رئیس جمهوری چین: ایران عضو کامل سازمان شانگهای می‌شود

رئیس جمهوری چین گفت: در نشست امروز سازمان شانگهای در تاجیکستان، ایران به عنوان عضو کامل سازمان همکاری شانگهای پذیرفته می‌شود.

به گزارش ایمنا، شیء جین پینگ رئیس جمهور چین که امروز (جمعه) به صورت مجازی در اجلاس سازمان همکاری شانگهای در دوشنبه پایتخت تاجیکستان شرکت داشت، اظهار کرد: ایران به عنوان عضو کامل سازمان همکاری شانگهای پذیرفته می‌شود.

رئیس جمهوری چین طی سخنرانی آنلاین خود در این اجلاس از تحریم‌های اعمال شده بر مبادلات اقتصادی جهان انتقاد کرد.

وی از هیچ کشوری نامی نبرد اما گفت هرگونه موانع در تجارت، تجارت و فناوری باید برداشته شود و این فرصت‌ها در اختیار همه قرار گیرد.

رئیس جمهوری چین از کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای خواست در کنار یکدیگر بایستند و اجازه ندهند کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای مورد حمله کشورهای دیگر قرار گیرند.

تمرکز شیء جین پینگ نیز بر افغانستان بود و گفت که جامعه بین‌المللی باید برای مقابله با چالش‌های پیش روی افغانستان با یکدیگر همکاری کند.

وی افزود: ما باید افغانستان را به داشتن یک دولت فراگیر تشویق و با همه انواع تروریسم مبارزه کنیم. بیایید سعی کنیم افغانستان را به راه صلح و ثبات تبدیل کنیم.

شیء جین پینگ همچنین به طور مفصل در مورد بیماری همه گیر و پیامدهای آن صحبت کرد و گفت که پکن طی پنج سال آینده میلیون‌ها دلار در توسعه تجارت در حوزه شانگهای سرمایه گذاری می‌کند. شیء جین پینگ همچنین از ایجاد هزاران مؤسسه آموزشی برای شهروندان کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO) توسط چین خبر داد.

منبع: ایرنا

کد خبر 522658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.