به "آئین‌نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلا" عمل نمی‌کنیم

یک عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری اصفهان گفت: تصویب آئین‌نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری در دوم تیرماه ۱۴۰۰ بر اساس موازین حقوقی نباید خلاف قانون باشد اما مواردی از آن به صراحت خلاف مواد قانونی و مخالف با لوایح آئین‌نامه است و به این جهت ما به این آئین‌نامه عمل نمی‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داوود عابدی (امروز چهارشنبه ۲۴ شهریورماه) در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دفاع وکیل از حقوق عامه مردم در محاکم دادگستری مورد توجه قرار گرفته، اما از سوی قوه مقننه و قوه قضائیه این موضوع مهم مخدوش شده است.

وی تاکید کرد: تصویب آئین‌نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری در دوم تیرماه ۱۴۰۰ بر اساس موازین حقوقی نباید خلاف قانون باشد و این در حالی است که مواردی از این آئین‌نامه به صراحت خلاف مواد قانونی لایحه است و مخالف با لوایح آئین‌نامه است.

عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری اصفهان ادامه داد: مواد موجود در آئین‌نامه اجرایی با اصل این قانون در تضاد است و به همین جهت ما به این آئین‌نامه عمل نخواهیم کرد زیرا آئین‌نامه‌ای که خلاف قانون وضع شده باشد، باید اصلاح شود تا قابلیت اجرایی پیدا کند.

وی با اشاره به "طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار"، گفت: در این طرح وکالت همچون کسب و کارهای دیگر، فعالیت‌های اقتصادی و آن را سودبر تلقی کردند.

تصویب طرح تسهیل مجوزهای کسب و کار و ورود افراد بدون بنیه علمی به این حرفه

عابدی اظهار کرد: اگر طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار تصویب شود، افرادی که دارای بنیه علمی قوی نیستند وارد این حرفه شده و دفاع از حق مردم به کسانی سپرده می‌شود که آگاهی و درایت لازم را ندارند.

وی با بیان اینکه وکیل و قاضی دو بال فرشته عدالت هستند، تصریح کرد: اگر افرادی که بنیه علمی قوی نداشته باشند، پروانه وکالت دریافت کنند کانون وکلا به حقوق مردم خیانت کرده است.

عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا مبنی بر اینکه رویکرد کانون وکلا با در برخورد با تخلفات احتمالی چیست، گفت: تمام تخلفاتی که وکلا در اجرای وظایف وکالتی در حق موکل یا دادگاه انجام دهند را بررسی و مجازات قانونی اعمال خواهد شد.

وی اظهار کرد: سال گذشته حدود ۹۰۰ پرونده طرح شکایت علیه وکلا داشتیم که مورد رسیدگی قرار گرفت و در ارتباط با مواردی که تخلف‌ها احراز شد، مجازات قانونی برای وکلای متخلف اعمال شده است.

عابدی گفت: قانون وظیفه رسیدگی به تخلفات وکلا را به کانون وکلا واگذار کرده و دادسرای کانون وکلا به صورت مستقل رسیدگی می‌کند.

کد خبر 522296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.