ناوگان اتوبوسرانی لندن تا ۲۰۳۰ "آلاینده‌صفر" می‌شود

شهردار لندن صادق خان اعلام کرد که ۱۰ درصد از شبکه اتوبوسرانی پایتخت بریتانیا تا پایان سال ۲۰۲۲ "آلاینده صفر" خواهد شد و با تأمین بودجه دولت، کل ناوگان اتوبوسرانی تا سال ۲۰۳۰ بدون آلاینده خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار لندن پیش از اعلام موفقیت این شهر در تبدیل ناوگان اتوبوسرانی به نوع بدون آلاینده، دستاوردهایی مبنی بر مطابقت عملکرد کل ناوگان اتوبوسرانی با استانداردهای "یورو ۶ " سختگیرانه آلایندگی اروپا به دست آورده بود که بر اساس آن باید از آلایندگی گازهای خروجی از اگزوز خودروها در اتحادیه اروپا و کشورهای عضو منطقه اقتصادی اروپا کاسته شود؛ در استاندارد یورو ۶ تاکید زیادی روی کاهش انتشار اکسید نیتروژن از خودروهای دیزلی شده است.

افزایش استفاده از وسایل نقلیه عمومی در حال حاضر رکن اساسی برای مقابله با دو فوریت اضطراری آلودگی هوا و تغییرات آب و هوا است. یکی از مهمترین کارهایی که سازمان حمل و نقل لندن می‌تواند برای دفع کربن از خدمات خود انجام دهد حذف گازوئیل و ادامه تولید "صفر گاز" در شبکه حمل و نقل است. تبدیل اتوبوس‌ها به خودروهای آلاینده صفر تا سال ۲۰۳۷ از ورود چهار میلیون تن کربن به هوا جلوگیری کند.

ناوگان اتوبوسرانی لندن تا ۲۰۳۰ "آلاینده‌صفر" می‌شود

لندن در حال حاضر با خرید و به خدمت گرفتن ۹۵۰ اتوبوس بدون آلاینده، سرمایه گذاری قابل توجهی در صنعت حمل و نقل بدون آلاینده انجام داده است. با گسترش بازار خودروهای بدون آلاینده در انگلستان، سازمان حمل و نقل این کشور می‌تواند تضمین کند که یک شبکه اتوبوس کاملاً بدون آلاینده را تا سال ۲۰۳۴ فراهم بیاورد. دولت انگلستان قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میزان انتشار کربن را تا ۶۸ درصد کاهش دهد.

رئیس واحد اتوبوسرانی سازمان حمل و نقل انگلستان در رابطه با این جنبش گفته است: "جهان به طور جدی نیاز به تغییرات بزرگ برای مقابله با شرایط اضطراری آب و هوا را دارد و بزرگ‌ترین کاری که می‌توانیم در این رابطه انجام دهیم این است که در اسرع وقت به یک شبکه اتوبوس بدون آلاینده تبدیل شویم."

کد خبر 523187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.