چرا شهرها باید خط آسمان داشته باشد؟

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با بیان اینکه «وکتور خط افق شهر» تصویری از جمع ساختمان‌های نمادین یک شهر است، گفت: اصفهان به عنوان یک مقصد گردشگری و دارای ساختمان‌های شاخص بسیار، وکتوری ندارد تا بتواند به عنوان تجمیع نمادهای آن باشد.

مرتضی نصوحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: «وکتور خط افق شهر» در ظاهر امر تصویری سیاه سفید یا در تعبیری بهتر دو رنگ از ساختمان‌های یک شهر است.

وی افزود: ساختمان‌هایی در وکتور ترسیم می‌شود که بتوان آنها را با چنین روشی ترسیم کرد یا بهتر بگوییم ساختمان‌هایی که اگر با این روش ترسیم شوند قابل شناسایی خواهند بود پس ما هنگام ترسیم وکتور به سراغ ساختمان‌هایی می‌رویم که خود می‌تواند نماد یک شهر باشد.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با بیان اینکه «وکتور خط افق شهر» تصویری از جمع ساختمان‌های نمادین یک شهر است؛ تصویری که به محض رؤیت آن، می‌توان تشخیص داد این وکتور متعلق به کدام شهر است، تصریح کرد: «وکتور خط افق شهر» نحوه مواجهه ما با آسمان شهر است، اما موضوع وکتور خط افق شهر با تاکید بر خطی است که آسمان یک شهر از زمینش جدا می‌کند، یعنی دقیقاً از جایی که آسمان شهر شروع می‌شود.

وی با اشاره به کارکرد وکتور خط افق شهر، ادامه داد: با ترسیم یا ساخت خط افق یک شهر، هویت بصری آن را در ذهن انسان‌ها تقویت می‌کنیم، برای آنها تصویری از یک شهر می‌سازیم، تصویری که کمک خوبی برای برندینگ یک شهر به عنوان یک مقصد گردشگری خواهد بود.

نصوحی گفت: اصفهان به عنوان یک مقصد گردشگری و دارای ساختمان‌های شاخص بسیار، وکتوری که بتواند به عنوان تجمیع نمادهای آن باشد را ندارد.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه رویداد ۴۰ وکتور برای خط افق شهر اصفهان در همین نقطه متولد شد، گفت: از مهمترین اهداف این اقدام برندینگ شهر اصفهان در حوزه گردشگری، ایجاد نماد هویتی برای اصفهان، تولید ماده خام برای طراحی‌های مربوط به گرافیک اصفهان و مورد توجه قرار دادن اهمیت خط افق شهر برای مدیران شهری و شهرسازان و معماران است.

وی با بیان اینکه پیرو اعلام فراخوان رویداد چهل وکتور از خط آسمان شهر اصفهان ۲۹۸ اثر ارسال شد، اظهار کرد: پس از داوری آثار، ۴۰ اثر مورد انتخاب داوران قرار گرفت که از این تعداد پنج اثر برتر و ۳۵ اثر برگزیده انتخاب شد و جوایز نقدی را دریافت کردند.

نصوحی خاطرنشان کرد: طراحان و علاقه مندان در صورت نیاز می‌توانند آثار برگزیده را که به صورت لایه باز در سایت اینترنتی به نشانی Isfahan.ir/skyline بارگذاری شده، مشاهده کنند.

چرا شهرها باید خط آسمان داشته باشند؟

کد خبر 522325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.