۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
تولید انرژی از فاضلاب در لهستان

شهرها در حالی که تنها دو درصد از مساحت زمین را تشکیل می‌دهد، تقریباً ۷۸ درصد از انرژی جهان را مصرف می‌کند که عمدتاً تجدید ناپذیر است؛ لهستان طی اقدامی مبتکرانه با نصب سیستمی هوشمند گرمای حاصل از فاضلاب را به انرژی تبدیل می‌کند و به این ترتیب مصرف انرژی را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، انتظار می‌رود این روند افزایش مصرف انرژی در شهرها طی سال‌های آینده افزایش یابد؛ در واقع، سازمان ملل تخمین می‌زند که تا سال ۲۰۵۰، دو سوم جمعیت جهان در مناطق شهری زندگی خواهد کرد و بسیاری از شهرها بیش از یک میلیون نفر جمعیت خواهد داشت؛ بنابراین نقش شهرها در انتقال انرژی بسیار مهم است.

به منظور دستیابی به اهداف توافقنامه پاریس، شهرها باید مصرف انرژی خود را کاهش داده، وابستگی خود را به منابع انرژی تجدید ناپذیر تا حد ممکن پایین بیاورند و منابع تأمین جایگزین را پیدا کنند. لهستان طی اقدامی مبتکرانه با نصب سیستمی هوشمند گرمای حاصل از فاضلاب را به انرژی تبدیل می‌کند.

تولید انرژی از فاضلاب در لهستان

نیروی پمپ‌های حرارتی به صورت محلی توسط سیستم تولید همزمان برق و حرارت به وجود می‌آید و انرژی مازاد، گرمای سبز را برای شبکه گرمایش محلی تأمین می‌کند. فاضلاب خانگی حتی در زمستان دمای بین ۵۰ تا ۶۸ درجه فارنهایت (۱۰ تا ۲۰ درجه سانتی گراد) را حفظ می‌کند. این محدوده دمایی پایدار، فاضلاب را به یک منبع انرژی عالی برای به راه انداختن پمپ حرارتی تبدیل می‌کند.
مزایای اکولوژیکی این فرآیند بی شمار است؛ این نوآوری باعث می‌شود که گرما را از یک منبع محلی بلااستفاده تأمین شود و در عین حال استفاده از منابع انرژی تجدید ناپذیر نظیر زغال سنگ را کاهش می‌دهد. تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهد با تولید گرما از فاضلاب در مصرف حدود سه هزار و ۴۰۰ تن زغال سنگ در سال صرفه‌جویی می‌شود و پیرو آن آلودگی هوا تا ۷۴ درصد کاهش می‌یابد.

این منبع عظیم انرژی که نشانگر پتانسیل بازیابی انرژی زباله است، در آینده می‌تواند شهرها را در رسیدن به پایداری بیشتر یاری کند.

تولید انرژی از فاضلاب در لهستان

کد خبر 522533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.