۵۰ هزار مترمربع به فضای دانشگاه اصفهان افزوده شد

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: در هشت سال گذشته نزدیک به ۵۰ هزار مترمربع ساختمان اختصاصی جدید به دانشگاه اضافه شد و شاید همین مقدار یا بیشتر عملیات بازسازی و تغییر کاربری در جهت رفع نیازهای دانشگاه انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هوشنگ طالبی امروز _چهارشنبه ۲۴ شهریورماه_ در حاشیه آئین افتتاح پروژه نوسازی دانشکده زبان در جمع خبرنگاران با اشاره به رشد و توسعه دانشگاه اصفهان در ابعاد مختلف از جمله افزایش تعداد دانشجویان، اظهار کرد: تعداد دانشجویان در سال ۹۲ نزدیک به ۱۱ هزار نفر بود و اکنون به ۱۷ هزار نفر رسیده است؛ همچنین تعداد اعضای هیئت علمی نیز بیشتر شده، لذا قطعاً توسعه و گسترش فضای کاربری هم ضرورت داشته است.

وی با اشاره به اینکه فضای کاربری مورد نیاز را از طریق احداث ساختمان‌های جدید و با تعمیر و بازسازی برخی ساختمان‌های موجود تأمین کردیم، افزود: تعدادی ساختمان نیمه تمام داشتیم که باید تکمیل می‌شد و تعدادی از ساختمان‌ها نیز فرسوده شده بود که نیاز به نوسازی داشت؛ بخش‌هایی به آن‌ها اضافه و با توجه به توسعه دانشگاه، تغییر کاربری در برخی ساختمان‌ها ایجاد شد.

رئیس دانشگاه اصفهان اضافه کرد: با این رویکرد در هشت سال گذشته نزدیک به ۵۰ هزار مترمربع ساختمان اختصاصی جدید به دانشگاه اضافه شد و شاید همین مقدار یا بیشتر عملیات بازسازی و تغییر کاربری در جهت رفع نیازهای دانشگاه انجام شده است.

وی در خصوص ساختمان‌های بازسازی شده عنوان کرد: از جمله ساختمان‌هایی که امسال بازسازی و امروز شاهد افتتاح آن‌ها بودیم، ساختمان دانشکده زبان است. قسمت‌های بازسازی شده این دانشکده شامل یک سالن بسیار بزرگ و تعدادی اتاق است که همه آنها به اتاق استاد اختصاص داده شد و در اختیار دانشکده زبان‌های خارجی و گروه زبان انگلیسی قرار داده شده است.

طالبی با اشاره به تغییرات ایجاد شده در بنای جدید دانشکده زبان‌های خارجی، تصریح کرد: در اتاق‌های قبلی سه تا چهار نفر از همکاران ما مستقر بودند، اما اکنون اتاق‌ها تک نفره شده است. این موضوع بستر مناسب برای فعالیت اساتید و همچنین دسترسی دانشجویان به آنان را فراهم کرده است.

وی با اشاره به تغییرات ایجاد شده در دانشکده علوم ورزشی، اظهار کرد: فضاهای آموزشی و کمک آموزشی در این دانشکده بهبود پیدا کرد؛ همچنین برخی از فضاهای ورزشی از جمله زمین‌های تنیس که بسیار قدیمی و تقریباً بدون استفاده بود با تلاش دوستان قابل استفاده شده است.

رئیس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه مسئولان کشوری به دانشگاه اصفهان توجه ویژه داشته باشد، ادامه داد: اقدامات انجام شده در این مرکز بدون اینکه هزینه اضافی بر دولت تحمیل کند، انجام شده است. البته باید اعتبارات لازم در این زمینه تأمین شود تا بتوانیم در سال‌های آینده نیز شاهد توسعه فضای کاربردی در دانشگاه اصفهان باشیم.

کد خبر 522300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.