یونیسف: بیش از ۴.۲ میلیون کودک افغانستانی در مدارس ثبت نام نکرده‌اند

یونیسف اعلام کرد که با آغاز سال تحصیلی جدید در افغانستان، بیش از چهار میلیون دانش آموز افغانستانی در مدارس این کشور ثبت نام نکرده‌اند.

به گزارش ایمنا، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) گزارش داد که بیش از ۴.۲ میلیون دانش‌آموز افغانستانی امسال در مدارس ثبت نام نکرده‌اند.

او در ادامه افزود: ۶۰ درصد از کودکانی که در مدرسه ثبت نام نکرده‌اند دختر هستند. این سازمان همچنین تاکید کرد که کودکان افغانستانی در حال حاضر به آب آشامیدنی، دارو و غذای کافی هم دسترسی ندارند.

از طرفی نیز پس از اینکه طالبان تنها به دانش آموزان پسر راهنمایی و دبیرستان اجازه بازگشت به مدارس را داد، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد خواستار باز شدن درهای مؤسسات آموزشی در افغانستان برای دختران نیز شد و هشدار داد که این اقدام، پیامدهای فاجعه باری برای نیمی از جمعیت این کشور خواهد داشت.

یونسکو نیز روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اگر ممنوعیت ادامه تحصیل دختران ادامه یابد، نقض جدی حق اساسی تحصیل دختران و زنان محسوب می‌شود.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که وزارت آموزش طالبان در حالی از دانش آموزان پسر و معلمان مرد برای حضور در مدارس دعوت کرده که هنوز از سرنوشت تحصیلی دختران در این کشور خبری نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 523009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.