کشته شدن مرد بی‌گناه در اتفاقی تلخ

کشف بیش از دو هزار میلیارد ریال کالای قاچاق، مرگ دختر هفت ساله در سقوط از ارتفاع، کشف جنازه پسر نوجوان در استخر، کشته شدن مرد بی‌گناه در اتفاقی تلخ و آزار شیطانی دختر دانشجو در باغ متروکه را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از اجرای نهمین مرحله طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کشف بیش از دو هزار و ۳۸۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در کشور خبر داد.

محمدرضا مقیمی اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه عملیاتی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نهمین مرحله طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال ۱۴۰۰، با اولویت کالای ممنوعه به عنوان یکی از راهبردهای عملیاتی برای شناسایی و انهدام شبکه‌های قاچاق سازمان یافته و ناامن سازی مبادی ورودی و خروجی، محل‌های دپو و توزیع کالای قاچاق و تشدید برخورد با پدیده شوم قاچاق با استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت رده‌های انتظامی و مرزبانی طی هفته گذشته در سراسر کشور اجرا شد.

وی افزود: کارآگاهان پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز با انجام مطالعات میدانی و اشرافیت اطلاعاتی نشانگاه‌های اقتصادی، انبارها و محل‌های دپوی کالا و مسیرهای انتقال کالاهای قاچاق را شناسایی و با هماهنگی مراجع قضائی نسبت به بازدید و بازرسی از اماکن مذکور اقدام کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا تصریح کرد: مأموران در بازدید و بازرسی‌های صورت گرفته بیش از ۱۲ میلیون عدد انواع کالای قاچاق شامل، کالاهای اساسی، لوازم منزل، ابزار و یراق، لوازم الکترونیکی و الکتریکی، لوازم مصرفی اداری، لوازم جانبی تلفن همراه و … به همراه ۴۲۰ هزار و ۷۹۶ لیتر انواع سوخت و مشتقات نفتی قاچاق را کشف کردند.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را بیش از دو هزار و ۳۸۲ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این خصوص ۶۲۱ دستگاه انواع خودرو توقیف و روانه پارکینگ و یک هزار و ۴۰۳ متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل شدند.

مقیمی با بیان اینکه این پلیس با تمام توان و جدیت همواره با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله می‌کند از هموطنان خواست در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت غیرقانونی اقتصادی، مراتب را از طریق فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

مرگ دختر ۷ ساله در سقوط از ارتفاع

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از مرگ غم‌انگیز دختر بچه هفت ساله‌ای به خاطر سقوط از طبقه پنجم یک ساختمان مسکونی در این شهر خبر داد.

علیرضا دلیری اظهار کرد: پس از اطلاع پلیس از وقوع یک حادثه منجر به فوت در بلوار مصطفی امامی شهر کرمانشاه، گروهی از مأموران در محل حاضر شدند.

وی ادامه داد: پس از حضور مأموران کلانتری ۲۲ بهمن در محل، مشخص شد دختر بچه هفت ساله‌ای به نام "آن یا" که سابقه بیماری صرع داشته از بالکن منزلشان واقع در طبقه پنجم یک ساختمان به پایین سقوط کرده است.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: این دختر بچه به علت شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست داده بود.

وی با ابراز تأسف از وقوع این حادثه ناگوار و توصیه به والدین برای نصب حفاظ در بالکن منزل و مراقبت بیشتر از فرزندان خود، گفت: جسد این کودک هفت ساله به پزشکی قانونی منتقل شد.

کشف جنازه نوجوان ۱۹ ساله در استخر

پسر جوان ۱۹ ساله‌ای در استخر ائل گلی تبریز غرق شده و مرگ او تأیید شد.

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی در تشریح این خبر، گفت: گزارش غرق شدگی در استخر ایل گلی تبریز به اورژانس منطقه اعلام و نیروهای اورژانس به محل اعزام شدند.

وحید شادی‌نیا افزود: با توجه به این‌که این جوان پیش از رسیدن اورژانس، فوت کرده بود اما جسد او از آب بیرون کشیده شده و عملیات سی پی آر و احیا انجام گرفت.

