اجرای طرح «نت» و بازبینی مرتب خودروها/بازآموزی ۳۰۰ امدادگر هلال‌احمر

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، گفت: بیش از ۸۵۰ امدادگر به صورت شیفتی و چرخشی در طول ماه فعالیت می‌کنند و راه‌اندازی طرح نگهداری و تعمیر (نت) تجهیزات امدادی شعب جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان برای بازبینی مرتب خودروها هر سه‌شنبه انجام می‌شود.

داریوش کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اجرای طرح "نت" در شعب هلال‌احمر اصفهان، اظهار کرد: طرح نگهداری و تعمیر (نت) شامل دو بخش خودروهای عملیاتی که در پایگاه‌ها و شعب نگهداری می‌شوند، است و تجهیزات نجات و امدادی با هدف آماده به کار نگاه داشتن برای مقابله با حوادث و سوانح در شعب جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان هر هفته در روزهای سه شنبه بازبینی می‌شوند.

رفع نواقص خودروها در روزهای سه‌شنبه

وی افزود: قبلاً امکان داشت که با اعلام به شعب و پایگاه‌های هلال‌احمر برای بازبینی تجهیزات امدادی خودروها اقدام شود اما احتمال داشت به طور مرتب این عملکرد صورت نگیرد و راه‌اندازی طرح نگهداری و تعمیر (نت) تجهیزات امدادی شعب جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان برای بازبینی مرتب خودروها است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، تصریح کرد: با ورود این طرح در جمعیت هلال‌احمر اصفهان هر سه‌شنبه برنامه‌ها و اقداماتی به پایگاه‌های هلال‌احمر استان برای بازبینی کردن و رفع نواقص جزئی خودروها (تمیز کردن، دیدن فیلتر، چک کردن روغن و موارد دیگر) و تجهیزات امدادی انجام و ارسال گزارش روند برنامه به هلال‌احمر ارسال می‌شود.

کریمی خاطرنشان کرد: طرح نگهداری و تعمیر (نت) تجهیزات امدادی موجب بازبینی خودروها باعث تمرین و آموزش نیروهای جمعیت هلال‌احمر برای نگهداری از تجهیزات خودرویی و بازبینی آنها می‌شود و افراد تازه وارد آموزش‌های لازم را در این زمینه می‌بینند، در کنار این برنامه روزهای دوشنبه و پنجشنبه طرح بازآموزی و آموزش به تیم‌های هلال‌احمر اجرا می‌دهند.

فعالیت ۸۵۰ امدادگر در ۴۲ پایگاه هلال‌احمر

وی با اشاره به اینکه، جمعیت هلال‌احمر از نظر بودجه‌ای کمبودهایی دارد، اظهار کرد: بسیاری از لوازم یدکی خودروها و تجهیزات امدادی وارد نمی‌شود، در واقع این طرح با هدف ساماندهی امکانات و تجهیزات موجود در جمعیت هلال‌احمر و انبار کالاهای موجود در سطح شعب تدوین شده و با اجرای آن، نیروهای امدادی با آمادگی کامل و برخورداری از تجهیزات به روز از مستهلک شدن خودروها و از گردونه خارج شدن آنها جلوگیری می‌کنند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، گفت: بیش از ۸۵۰ امدادگر به صورت شیفتی و چرخشی در ۴۲ پایگاه فعال جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان در طول ماه فعالیت می‌کنند و روزهای پنجشنبه هر هفته قریب به ۳۰۰ نفر برای برنامه بازآموزی حضور دارند.

کد خبر 522241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.