فروش «درخت گردو» از مرز ۸۰۰ میلیون تومان گذشت

جدول فروش هفتگی سینمای ایران در سال ۱۴۰۰ با اعلام صدرنشینی فیلم سینمایی «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی منتشر شد. «درخت گردو» نیز تا کنون فروشی بیش از ۸۰۰ میلیون تومانی داشته است.

به گزارش ایمنا، چالش بی‌سابقه سینمای ایران در پی بحران کرونا و تعطیلی‌های مکرر در سال گذشته این بار در شکل دیگری خود را نشان داده است. روزهای آخر اسفندماه سال گذشته بود که هیچ تهیه‌کننده‌ای تمایلی برای اکران فیلم خود در سینما نداشت، اما حالا با گذشت حدود شش ماه از ابتدای سال، سینما در هفته‌های پایانی شهریور ماه ۱۴۰۰ فروش خوبی را پشت سر می‌گذارد.در ادامه میزان فروش فیلم‌های روی پرده بر اساس جدول فروش سینمای ایران را خواهید دید:

دینامیت

میزان فروش: ۱۰,۹۰۳,۹۵۶,۹۹۰ تومان

کارگردان: مسعود اطیابی

بازیگران: پژمان جمشیدی، احمد مهرانفر، محسن کیایی، نازنین بیاتی، نادر سلیمانی، امید روحانی

خلاصه داستان: دینامیت روایت ماجراهای خانه‌ای است که افرادی مختلف در آن سکونت دارند. دو دختر جوان، یک ساقی، دو طلبه و… ازجمله ساکنان خانه دینامیت هستند که تضادهای فکری آنها به سمت و سوی وقوع اتفاقات طنازانه می‌رود.

خورشید

میزان فروش: ۱,۶۲۸,۶۳۵,۸۵۰ تومان

نویسنده و کارگردان: مجید مجیدی

بازیگران: جواد عزتی، علی نصیریان، طناز طباطبایی، روح الله زمانی، ابوالفضل شیرزاد، شمیلا شیرزاد، علی غابشی، مانی غفوری، محمدمهدی موسوی، صفر محمدی

خلاصه داستان: علی کودک دوازده ساله‌ای است که همراه دوستان خود با دزدی قطعات و کار در یک انبار لاستیک، زندگیشان را می‌گذرانند تا اینکه با پیشنهاد جدیدی از سوی خلافکاران محل مواجه می‌شوند.

هفته‌ای یکبار آدم باش

میزان فروش: ۱,۴۳۷,۴۶۲,۸۰۰ تومان

کارگردان: شهرام شاه حسینی

بازیگران: پژمان جمشیدی، پژمان بازغی، رعنا آزادی ور، ساغر قناعت، علیرضا استادی، شیرین یزدان بخش، ترنم کرمانیان، هوشنگ رادی پور

خلاصه داستان: «هفته ای یک بار آدم باش» روایتگر زندگی دو برادر با سبک متفاوت است که بواسطه بیماری پدر، آینده آنها دچار تغییر و تحول می‌شود.

تکخال

میزان فروش: ۹۷۹,۱۲۳,۱۴۰ تومان

نویسنده و کارگردان: مجید مافی

بازیگران: پوریا پورسرخ، سحر قریشی، شبنم قلی خانی، امیر کربلایی زاده، الهام عقیلی، یوسف تیموری

خلاصه داستان: «تکخال» یک کمدی موزیکال است درباره مردی گرفتار در میان بانوان متعدد؛ این مرد تلاش دارد با خویشتن‌داری، در مسیر راست قرار گیرد ولی درستکاری در روزگار غلبه ناراستی‌ها، کار ساده‌ای نیست...

درخت گردو

میزان فروش: ۸۱۱,۰۶۷,۶۵۰

کارگردان: محمد حسین مهدویان

نویسنده: ابراهیم امینی

فیلم سینمایی «درخت گردو» روایت خانواده‌ای در فاجعه تلخ بمباران شیمیایی «سردشت» است که دچار رنجی می‌شوند و تلاش می‌کنند این رنج را برطرف کنند.

خون شد

میزان فروش: ۱۹۵,۶۹۳,۵۹۶ تومان

نویسنده و کارگردان: مسعود کیمیایی

بازیگران: سعید آقاخانی، سیامک انصاری، لیلا زارع، نسرین مقانلو، هومن برق نورد، سیامک صفری، اکبر معززی، مریم عباس زاده، آتنا مهیاری

خلاصه داستان: داستان «خون شد» به مثابه خانه‌ای قدیمی است که همه چراغ‌هایش خاموش بوده و هیچکس نیز در اتاق‌هایش ساکن نیست. در این میان یکی از ساکنین این خانه می‌آید و همه چراغ‌ها را روشن می‌کند.

مدیترانه

میزان فروش: ۱۱۶,۷۹۹,۹۰۰ تومان

کارگردان: هادی حاجتمند

بازیگران: مهراوه شریفی نیا، بهرنگ علوی، پوریا پورسرخ، قاسم زارع، علیرضا اسحاقی، سعید توکلی

خلاصه داستان: دومین ساخته بلند هادی حاجتمند، درون مایه اجتماعی داشته و به زندگی زوج عاشقی می‌پردازد که درگیر معضلات و ماجراهای مختلفی می‌شوند.

لاله

میزان فروش: ۹۰,۹۸۸,۰۵۰ تومان

کارگردان: اسداله نیک نژاد

بازیگران: سارا امیری، سام قریبیان، ایرج نوذری، نیکی کریمی، میترا حجار، محمد صادقی، امیرعلی دانایی، همایون ارشادی، آزیتا حاجیان، لیلا اوتادی، محمود اردلان، ژوبین رهبر، پیام اینالویی، بهرام حیدری، محمد متوسلانی، ماه چهره خلیلی، نادر طالب زاده، سنان توزکو، الیزابت امینی، ایلیا کیوان، نیکولاس گولک، رضا مهرابی زاده

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: این فیلم درباره زندگی لاله صدیق، قهرمان اتومبیل رانی است.

سیاه باز

میزان فروش: ۷۵,۰۲۴,۰۰۰ تومان

کارگردان: حمید همتی

بازیگران: سام قریبیان، افسانه بایگان، شاهد احمدلو، مهدی کوشکی، المیرا دهقانی، علی رهبری، آتیلا پسیانی، حامد بیسادی

خلاصه داستان: سیاه باز قصه اجتماعی و پلیسی دارد و اولین فیلم ایرانی است که به موضوع بیت کوین ورود می‌کند. فردی که در زمینه بیت کوین فعالیت دارد ناخواسته وارد ماجراهایی شده و رازهایی برملا می‌شود.

«گیسوم»

میزان فروش: ۱۲,۱۸۲,۵۰۰ تومان

به کارگردانی نوید به‌تویی و تهیه‌کنندگی سعید سعدی

«گیسوم» یک اثر قصه‌گو است که نقطه به نقطه جلو می‌رود. ترکیب بازیگران حرفه‌ای در کنار کارگردانی به‌تویی منجر به فیلم جذابی شده که توانایی جذب مخاطبین به سینماها را دارد. برای انتخاب گروه شش نفره بازیگران، کارگردان نزدیک به سه ماه با بازیگران مختلفی صحبت کرده بود و در نهایت به ترکیب نهایی فیلم رسید. تعدادی از بازیگران، چون مارال بنی‌آدم و حسین صوفیان چهره‌های نسبتاً جدید در کنار رضا داوود نژاد قرار گرفتند. «گیسوم» در طول ۵۰ جلسه فیلمبرداری به پایان رسید.

منبع: میزان

کد خبر 522470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.