ایجاد پاتوق‌های شهری چندمنظوره در منطقه ٩ اصفهان

مدیر منطقه ٩ شهرداری اصفهان با اشاره به ایجاد پاتوق‌های شهری در این منطقه گفت: فضاهای کوچک و پِرت که در اختیار شهرداری بود، تحت عنوان محوطه‌های خلاق چند منظوره شناسایی و پاتوق‌هایی نیز ایجاد شده تا سالمندان و مردم محلی از آن استفاده کنند.

علیرضا رفیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: زیباسازی یک اتفاق شاخص و مهم در منطقه ۹ به شمار می‌رود از این رو سعی شد تا بعضی اِلمان‌ها و نشانه‌های مفهومی متناسب به فراخور اقلیم و ویژگی‌های خاص در این منطقه اجرا شود.

وی افزود: در مرحله نخست در آستانه نوروز امسال المان‌هایی همچون گل‌های مردابی، گل‌های شیپوری، المان نوری برگ‌های چنار، المان خط آسمان ماربین شهر اصفهان و نصب تابلو گذر گل و گیاه ماربین ابتدای خیابان قدس اشاره کرد.

مدیر منطقه ٩ شهرداری اصفهان با اشاره به دیوار نگاره‌ها، تصریح کرد: سعی شد دیوارنگاره‌ها با هزینه بسیار کم و به صورت مفهومی به این امر پرداخته شود که نمونه این اقدام را به طور ویژه در خیابان آتشگاه می‌توان مشاهده کرد.

وی ادامه داد: دیوارنگاره "باغ به" در تقاطع جهاد، دیوارنگاره طبیعت و دوچرخه در خیابان آتشگاه روبروی پمپ بنزین، دیواره نگاره اصفهان لاتین در خیابان آتشگاه مابین کوچه ۱۳ و ۱۵، دیوارنگاره شهر دوستدار کودک بین تقاطع وحدت و مظاهری، دیوار نگاره قوس‌های رنگی در خیابان مظاهری، دیواره نگاره شهر خلاق صنایع دستی در کندرو خیابان آتشگاه به سمت نبوی‌منش، دیوارنگاره پنجره و شمعدانی قبل از پمپ بنزین خیابان آتشگاه نمونه‌هایی از دیوارنگاره‌های منطقه ۹ محسوب می‌شود.

رفیعی خاطرنشان کرد: دیواره نگاره ماربین و اصفهان رو به توسعه در تقاطع خیابان قدس به کهندژ، دیوارنگاره داستان چهار فصل در دیوار باشگاه شهرداری کندرو آتشگاه، دیواره نگاره فام رنگی ابتدای خیابان وحدت، دیواره نگاره کتاب ابتدای کوچه ۵۰ در خیابان آتشگاه، دیوارنگاره آجر و سفالگری ابتدای کوچه ۱۰ در خیابان آتشگاه، دیوارنگاره شهر دوستدار سالمند مابین کوچه هشت و ۱۰ در خیابان آتشگاه تنها بخشی از اقدامات انجام شده در حوزه زیباسازی منطقه ۹ است.

وی اظهار کرد: محوطه‌های خلاق برآمده از محوطه‌هایی است که در سطح شهر رها شده و توجه خاصی به آن نمی‌شود و یا به شکل سنتی آن را با چمن سبز کرده‌اند در این راستا فضاهای کوچک و پِرت که در اختیار شهرداری بود، تحت عنوان محوطه‌های خلاق چند منظوره شناسایی و پاتوق‌هایی نیز ایجاد شده تا سالمندان و مردم محلی از آن استفاده کنند.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه سال گذشته پاتوق خیابان وحدت و دو پاتوق شهری در خیابان میرزا طاهر و خیابان بهستان ایجاد شد، اظهار کرد: در سال جاری نیز یک پاتوق شهری مقابل تکیه نصرآباد به بهره‌برداری رسیده که این پروژه‌ها از جنس کوچک با هزینه بسیار کم برای شهروندان جذاب، قابل استفاده و مشهود است.

کد خبر 522923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.