سگ‌ها، کاشفان بیماران کرونایی آلمان

حکایت‌های زیادی در مورد کمک سگ‌ها به انسان‌ها در زمان بحران وجود دارد که دوران کرونا نیز از لطف این حیوان وفادار مستثنی نشده است؛ به زودی سگ‌های هانوفری به شناسایی بیماران کرونایی خاضر در سالن‌های کنسرت مشغول می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران دانشگاه دامپزشکی هانوفر، مرکز ایالت فدرال نیدرزاکسن در آلمان ادعا کرده‌اند که به زودی نوع جدیدی از تست تشخیص کرونا را وارد مکان‌های فرهنگی خواهند کرد؛ سگ‌های آموزش دیده این مرکز به شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا می‌پردازند. محققان دانشگاه دامپزشکی هانوفر با مدیران مراکز فرهنگی نظیر سالن‌های تئاتر و کنسرت سگ‌های این دانشگاه را در محل ورود افراد به کار گرفته‌اند که این موجودات از طریق حس بویایی خود می‌توانند افراد مبتلا به کووید -۱۹ را شناسایی کنند. محققان ادعا کرده‌اند که به کا vگیری این سگ‌ها به صورت آزمایشی انجام می‌شود و در صورت موفقیت، سگ‌های بیشتری مورد آزمایش قرار می‌گیرد تا تشخیص کرونا در سراسر شهر به ویژه در بخش‌های فرهنگی راحت‌تر انجام گیرد.

پیش از این یعنی در تابستان سال ۲۰۲۰، ایده بهره‌گیری از سگ‌ها برای شناسایی بیماران کرونایی مطرح شد و به مرحله اجرا نیز درآمد. سگ‌هایی که طی مرحله آزمایشی به شناسایی بیماران کرونایی می‌پرداخت از نژاد بوندس وهر آلمانی بود که این نژاد در شناسایی و تمایز بوها از سایر نژادها بیشتر مورد آموزش قرار می‌گیرد.

در مرحله آزمایشی تعداد پنج هزار نفر شرکت کردند که سگ‌های بوندس و هر قادر بودند ۹۰ درصد افراد مبتلا به ویروس کرونا را به درستی شناسایی کنند. در مرحله بعد که اخیراً دانشمندان دانشگاه دامپزشکی هانوفر از آن خبر داده‌اند، سگ‌ها قرار است در یکی از کنسرت‌های هوای آزاد با حضور ۵۰۰ شرکت کننده به شناسایی افراد مبتلا به کووید -۱۹ مشغول شوند. البته تمام افراد باید برگه تست منفی کرونا را در دست داشته باشند با این حال، تیم تحقیقاتی پنبه‌ای را به عرق این افراد آغشته می‌کنند، آن را در اختیار سگ‌ها قرار می‌دهند و سگ‌ها از بوی عرق می‌توانند افراد مبتلا به کرونا را شناسایی کنند.

کد خبر 523170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.