واکسیناسیون ۱۵۰۰ بی خانمان تهرانی نیازمند تصمیم وزارت بهداشت است

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به واکسیناسیون بیش از ۸۰۰ نیروی مستقیم و همکار با این سازمان در برابر کرونا گفت: تاکنون واکسیناسیون بیش از یک هزار و ۵۰۰ مددجو گرمخانه‌ها و سامانسراهای شهرداری انجام نشده و منوط به تصمیم وزارت بهداشت است.

به گزارش ایمنا، سیدمالک حسینی درباره واکسیناسیون افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب در برابر کرونا اظهار کرد: اکنون بیش از یکهزار و ۵۰۰ مددجو در ۲۰ گرمخانه و ۲ سامان‌سرا گروه هدف سازمان برای واکسیناسیون محسوب می‌شوند که این تعداد در پیک زمستان تا ۲ هزار و ۳۰۰ نفر هم افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: برای واکسیناسیون مددجویان ملاحظاتی وجود دارد، عمده این افراد، مدارک هویتی ندارند، در صورتی که برای واکسیناسیون کارت ملی نیاز هست و وزارت بهداشت باید تمهیدی را برای واکسیناسیون افراد بی‌خانمان اتخاذ کند یا اینکه سهمیه‌ای را در اختیار شهرداری برای مددجویان قرار دهد و تدبیر کنیم که به چه شکلی می‌توانیم آنان را سامان دهیم.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: مساله دوم این است که در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد یعنی حدود یکهزار و ۲۰۰ نفر از مددجویانی که به آنان خدمات ارائه می‌دهیم به صورت مستمر به گرمخانه‌ها مراجعه می‌کنند و تعدادی یک روز و گاهی یک هفته میهمان گرمخانه هستند و ممکن است دوباره مراجعه نکنند.

حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در شرایط فعلی افراد باید دو دُز واکسن کرونا را در فاصله زمانی معین دریافت کنند، برای مددجویانی که به طور ثابت به گرمخانه‌ها می‌آیند، این امکان را داریم که شرایط را حتی بدون مدارک هویتی آنان مدیریت کنیم و اطلاعاتشان را ثبت کنیم تا بتوانند هر دو دُز را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: در مورد ۳۰۰ مددجویی که به صورت مستمر به گرمخانه مراجعه نمی‌کنند هم با مشورت و مشارکت بخش غیردولتی و متخصصین این حوزه در حال چاره‌اندیشی هستیم.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره ابتلای مددجویان به کرونا گفت: از موج چهارم به بعد (از فروردین ماه) در گرمخانه‌های شهرداری تعدادی از مددجویان به کرونا مبتلا شدند که شرایط کنترل شد و هیچ گزارشی از فوتی ناشی از کرونا در این مراکز نداشتیم اما از فروردین تاکنون، بیش از یکصد نفر از مددجویان به کرونا مبتلا شدند.

حسینی افزود: فروردین ماه در دو گرمخانه شهرداری به دلیل تعداد زیاد مبتلایان به کرونا، کل این گرمخانه‌ها به مدت ۲ هفته قرنطینه شد اما خوشبختانه، مورد فوتی نداشتیم.

وی تاکید کرد: به محض اینکه مددجویان علائم کرونا را داشته باشند، طی هماهنگی با اورژانس به مراکز درمانی منتقل می‌شوند و اگر نیاز به درمان در مراکز درمانی داشته باشند، در همان جا بستری می‌شوند و اگر نیازی به بستری نباشد تا زمان بهبودی در اتاق قرنطینه که در گرمخانه‌ها طراحی کردیم، نگهداری می‌شوند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: برخی از این افراد خانواده دارند اما بنا به ملاحظاتی به نزد آنان مراجعه نمی‌کنند، بر اساس پرونده‌های مددکاری مددجویانی که خودشان اعلام می‌کنند، تلاش می‌کنیم که با خانواده‌هایشان ارتباط برقرار کنیم، اگر خانواده‌هایشان پذیرش داشته باشند، ما آنان را منتقل می‌کنیم تا در خانه دوره درمان را طی کنند و مددجویان مبتلایی که خانواده‌ای ندارند در اتاق‌های قرنطینه گرمخانه‌ها میزبانشان هستیم تا دوره درمان را طی کنند.

واکسیناسیون بیش از ۸۰۰ نیروی سازمان خدمات اجتماعی

حسینی درباره واکسیناسیون مددکاران این سازمان گفت: بر اساس روند و زمانبندی که وزارت بهداشت اعلام کرده بود، واکسیناسیون این گروه انجام نشد اما خوشبختانه توسط شرکت شهر سالم شهرداری، واکسیناسیون مددکاران و نیروهای اجرایی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی انجام شد.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۳۰۰ نفر از کارکنان سازمان و حدود ۴۰۰ نفر از نیروهای گشت‌های فوریت‌های اجتماعی، مددکاران، مدد یاران، بهیاران، پزشکان و عوامل اجرایی در ۲ سامان سرا و ۲۰ گرمخانه شهرداری دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران اضافه کرد: واکسیناسیون تعدادی از نیروهای سازمان به دلیل ابتلاء به کرونا انجام نشد که پس از پایان دوره ابتلاء و بهبودی، واکسیناسیون آنان نیز انجام می‌شود.

حسینی خاطرنشان کرد: همچنین ۱۵۰ نفر از مددکاران و عوامل اجرایی ۲۹ مرکز پرتو، سازمان‌ها و مؤسسات غیردولتی که در زمینه کاهش آسیب با این سازمان همکاری دارند نیز در برابر کرونا واکسینه شدند.

منبع: ایرنا

کد خبر 522546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.