وی ادامه داد: بلافاصله نیروهای اورژانس این جوان را به بیمارستان شهدای تبریز، نزدیک‌ترین مرکز بیمارستانی دارای اتاق احیا انتقال دادند و عملیات احیا ادامه یافت، اما علی‌رغم تلاش‌های انجام گرفته، بدن جوان ۱۹ ساله پاسخگوی احیا نبوده و فوت او تأیید شد.

کشته شدن مرد بی‌گناه در اتفاقی تلخ

مسئول واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری محلات: واژگونی یک دستگاه خودرو در جاده روستای چهلرز دو کشته بر جای گذاشت.

روح الله سروش اظهار کرد: واژگونی یک دستگاه خودرو در محور خمین به دلیجان، جاده روستای چهلرز به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی اعلام شد که بلافاصله نیروهای امدادی به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این حادثه یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ ابتدا با عابر پیاده برخورد کرده و سپس واژگون می‌شود که در اثر این حادثه یکی از سرنشینان خودرو به همراه عابر پیاده جان خود را از دست دادند.

مسئول واحد آتش نشانی شهرداری محلات افزود: مصدومین این حادثه نیز توسط نیروهای امدادی اورژانس و هلال احمر به بیمارستان منتقل شدند.

آزار شیطانی دختر دانشجو در باغ متروکه

دختر جوان که با تغییر مسیر متوجه نیت شیطانی آن دو جوان شده بود، به فکر افتاد تا خود را از خودرو به بیرون پرت کند اما علاوه بر سرعت سرسام‌آور خودرو، دستگیره درها را هم درآورده شده بود و او راهی برای نجات نداشت. پس به ناچار رو به دو جوان کرد و با التماس گفت: به من رحم کنید بگذارید بروم، دختر دانشجویی هستم که مادرم منتظر من است، نگذارید با دامن آلوده به خانه برگردم.

اما افسوس که دو شیطان صفت هیچ اعتنایی به گریه و زاری دختر نکردند و پس از طی مسافتی در بیابان تاریک و خلوت وارد باغ متروکه‌ای شدند که هیچ فریادرسی برای نجات دختر دانشجو نبود...

فرمانده انتظامی شهرستان کرج گفت: با اعلام ماجرا توسط دختر دانشجو، بلافاصله تیم ویژه‌ای برای شناسایی تبهکاران تشکیل شد و مأموران برای کشف مخفیگاه آنها تمام باغ‌های اطراف کمال‌شهر را جست‌وجو کردند.

حسین حقیقی اظهار کرد: سرانجام پس از دو روز تلاش باغ مورد نظر شناسایی شد و با تحقیق غیر محسوس مشخصات صاحب باغ روشن شد. با نشانی‌هایی که درباره یکی از آدم‌ربایان در دست بود، فرد مورد نظر در عملیاتی ویژه دستگیر شد و تحت بازجویی قرار گرفت.

وی ادامه داد: یک از متهمان که بشدت از حضور پلیس غافلگیر شده در بازجویی‌ها به تجاوز هولناک اعتراف کرد و سپس همدستش مرتضی را نیز معرفی کرد. او هم پس از دستگیری اقرار کرد که چگونه دختر دانشجو را مورد آزار و اذیت وحشیانه قرار داده‌اند.

قاضی علی‌اکبر داوریان، رئیس وقت شعبه ششم اجرای احکام دادگستری استان البرز نیز درباره رسیدگی به پرونده این ماجرا گفت: در این پرونده شاهد هستیم که بلافاصله راز شیطانی هر دو متجاوز کشف شد و دستگاه قضائی نیز با صدور حکم قاطع در اسرع وقت طبق قانون مجازات اسلامی ایفای نقش کرد.

حکم اعدام این دو متجاوز صادر شد و پس از تأییدهای نهایی شاهد اجرای آن بودیم.

در پی صدور حکم اعدام برای دو متجاوز آدم‌ربا که مورد تأیید دیوان عالی کشور قرار گرفته بود، هر دو محکوم به مرگ در مهرشهر کرج با حضور شهروندان و مقامات قضائی، انتظامی و دیگر مسئولان به دار مجازات آویخته شدند.

کد خبر 522991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.