مشکلات لردگان در کفن و دفن متوفیان

عضو شورای اسلامی شهر لردگان گفت: غسالخانه قدیمی لردگان مکانی بهداشتی جهت تعویض لباس غسال ندارد.

محمد نادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به وجود دو آرامستان در شهر لردگان، اظهار کرد: یکی از این آرامستان‌ها در محدوده گلزار شهدا است که غسالخانه و جایی برای خاکسپاری متوفیان ندارد که بارها حفاران قبر هنگام ایجاد یک قبر برای متوفی متوجه شدند امکان دفن جنازه جدید در آن محل نیست و مشکل شرعی ایجاد خواهد شد پس عملاً گنجایش ندارد.

وی افزود: سمت جنوب شرقی شهر، آرامستان دیگری قرار دارد که دارای غسالخانه است و متوفیان کرونایی و غیر کرونایی در آن به خاک سپرده می‌شوند.

نادری تاکید کرد: بیش از یکسال است در این آرامستان قسمتی برای غسل متوفیان غیرکرونایی تدارک دیده شده اما از آن استفاده نمی‌شد که با پیگیری اعضای شورای ششم و شهردار چند روز پیش به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: غسالخانه نخست شهر قدیمی است، با الحاق سه روستای شیرانی جلیل‌آباد، خاردان و حاجی آباد در سال‌های گذشته به لردگان نیاز شهر بیشتر است و برای اکثر افرادی که از روستاهای اطراف در بیمارستان لردگان بستری و فوت شدند، عملیات تدفین در غسالخانه لردگان انجام می‌شود پس غسالخانه دیگری به ویژه در شرایط کرونا نیاز بود.

نادری تصریح کرد: غسالخانه قدیمی لردگان در حال حاضر از نظر بهداشتی یک مکان تعویض لباس مناسب برای غسال ندارد و باید از نظر بهداشتی ارتقا یابد که نیاز به همکاری دیگر متولیان است.

نادری گفت: در دوره گذشته فعالیت شورا یک زمین برای آرامستان جدید شهر در نظر گرفته شد که زمین از منابع طبیعی و آبخیزداری اخذ و در نهایت سند به نام شهرداری گرفته شد.

وی افزود: این زمین ۷.۸ هکتار است که اقدامات برای بهره‌برداری از آن انجام شده و باید در ادامه شهرداری با همکاری تمامی دستگاه‌های خدمات رسان زیرساخت لازم را به این مکان برده و یک طرح در آن پیاده کند.

نادری تاکید کرد: شورا هم در این راستا در حال پیگیری آرامستان جدید است. همچنین حصار کشی، تعمیر و به روز رسانی آرامستان فعلی جز برنامه‌های شورای ششم است که در دوره گذشته شورا هم اعتبار برای این موارد در نظر گرفته شده است.

عضو شورای شهر لردگان، خاطرنشان کرد: پنج جریب از یکی از آرامستان‌های شهر هم توسط یک خیر اهدا شده و ۲۰ جریب دیگر را در سال‌های گذشته به مردم فروخته لذا عده‌ای که از قبل زمین خریداری کردند می‌توانند متوفیان خود را در آن به خاک بسپارند.

کد خبر 523016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.