اضافه‌بار خودروها در معابر تبریز کنترل می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری تبریز گفت: این سازمان به‌زودی، جهت کنترل اضافه بار در معابر شهری که باعث تخریب ملزومات شهری می‌شود، از چهار باسکول سیار محورکش استفاده می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، فاضل نادری اظهار کرد: حمل اضافه بار که توسط برخی شرکت‌ها و همشهریان انجام می‌گیرد، علاوه بر ایجاد خطرات جانی برای شهروندان باعث آسیب رساندن به اموال عمومی و ملزومات شهری از جمله تخریب آسفالت معابر، آسیب رساندن به پل‌ها و شکستن تابلوهای شهری می‌شود که با استفاده از این باسکول‌های سیار، متخلفان امر قابل شناسایی خواهند بود.

وی ادامه داد: ابتدا قصد شهرداری از اجرای این عمل، بازدارندگی و آگاهی‌دهی خواهد بود، اما بعد از مدت معینی، در صورت تخلف، جریمه‌های سنگینی برای رانندگانی که رعایت نکنند، اعمال خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری تبریز اظهار کرد: این باسکول‌ها سیار هستند و سعی بر این خواهد شد تا به‌صورت مقطعی در همه معابر تبریز استفاده شود تا جلوی حمل اضافی بار در تمام قسمت‌های شهر گرفته شود.

وی افزود: شهرداری تبریز به‌صورت سالانه، متحمل هزینه‌های کلان جهت ترمیم آسیب‌هایی می‌شود که حاصل بی‌احتیاطی و عدم رعایت استانداردهای حمل بار توسط همشهریان و شرکت‌ها است که با حمل بیش از حد ظرفیت، اقدام به جابجایی از جمله بتن آماده، نخاله‌های ساختمانی و دیگر وسایل سنگین می‌کنند.

کد خبر 522438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.