مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A51 و Galaxy M31+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند. در این مطلب دو گوشی پرفروش سامسونگ Galaxy A51 و Galaxy M31 مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سامسونگ در بازار میان رده‌ها بسیار محبوب و پرطرفدار است گوشی‌های میان رده ساخت این شرکت از کیفیت بسیار خوب و قیمت نسبتاً پایینی بر خور دار است که با استقبال کاربران رو به رو شده است. در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه گوشی میان رده سامسونگ Galaxy A51 و Galaxy M31 پرداخته شده است.

مقایسه Galaxy A51 و Galaxy M31 از نظر دوربین

Galaxy A51

Galaxy M31

دوربین اصلی

۴۸ مگاپیکسل

۶۴ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

۱۲ مگاپیکسل

هشت مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

پنج مگاپیکسل

پنج مگاپیکسل

لنز ماکرو

پنج مگاپیکسل

پنج مگاپیکسل

دوربین سلفی

۳۲ مگاپیکسل

۳۲ مگاپیکسل

سامسونگ برای Galaxy M31 از چهار دوربین استفاده کرده است. دوربین اصلی این گوشی مجهز به سنسور ۶۴ مگاپیکسل با دیافراگم F/2.6 به اندازه ۲۶ میلی متر، لنز Wide و قابلیت PDAF است در کنار لنز اصلی سنسور هشت مگاپیکسل اولتراواید با دیافراگم F/2.2 به اندازه ۱۲ میلیمتر با ثبت تصویر ۱۲۳ درجه و در نهایت لنز پنج مگاپیکسل ماکرو با دیافراگم F/2.4 با لنز ماکرو برای ثبت تصاویر از نزدیک و لنز تشخیص عمق پنج مگاپیکسل با دیافراگم F/2.2 و لنز Depth برای ثبت تصاویر با وضوح بیشتر وجود دارد. این گوشی از قابلیت‌های فلش LED، پانوراما و HDR پشتیبانی می‌کند و قابلیت فیلمبرداری با دو کیفیت 4K و 1080p‌ با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد از دیگر ویژگی‌های این گوشی قابلیت لرزش گیر الکترونیکی تصویر ژیروسکوپی است. دوربین سلفی این گوشی دارای سنسور ۳۲ مگاپیکسل با دریچه دیافراگم F/2.0 به اندازه ۲۶ میلیمتر با لنز Wide است که می‌تواند با دو کیفیت 4K و 1080p‌ با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری کند.

میان رده دیگر سامسونگ Galaxy A51 مجهز به چهار دوربین است که دوربین اصلی آن دارای یک سنسور ۴۸ مگاپیکسل با دیافراگم F/2.0 به اندازه ۲۶ میلیمتر با لنز Wide و قابلیت PDAF است سامسونگ در کنار لنز اصلی در این گوشی از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسل اولتراواید با دیافراگم F/2.2 با ثبت تصویر ۱۲۳ درجه و سنسور ماکرو پنج مگاپیکسل با دیافراگم F/2.4 برای ثبت تصاویر از نزدیک و در نهایت یک سنسور پنج مگاپیکسل تشخیص عمق با دیافراگم F/2.2 و لنز Depth برای ثبت تصاویر با وضوح بیشتر استفاده کرده است.

این گوشی از قابلیت‌های فلش LED، پانوراما و HDR پشتیبانی می‌کند و فیلمبرداری را در دو حالت 4K‌ با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و 1080p با سرعت‌های ۱۲۰ و ۳۰ فریم بر ثانیه انجام می‌دهد و دارای قابلیت لرزش گیر الکترونیکی تصویر ژیروسکوپی است. سامسونگ این گوشی را به دوربین سلفی با سنسور ۳۲ مگاپیکسل و دریچه دیافراگم F/2.2 به اندازه ۲۶ میلیمتر با لنز Wide مجهز کرده است که می‌تواند با کیفیت 1080p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری کند.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A51 و Galaxy M31+ لیست جزئیات

مقایسه Galaxy A51 و Galaxy M31 از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

Galaxy A51

Galaxy M31

چیپست

Exynos 9611

Exynos 9611

پردازنده گرافیکی

Mali-G72 MP3 GPU

Mali-G72 MP3 GPU

سیستم عامل

اندروید ۱۰

اندروید ۱۰

رابط کاربری

One UI 2.5

One UI 2.0

تنوع حافظه

۶۴/۴، ۱۲۸/۴ و ۱۲۸/۶

۶۴/۶ و ۶/‏۱۲۸‬

سامسونگ برای پردازش اطلاعات Galaxy M31 از یک تراشه ۱۰ نانومتری Exynos 9611‌ بهره برده است. پردازنده گرافیکی به کار رفته در این گوشی از نوع Mali-G72 MP3 است. سامسونگ این گوشی را در دو نسخه با رم شش گیگابایت و حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت به بازار عرضه کرده است. سیستم عامل این گوشی از نسخه اندروید ۱۰ با رابط کاربری One UI 2.0 است.

