بلاتکلیفی مینوشهر در میان اختلاف موافقان و مخالفان شهردار

پس از گذشت یک ماه از روی کار آمدن شورای مینو شهر و با گذشت مهلت قانونی انتخاب شهردار هنوز حواشی موجود در این شورا مانع از انتخاب شهردار شده است و به احتمال فراون پای هئیت اختلاف دستگاه‌های اجرایی وسط می‌آید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دو گروه مخالف و موافق شهردار فعلی مینوشهر در استان خوزستان بر حرف خود اصرار دارند و راضی به تعامل با طرف مقابل نیستند.

اختلاف این دو گروه در شورای شهر مینو شهر در نهایت منجر به پایان مهلت قانونی انتخاب شهردار و بلاتکلیفی شهر مینوشهر شده است.

یک گروه می‌گویند باید بر اساس قانون رأی اکثریت مورد قبول باشد و گروه دیگر می‌گویند باید بر اساس قانون ابتدا شهردار قبلی عزل، سپس مراحل قانونی انتخاب شهردار طی شده و یک شهردار توانمند انتخاب شود.

در حالی که هر دو گروه به قانون تکیه دارند و بر حمایت مردمی تاکید می‌کنند مطالبات مردم و توسعه مینوشهر روی زمین مانده است.

مخالفان دلایل خود را به‌طور مشخص نمی‌گویند

فرحانی پارسا عضو شورای اسلامی مینو شهر و موافق ابقای شهردار در گفت‌وگو با ایمنا در این خصوص اظهار کرد: به محض شروع به کار شورای شهر اولین جلسه انتخاب شهردار در دستور کار قرار گرفت اما متأسفانه تا جلسه ششم به دلیل عدم حضور دو عضو شورا جلسات به حد نصاب نرسید و تشکیل نشدند.

وی ادامه داد: در نهایت ششمین جلسه شورای شهر با دستور انتخاب شهردار با حضور همه اعضا تشکیل و ابقای شهردار با رأی اکثریت در مقابل انتخاب شهردار جدید رأی آورد اما باز هم همان دو عضوی که در جلسات قبل حضور نیافتند از امضای صورت جلسه امتناع کردند و خواهان انتخاب شهردار جدید شدند در حالی که طبق قانون با رأی اکثریت باید شهردار ابقاء می‌شد.

عضو شورای اسلامی مینو شهر ادامه داد: هفتمین جلسه این شورا با دستور امضا صورت جلسه ابقاء شهردار مجدد به دلیل عدم حضور همان دو عضو تشکیل نشد و با وجود پیگیری هیئت تطبیق و معاونت فرمانداری در جلسه هشتم نیز حضور پیدا نکردند.

فرحانی پارسا گفت: مهلت قانونی یک ماهه انتخاب شهردار به پایان رسیده و توسط استانداری خوزستان دعوت نامه برای اعضای شورای شهر ارسال شد و با حضور در استانداری نظرات و دفاعیات خود را در خصوص انتخاب شهردار بیان کردیم در نهایت احتمالاً پرونده به شورای حل اختلاف ارجاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه شورای شهر در حال انجام وظایف خود است، ادامه داد: دو عضو مخالف ابقای شهردار گویا گزینه‌ای مد نظر خود دارند اما به دلایلی که نگفته‌اند و با وجود اصرار اعضای دیگر شورا نسبت به معرفی گزینه خود خودداری می‌کنند. این تعلل در انتخاب شهردار به خدمت رسانی مطالبات مردم لطمه وارد می‌کند. زیرا مهمترین مسئله در راه توسعه شهر، انتخاب شهردار است.

عضو شورای اسلامی مینوشهر گفت: از آنجایی که ما منتخب مردم هستیم باید حافظ منافع مردم باشیم و اکثریت مردم مینوشهر از عملکرد شهردار رضایت کامل دارند به طور مثال مشکلات مالی زیادی در شهرداری‌های اطراف وجود دارد در شهرداری مینوشهر بدهی بسیار کمی دارد و اگر مطالبات ما از منطقه آزاد پرداخت شود کارهای عمرانی زیادی نیز انجام می‌شود.

