزرگ‌تر را به قتل رساند

فرمانده انتظامی شهرستان "قیروکارزین" از شناسایی و دستگیری قاتل در کمتر از یک ساعت خبر داد.

قربانعلی روستا اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر چاقو خوردگی مردی ۲۸ ساله در شهر "مبارک آباد" شهرستان "قیروکارزین" و اعزام مجروح به بیمارستان، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از بررسی صحنه و تحقیقات پلیسی دریافتند دو برادر به علت اختلاف با یکدیگر درگیر که برادر کوچک‌تر با یک چاقو برادر بزرگ‌تر را از ناحیه سینه مجروح و از صحنه جرم متواری می‌شود که مجروح توسط اورژانس به بیمارستان اعزام و به علت شدت جراحات وارده فوت می‌کند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: بلافاصله موضوع در دستورکار مأموران انتظامی قرار گرفته و در کمتر از یک ساعت فرد قاتل در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد.

وی گفت: شهروندان اختلافات و دعاوی خود را از مراجع قانونی پیگیری کنند تا از بروز این گونه حوادث تلخ و ناگوار پیشگیری شود.

کد خبر 523229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.