سامسونگ میان رده دیگر خود Galaxy A51 با تراشه ۱۰ نانومتری Exynos 9611‌ تولید کرده است که در بخش گرافیکی از پردازنده Mali-G72 MP3 بهره می‌برد. این گوشی در سه نسخه با رم شش و چهار گیگابایت و حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت به بازار عرضه شده است. سامسونگ در این گوشی از سیستم عامل نسخه اندروید ۱۰ با رابط کاربری One UI 2.5 استفاده کرده است. هر دو میان رده سامسونگ قابلیت پشتیبانی از درگاه کارت حافظه خارجی را برای ارتقا حافظه دارد.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A51 و Galaxy M31+ لیست جزئیات

مقایسه Galaxy A51 و Galaxy M31 از نظر صفحه نمایش

Galaxy A51

Galaxy M31

نوع نمایشگر

Super AMOLED

Super AMOLED

سایز

۶.۵ اینچ

۶.۴ اینچ

رزولوشن

1080x2400

1080x2340

تراکم پیکسلی

۴۰۵ پیکسل در هر اینچ

۴۱۱ پیکسل در هر اینچ

سامسونگ در Galaxy M31 برای نمایش برنامه‌ها و مطالب به کاربران از یک نمایشگر ۶.۴ اینچی از نوع Super AMOLED‌ با کیفیت وضوح 1080x2340‌ پیکسل و تراکم ۴۱۱ پیکسل در هر اینچ‌ استفاده کرده است. تا کاربر با خرید گوشی میان رده احساس در دست داشتن یک پرچم دار را داشته باشد. این گوشی برای محافظت از صفحه نمایش خود در برابر ضربات از محافظ صفحه Gorilla Glass 3بهره برده است. در بالای صفحه نمایش این گوشی یک بریدگی نیم دایره وجود دارد که میزبان دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل عریض است.

سامسونگ در میان رده دیگر خود Galaxy A51 از صفحه نمایش ۶.۵ اینچی Super AMOLED‌ با رزولوشن 1080x2400‌ پیکسل و تراکم ۴۰۵ پیکسل در هر اینچ‌ بهره می‌برد. سامسونگ برای محافظت از صفحه نمایش این گوشی در برابر ضربه از فناوری محافظ صفحه Gorilla Glass 3 استفاده کرده است. بر روی نمایشگر این گوشی یک روزنه Infinity-O قرار گرفته است که میزبان دوربین سلفی ۳۲ مگاپیسکل عریض است.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A51 و Galaxy M31+ لیست جزئیات

مقایسه Galaxy A51 و Galaxy M31 از نظر طراحی ظاهری

Galaxy A51

Galaxy M31

ابعاد

158.5x73.6x7.9 میلی‌متر

159.2x75.1x8.9 میلی‌متر

وزن

۱۷۲ گرم

۱۹۱ گرم

صدای استریو

ندارد

ندارد

هر دو گوشی میان رده سامسونگ دارای طراحی ساده است، هر دو گوشی دارای بدنه پلاستیکی با فریم پلاستیکی است که Galaxy M31 در ابعاد 159.2x75.1x8.9 میلی‌متر و وزن ۱۹۱ گرم ساخته شده است که با داشتن یک خشاب در لبه سمت چپ بدنه از دو عدد سیم کارت نانو و یک عدد حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند. این گوشی در سه رنگ آبی، قرمز و مشکی به بازار عرضه شده است.
سامسونگ Galaxy A51 را در ابعاد 158.5x73.6x7.9 میلی‌متر و وزن ۱۷۲ گرم به بازار عرضه کرده است که با داشتن یک خشاب در لبه سمت چپ بدنه از دو عدد سیم کارت نانو و یک عدد حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند. سامسونگ این گوشی را در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و صورتی عرضه کرده است.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A51 و Galaxy M31+ لیست جزئیات

مقایسه Galaxy A51 و Galaxy M31 از نظر باتری

Galaxy A51

Galaxy M31

ظرفیت

شش هزار میلی‌آمپر

چهار هزار ۵۰۰ میلی‌آمپر

فست شارژ

۱۵ وات

۱۵ وات

سامسونگ در Galaxy M31 از باتری لیتیوم پلیمر غیر قابل تعویض استفاده کرده است که دارای ظرفیت شش هزار میلی آمپر ساعت و قابلیت پشتیبانی از شارژر سریع ۱۵ وات را دارد. سامسونگ در Galaxy A51 از باتری لیتیوم پلیمری غیر قابل تعویض چهار هزار میلی آمپر ساعت با جریان فست شارژ ۱۵ وات بهره می‌برد.

جمع‌بندی کلی از تفاوت سامسونگ Galaxy A51 و Galaxy M31

تا اینجا به مقایسه Galaxy M31 با Galaxy A51 از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت افزاری و نمایشگر پرداختیم. دو گوشی سامسونگ Galaxy A51 و Galaxy M31 در زمینه مشخصات فنی و صفحه نمایش دارای مشخصات و عملکرد یکسانی است ولی مشخصات Galaxy M31 نشان می‌دهد این گوشی هوشمند در مواردی مانند دوربین و باتری عملکرد بهتری نسبت به Galaxy A51 دارد، اما در نهایت این شما هستید که با توجه به این مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره شد باید تصمیم خودتان را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیاز بگیرید.

کد خبر 523018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.