وی با اشاره به رضایت مردم از شهردار گفت: تکریم ارباب رجوع در شهرداری بسیار عالی و مورد قبول مردم است، اکثریت خدمات شهرداری رایگان بوده و چه دلیلی دارد که وقتی مشکلی نداریم شهردار عوض شود با این حال مخالفان شهردار هیچ توضیحاتی در خصوص مخالفت خود نمی‌دهند.

فرحانی خاطرنشان کرد: وقتی رأی اکثریت اعضا بر ابقای شهردار باشد و قانون نیز در این امر وجود دارد، فراخوان عمومی برای شهرداری معنی ندارد و این در حالی است که دو عضو شورای شهر تنها پیگیر فراخوان عمومی برای انتخاب شهردار هستند و به رأی اکثریت توجهی ندارد.

وی تصریح کرد: خواسته ما این است که اعضای مخالف به رأی اکثریت احترام گذاشته و همراهی کنند و درصورت نبود رضایت از شهردار در آینده با همکاری هم شهردار جدیدی انتخاب کنیم.

شهر هنوز یک خیابان درست و حسابی ندارد

سعدیان دیگر عضو شورای اسلامی مینوشهر و مخالف ابقای شهردار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا گفت: وقتی یک نفر هشت سال شهردار باشد آن هم شهرداری که مورد حمایت اعضای شورای شهر بوده اما بعد از این چند سال هنوز یک خیابان درست و حسابی در شهر نباشد چه دلیلی دارد اصرار بر حضور وی بر کرسی شهرداری وجود داشته باشد؟

وی با اشاره به وجود مسائل پشت پرده در اصرار بر ابقای شهردار گفت: در دو دوره گذشته به علت حضور اقوام شهردار در شورای شهر، وی اختیار تام داشته و با وجود اعتبارات زیاد منطقه آزاد، مینوشهر به قهقرا رفته است؛ این مسائل در شورا بیان و مورد تأیید همه اعضا قرار گرفت با این حال اصرار به ابقای شهردار ولو برای مدت دو ماه وجود دارد و دلیل آن مشخص نیست.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های شهرداری باید برای توسعه شهر باشد، گفت: انتخاب یک شهردار برای دو ماه یا شش ماه چه تأثیری دارد؟ چرا باید وقت مردم و مطالبات آن‌ها را صرف آزمایش مجدد وی بکنیم؟

عضو شورای اسلامی مینوشهر گفت: نمی‌شود منافع مردم را فدای منافع شخصی کرد و اشتباه است که کارهای اجرایی و عمرانی شهر را در راستای اهداف شخصی طرح‌ریزی کند و آینده سیاسی برای خود بسازد

وی ادامه داد: معرفی گزینه زمانی امکان پذیر است که دوره مدیریت تمام شده باشد حتی اگر آقای قالیباف گزینه ما باشد بازهم رد می‌شود، چرا که هدف ابقای شهردار است، حرف ما این است که همانند همه شهرها ابتدا برای شهرداری سرپرست انتخاب شود، سپس فراخوان داده و پس از آن شهردار انتخاب شود.

سعدیان گفت: اعضای موافق ابقای شهردار حاضر به پذیرش برنامه و فراخوان نیستند و نه حاضر به بررسی رزومه شهردار هستند تنها اصرار بر ابقای شهردار دارند؟ سوال من این است آیا آنها از خود اختیار دارند یا پشت پرده چیز دیگری است؟ آنها نماینده مردم هستند یا نماینده شهردار؟

وی با بیان اینکه توقع شهروندان مینوشهر پایین است گفت: شهری که یک خیابان خوب، مبلمان شهری و نورپردازی ندارد چرا مجدداً به کسی که امتحان خود را پس داده اعتماد کنند؟ اگر در مدت این هشت سال پروژه‌ای درخور شهروندان افتتاح شده است ما هم به ابقاء رأی می‌دادیم اما با وجود تأیید حرف ما بازهم اصرار بر ابقای شهردار دارند.

سعدیان گفت: انگشت اتهام به سمت ما است که مخالف ابقاء هستیم در حالی که می‌گوئیم منطقی عمل شود. آیا فرصت دوباره‌ای وجود دارد که مردم را ناراضی نگه داریم؟

کد خبر 522450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.