عوامل خطر نوع شدید بیماری کووید-۱۹ در میان جوانان

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که جوانان مبتلا به آسم، نارسایی قلبی و دیابت بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ قرار دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی عوامل خطر نوع شدید بیماری کووید -۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند. در این مطالعه هزار و ۸۵۳ جوان آلوده به ویروس کرونا را مورد ارزیابی قرار گرفتند. افراد شرکت کننده در مطالعه بین ۱۸ تا ۲۹ ساله بودند و به دلیل مبتلا شدن به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ در بیمارستان بستری بودند.

۶۲ درصد افراد مورد ارزیابی را زنان تشکیل می‌دادند، که از این میان ۱۲ درصد آن‌ها باردار بودند. بیماری‌های رایج در میان افراد شرکت کننده در مطالعه شامل چاقی مفرط، آسم، اختلالت ذهنی، فشار خون بالا و دیابت می‌شد. اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که تنها ۴۳ درصد افراد هنگام بستری شدن در بیمارستان درگیر علائم بیماری کووید -۱۹ شده بودند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افزایش سن، آسم، نارسایی احتقانی قلب، چاقی مفرط و دیابت خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و بستری شدن در بیمارستان را در میان جوانان به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. تعداد بسیار کمی از جوانان در گروه سنی ۱۸ تا ۲۹ سال به دستگاه تنفس مصنوعی نیاز پیدا کردند. محققان معتقدند که لازم است مطالعات بیشتری در زمینه عوامل خطر بیماری کووید -۱۹ صورت گیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

نتایج این مطالعه در مجله Plos One منتشر شده است.

کد خبر 522254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.