از خروجی‌های اسم و رسم دار تا حضور امیدوار کننده آقای گل لیگ یک!

تیم ذوب آهن خیلی زود در بازار نقل و انتقالات شروع به فعالیت کرد و این روزها مشغول آماده سازی برای حضور همه جانبه در لیگ بیست و یکم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال ذوب آهن این روزها در اردوی کردان کرج حضور دارد و کادر فنی مشغول آماده سازی بازیکنان برای حضور در لیگ بیست و یکم است. گاندوها که دو فصل گذشته شرایط خوبی را تجربه نکردند به نظر می‌رسد از روزهای تلخ خود درس گرفته و برای موفقیت در لیگ‌های آتی برنامه‌های ویژه‌ای دارند. می‌توان قدم اول این برنامه را حضور مهدی تارتار و همکارانش روی نیمکت سبزپوشان دانست. البته با آنکه قرارداد تارتار با ذوب آهن به مدت یک فصل خواهد بود، اما از سوی مسئولان این تیم، می‌تواند آغاز برنامه ریزی بلندمدتی برای رسیدن به روزهای خوب باشد.

تارتار در بدو ورود تعدادی از بازیکنان را کنار گذاشت و سپس لیست جذب بازیکنان مدنظر را به باشگاه داد. به گفته مدیرعامل ذوب آهن برای جذب بازیکنان مدنظر سرمربی، کمیته نقل و انتقالات از سوی باشگاه تشکیل و در کمترین زمان ممکن تمام بازیکنان از سوی آنها جذب شد. با آنکه انتقاداتی به برخی بازیکنان جذب شده از سوی فوتبال دوستان و هواداران این تیم وارد شد، اما به نظر می‌رسد با توجه به بودجه اختصاص یافته از سوی کارخانه ذوب آهن که برای کل تیم‌های این باشگاه حدود ۵۰ میلیارد تومان است، مسئولان تیم ذوب آهن بهترین بازیکنان را برای لیگ بعد جذب کرده‌اند. در این گزارش قصد داریم بازیکنان ورودی و خروجی ذوب آهن را بررسی و حواشی بازار نقل و انتقالات این باشگاه را بررسی کنیم:

خروجی‌های اسم و رسم دار!

وحید محمدزاده، پیمان رنجبری، مجتبی حقدوست، فرشاد محمدی مهر، ابوالفضل عکاشه، حمید ملکی، مهدی امینی، مهرداد قنبری و یوسف بهزادی بازیکنانی بودند که نام آنها در لیست خروجی تیم ذوب آهن دیده می‌شود. وحید محمدزاده اولین جدا شده تیم بود و پیش از آنکه کادر فنی جدید روی کار بیاید تصمیم به جدایی از ذوب آهن گرفت.

او در فصل بعد برای آلومینیوم اراک توپ می‌زند. فرشاد محمدی مهر نیز به دلیل پیشنهاد مالی خوبی که از مس رفسنجان دریافت کرد از جمع گاندوها جدا شد. دیگر بازیکنان حاضر در لیست خروجی نیز بازیکنانی بودند که مهدی تارتار علاقه‌ای به حضور آنها نداشت. در بین اسامی فوق تنها مهدی امینی دروازه بان سابق ذوب آهن، سپاهان و پیکان تیم خود را معرفی کرده است. امینی به اسپانیا رفت و در فصل بعد درون دروازه تیم دسته سومی خونتود این کشور می‌ایستد. نکته جالب توجه بین اسامی خروجی باشگاه ذوب آهن ابوالفضل عکاشه بود. او با آنکه این روزها تیمی ندارد اما از سوی مهدی مهدوی کیا به اردوی تیم ملی امید دعوت شد و باید دید در فصل بعد با پیراهن کدام تیم به میدان می‌رود.

از خروجی های اسم و رسم دار تا حضور امیدوار کننده آقای گل لیگ یک!

ورودی‌های پرحاشیه

آرمان قاسمی، بابا محمدی، پوریا پورعلی، حامد نور محمدی، حبیب فر عباسی، حسین ابراهیمی، رضا خالقی فر، سجاد جعفری، سجاد دانایی، عارف رستمی، محمد خدابنده لو و مرتضی خراسانی بازیکنان تازه وارد ذوبی ها در لیگ جدید هستند. همانطور که اشاره شد با توجه به بودجه باشگاه ذوب آهن مسئولان این تیم سعی کردند بیشتر به سراغ بازیکنان لیگ یکی و جوان بروند تا به نوعی از افراد جویای نام بهره برده باشند. البته در این بین بازیکنانی مثل رضا خالقی فر، حبیب فر عباسی و حسین ابراهیمی بازیکنان لیگ برتری هستند که در تیم‌های سابق شأن خوش درخشیده‌اند.

