اعلام هفته واکسیناسیون سراسری در آلمان برای جلوگیری از موج جدید کرونا

مقامات آلمانی برای اینکه تعداد افراد واکسن‌زده کل کشور را تا قبل از شروع زمستان به مرز ۷۵ درصد برسانند، در ورزشگاه‌ها، کتابخانه ها، تراموا و بسیاری نقاط دیگر عملیات واکسیناسیون را ارائه می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آلمان با نامیدن "هفته واکسیناسیون سراسری" این امکان را برای همه مردم فراهم آورده است که بتوانند واکسن کووید ۱۹ را در ورزشگاه‌ها، مراکز خرید، مساجد، کتابخانه‌ها و بسیاری از مکان‌های عمومی دیگر دریافت کنند.

این پویش مجموعه‌ای از تلاش‌های مختلف بین سازمانی است که با هدف تسریع روند واکسیناسیون انجام می‌شود. در حالی که پیشنهاد این پویش توسط مقامات محلی مطرح شده بود، دولت فدرال، انجمن شهرها و شهرداری‌ها و همچنین صدراعظم این کشو، آنگلا مرکل، به اتحاد سازمان‌ها برای ترویج واکسیناسیون کمک کردند.

با اختصاص هفته ملی واکسیناسیون، مقامات آلمانی قصد دارند یک استراتژی یکپارچه و غیر متمرکز ارائه دهند تا میزان واکسیناسیون را که اکنون ۶۶ درصد است به بالای ۷۵ درصد افزایش دهند تا از موج چهارم بیماری کرونا در پاییز و زمستان جلوگیری کنند.

به گفته کارشناسان، این کشور برای صاف شدن نمودار موج چهارم باید به حداقل ۷۵ درصد واکسیناسیون جمعی برسد و برای توقف ابتلاء به بیماری باید درصد بالاتری را تجربه کند. در حالی که میزان واکسیناسیون در آلمان درصد بالایی است اما در ماه‌های اخیر، استقبال از آن به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

علاوه بر این، به دلیل نرخ پایین واکسیناسیون در بین کودکان و جوانان همراه با شروع مدرسه و دانشگاه، احتمال فشار مضاعف بر سیستم مراقبت‌های بهداشتی آلمان در ماه‌های آینده وجود دارد.

برنامه واکسیناسیون ملی در سراسر کشور به طور رسمی تا ۱۹ سپتامبر ادامه خواهد داشت، اما این روند در بسیاری از مناطق محلی در چند هفته آینده ادامه خواهد داشت.

بعضی از شهرهای آلمان نیز به طور داوطلب طرح‌های جالبی را برای تشویق مردم به واکسن در پیش گرفته‌اند؛ برای مثال در هامبورگ شهروندانی که به تازگی واکسینه شده‌اند می‌توانند پیتزای رایگان دریافت کنند.

انجمن شهرها و شهرداری‌ها از افراد تأثیرگذار و شخصیت‌های رسانه‌های اجتماعی درخواست کرده است که تبلیغ هفته واکسیناسیون جمعی را به عنوان سفیران واکسن منتشر کنند تا به ترویج واکسیناسیون کمک بزرگی بکنند.

کد خبر 522350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.