برنج خارجی مورد نیاز کشور تامین است

شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام‌ کرد: با توجه به کاهش ۱۸.۵ درصدی تولید برنج داخلی به دلیل خشکسالی و محدودیت واردات برنج در زمان فصل برداشت، تامین بازار با برنج خارجی از محل موجودی ذخایر راهبردی بدون هیچ‌گونه محدودیتی تدوام می‌یابد.

به گزارش ایمنا و به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، در این اطلاعیه درباره توزیع برنج در کشور آمده است: با توجه به خشکسالی‌های ناشی از کاهش نزولات آسمانی در سال زراعی جاری، میزان تولید برنج کشور ۱۸.۵ درصد کاهش یافته است‌.

همچنین به منظور حمایت از کشاورزان شالیکار، دولت مکلف است نسبت به محدودیت واردات برنج در دوره زمانی خاصی اقدام کند.

بر همین اساس، پیش‌بینی‌های لازم برای جبران این کاهش تولید از محل موجودی ذخایر راهبردی کشور به عمل آمده است و در مرحله نخست طرح توزیع ۱۰۰ هزار تن برنج وارداتی از انواع هندی، پاکستانی و تایلندی ابلاغ شد.

عرضه ۴۳ هزار تن برنج خارجی در کمتر از یک ماه

بنابراین از ابتدای شهریورماه تاکنون فقط ۴۳ هزار تن از این برنج دارای متقاضی بوده و واریز وجه شده است که از این مقدار فقط ۳۰ هزار تن از انبارهای شرکت خارج و بقیه به مرور در حال خروج است.

تأمین برنج خارجی مورد نیاز متقاضیان بدون محدودیت

بر پایه این گزارش، شرکت بازرگانی دولتی ایران از همه شبکه‌های توزیع منتخب، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های کارگری، کارمندی و مصرف محلی دعوت کرد در صورت نیاز به برنج وارداتی از طریق کارگروه‌های تنظیم بازار استانی، سازمان‌های جهاد کشاورزی یا صنعت، معدن و تجارت استان اقدام لازم کرده و برنج مورد نیاز کشور را تأمین و توزیع کنند.

این اطلاعیه از استانداران خواسته تا در صورت نیاز به افزایش میزان تخصیصی استان مربوطه برای هریک از انواع برنج‌های فوق، مراتب را اعلام کنند تا اقدامات لازم انجام شود.

کد خبر 522842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.