قراردادم با پاکستان کوتاه مدت است/ افتخار بودن در رقابت‌های قهرمانی آسیا نصیبم شده است

"برنامه‌ریز خوبی انجام دادیم و با هماهنگی همکارانم در اصفهان حتی برنامه ماه‌های آینده راهم تنظیم کردیم و از طریق ارتباطی که با آنها دارم در جریان تمام اتفاقات سپاهان هستم. "

به گزارش خبرنگار ایمنا، رحمان محمدی‌راد سرمربی تیم والیبال سپاهان برای مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا با تیم ملی پاکستان به توافق رسید که پس از همکاری باشگاه سپاهان با این مربی، راد سکان هدایت تیم ملی والیبال پاکستان را برعهده گرفت، البته برخی معتقد هستند که حضور رحمان محمدی‌راد روی نیمکت تیم ملی پاکستان باعث می‌شود تمرکز این مربی از تیم والیبال سپاهان خارج شود.

خبرنگار ایمنا گفت‌وگویی با این مربی والیبال انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

چه اتفاقی افتاد که تصمیم گرفتید به تیم ملی والیبال پاکستان بپیوندید؟

بعد از قهرمانی در مسابقات باشگاه‌های آسیا در سال ۲۰۱۹، رئیس فدراسیون والیبال پاکستان مذاکره‌ای برای تیم ملی این کشور با من داشت که برای سال ۲۰۲۰ همکاری خود را شروع کنیم، اما با توجه به کرونا تمام بازی‌های ملی تعطیل شد.

فدراسیون والیبال پاکستان چهار ماه پیش تصمیم گرفت برای مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کنند که با من تماس گرفته شد و صحبت‌های اولیه را انجام دادیم. با توجه به اینکه با باشگاه سپاهان قرار داد داشتم این پیشنهاد را به هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه انتقال دادم و آنها هم نسبت به من لطف داشتند و همکاری کردند تا پایان مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا قرار دادی کوتاه مدت با فدراسیون این کشور ببندم، بعد از این مسابقات به اصفهان برمی‌گردم و کنار تیم سپاهان خواهم بود.

برخی اعتقاد دارند حضور شما در تیم ملی پاکستان باعث می‌شود دیگر تمرکز لازم را برای سپاهان نداشته باشید، نظر شما راجع به این موضوع چیست؟

برنامه‌ریزی خوبی انجام دادیم و با هماهنگی همکارانم در اصفهان حتی برنامه ماه‌های آینده را هم تنظیم کردیم و از طریق ارتباطی که با آنها دارم در جریان تمام اتفاقات سپاهان هستم. زمانی که به اصفهان برمی‌گردم یک ماه بعد از آن لیگ شروع خواهد شد که در صورت امکان برنامه‌ریزی مسابقات تدارکاتی راهم انجام دادیم تا یک تورنمنت داخلی در اصفهان داشته باشیم و لطمه‌ای به تیم سپاهان وارد نخواهد شد.

شرایط والیبال پاکستان چطور است؟

والیبال و دیگر رشته‌های ورزشی در پاکستان تحت‌الشعاع کریکت و هاکی قرار گرفتند، زیرا مردم پاکستان به این دو رشته علاقه زیادی دارند، هر کجا را نگاه می‌کنیم هاکی و کریکت بازی می‌شود. در کریکت قهرمان جهان شدند و به سایر رشته‌ها توجه نمی‌شود. برای والیبال سرمایه‌گذاری و حمایت نمی‌کنند، لیگ منظمی ندارند و اکثر باشگاه‌ها ارتشی و دولتی است که فقط در تورنمنت‌های موقت شرکت می‌کنند. رسانه‌ها هم در این کشور به والیبال اهمیت نمی‌دهند و مردم ملی‌پوشان را کم می‌شناسند. فدراسیون والیبال پاکستان برای پیشرفت تلاش می‌کند ولی بودجه کافی ندارد و این تیم بعد از سال ۲۰۱۹ مسابقه‌ای نداشته و بدون هیچ بازی تدارکاتی وارد مسابقات شدیم که کار خیلی سخت بود. در بازی اول مقابل تایلند به پیروزی رسیدیم و هرچه پیش می‌رود شکل تیمی بهتری می‌شود که امیدواریم دوبازی بعدی را با پیروزی پشت سر بگذاریم تا در جمع چهار تیم پایانی باشیم.

بازی که مقابل ایران داشتید چگونه بود؟

از بازی تیم خودمان راضی هستم و با توجه به برنامه‌ای که داشتیم بازیکنان تمام تلاش خود را انجام دادند و با وجود شکست عملکرد رضایت بخش بود. پتانسیل تیم ایران بالاتر از پاکستان است و توقع داشتیم که با چنین نتیجه‌ای پیروز شوند. تیم ایران شکل خوبی دارد و در سطح بالا بازی می‌کنند، سرویس قدرتی و پرشی خوبی می‌زنند که باعث می‌شود حمله حریف تحت تأثیر قرار بگیرد و در دفاع منظم کار می‌کنند، برای آنها آرزوی موفقیت دارم.

حضور روی نیمکت پاکستان به تجربه شما اضافه می‌کند؟

حضور روی نیمکت پاکستان باعث شد من تجربه خوب بین‌المللی دیگر را کسب کنم. بودن در این رقابت‌ها افتخاری بود که شامل حال من شد و این تجربه‌ای که به دست می‌آورم در آینده کاری من تأثیرگذار است، زیرا با فرهنگ، بازیکن، رفتار و شرایط جدید آشنا شدم. تلاش می‌کنم به این مجموعه که سه ماه کنار هم زحمت کشیدیم کمک کنم تا بتوانند آینده خود را بهتر کنند.

تمرینات سپاهان چگونه پیش می‌رود؟

تمرینات منظم و طبق برنامه پیش می‌رود. با همکاری که باشگاه سپاهان انجام داده تمام امکانات مورد نیاز فراهم شده و بازیکنان در کمال آرامش تمرین می‌کنند. تیم به آمادگی که باید رسیده باشد، رسیده و امیدوارم بدون مصدومیت دوران بدنسازی را تمام کنیم و وارد فاز جدید تمرینات شویم.

گفت و گو از: کیمیا گلیپرا _ خبرنگار سرویس ورزش

کد خبر 522322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.