حضور امیدوار کننده آقای گل لیگ یک!

عارف رستمی که در فصل اخیر ۱۷ گل در لیگ یک برای خیبر خرم‌آباد به ثمر رساند و آقای گل لیگ یک شد، صید مهم تارتار در بازار نقل و انتقالات بود. رستمی در خصوص حضور در ذوب آهن اظهار کرده است: برای این انتخاب خیلی مشورت کردم؛ ذوب‌آهن از بهترین باشگاه‌های فوتبال ایران است و از نظم و ساختار خوبی برخوردار است. اولویتم این بود مربی‌ای را انتخاب کنم که به من اعتقاد دارد؛ بالاخره سال اولی است که به لیگ برتر می‌آیم و مربی باید روی من شناختی داشته باشد. تارتار هم شناخت خیلی خوبی نسبت به من داشت و تصمیم گرفتم در کنار او کار کنم و چیزهای جدیدی یاد بگیرم؛ امیدوارم امسال هم آمار فصل قبل را تکرارم کنم.

از خروجی های اسم و رسم دار تا حضور امیدوار کننده آقای گل لیگ یک!

منجنیق تارتار در تهران ماند

نادر محمدی یکی از گزینه‌های مدنظر مهدی تارتار برای حضور در ذوب آهن بود اما درنهایت حضور وی در این تیم منتفی شد. دلیل عدم حضور وی در بین گاندو ها مسائل مالی عنوان شد. نکته جالب توجه آن است که به گفته مدیر برنامه‌های این بازیکن وی از پرسپولیس و استقلال پیشنهاد داشته است اما این پیشنهادات بیشتر به بازار داغی شبیه بودند و منجنیق تارتار در پیکان ماندنی شد و با خودرو سازان تمدید کرد.

دور برگردان ماهینی!

دانیال ماهینی را باید بازیکنی بنامیم که در بازار نقل و انتقالات دور برگردان انجام داد! این بازیکن ابتدا قراردادی دوساله با ذوب آهن بست اما به دلایل نامعلوم از تصمیمش منصرف و دوباره به پیکان پیوست. ماهینی بعد از توافق با مسئولان تیم ذوب آهن برای جدایی، سریعاً در دفتر باشگاه پیکان حضور یافت و صحبت‌های نهایی را برای اضافه شدن دوباره به این تیم انجام داد. مدافع راست پای پیکان که مدتی نیز به دلیل مصدومیت دور از میادین بود، به عنوان دومین خرید ذوب آهن بعد از فر عباسی راهی اصفهان شده بود اما با فسخ قرارداد شاگرد مجتبی حسینی در پیکان شد.

ماهینی که می‌توانست یکی از خریدهای خوب ذوب آهن لقب بگیرد قابلیت بازی در دو پست مدافع راست و مدافع میانی را داشت و در دوره کارلوس کی‌روش نیز مقطعی تجربه حضور در اردوی تیم ملی را نیز به دست آورده بود.‌

از خروجی های اسم و رسم دار تا حضور امیدوار کننده آقای گل لیگ یک!

بالای ۹۰ درصد لیست نهایی شده است

مهدی تارتار در آخرین گفت و گوی خود با رسانه‌ها عنوان کرد که بالای ۹۰ درصد لیست بازیکنانش قطعی شده است و دیگر بازیکنی را جذب نخواهد کرد مگر آنکه در روزهای منتهی به شروع لیگ برتر اتفاق خاصی رخ بدهد که در این صورت باید بازیکن یا بازیکنانی جذب شوند.

با این گفته‌ها به نظر می‌رسد لیست خروجی و ورودی ذوبی ها نهایی شده و تغییراتی را شاهد نخواهیم بود. البته روزهای اخیر اخباری در خصوص حضور میلاد جهانی در آلومینیوم اراک مطرح می‌شد که به نظر می‌رسد تیم اراکی از جذب این بازیکن منصرف شده است و وی در بین گاندو ها ماندنی شد. البته جهانی قصد داشت در نیم فصل به استقلال برود اما با پشیمان شدن فرهاد مجیدی انتقال وی صورت نگرفت. این در حالی است که میلاد جهانی هنوز با ذوب آهن قرارداد دارد و مبلغ رضایت نامه وی چیزی در حدود ۶ میلیارد عنوان شد که به نظر می‌رسد هیچ تیمی حاضر به پرداخت این مبلغ نشده است!

کد خبر 522980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.