راهبردهای مدیران دانمارک در ایجاد شهرهای دوستدار کودک

دانمارک یکی از کشورهای جهان با بیشترین توجه به رفاه کودکان محسوب می‌شود؛ شهردار بیلوند ادعا کرده است در آینده این کلانشهر دانمارکی به بهترین نقطه دنیا برای کودکان و خانواده‌های دارای فرزند تبدیل خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نام دانمارک برای چندین سال متوالی در لیست بهترین شهرهای دوستدار کودک قرار گرفته چرا که در آن، همیشه حقوق این قشر در جنبه‌های مختلف زندگی شهری تا حد زیادی رعایت شده است. امروزه در بسیاری از نقاط این کشور، زیرساخت‌های بسیاری در راستای رفع نیاز کودکان احداث شده ضمن اینکه، حفظ امنیت آنان در فضاهای عمومی از مهم‌ترین اولویت‌های مدیران به حساب آمده است. ایب کریستنسن، شهردار بیلوند از تبدیل این شهر به بهترین نقطه دنیا برای کودکان و خانواده‌های دارای فرزند در آینده خبر داده و ادعا کرده است هم‌اینک نیز بیلوند بین شهرهای دوستدار کودک جهان در جایگاه بالایی قرار دارد.

راهبردهای مدیران دانمارک در ایجاد شهرهای دوستدار کودک

مروری کوتاه بر معرفی ایب کریستنسن

شهردار کنونی بیلوند در بیست و نهم نوامبر ۱۹۵۱ در منطقه مسکونی گرینستد دانمارک به دنیا آمد و در جوانی به عرصه سیاست وارد شد. وی در سال ۱۹۹۷ به عنوان یکی از اعضای شورای شهر گریستند انتخاب شد و در سال ۲۰۰۱، سمت شهردار را از آن خود کرد. در نهایت و درست ۶ سال بعد، کریستنسن شهردار کلانشهر جدید بیلوند شد و از همان ابتدای مدیریت خود اقدامات دوستدار کودک را در مدیریت خود با دقت مورد توجه قرار داد.

راهبردهای مدیران دانمارک در ایجاد شهرهای دوستدار کودک

ویژگی‌های اصلی بیلوند به عنوان شهر دوستدار کودک

در مصاحبه‌ای که با ایب کریستنسن در زمینه شهر دوستدار کودک انجام شد، وی در مورد میزبانی شهر از "پایتخت کودکان" سخن به میان آورد و ادعا کرد که بیلوند تعدادی از خلاق‌ترین کمپانی‌ها و جاذبه‌های گردشگری دوستدار کودک و نوجوان را در خود جای داده است. به ادعای کریستنسن، این قشر جایگاه مهمی در پروژه‌های شهری، خواه در زمینه زیرساخت یا ساختمان و حتی سیاست دارند و خود نیز در پیاده‌سازی آن‌ها مشارکت می‌کنند. از نظر شهردار بیلوند سهیم‌سازی کودکان در برنامه‌ریزی‌های شهری می‌تواند به بهبود هر چه بیشتر پیاده‌سازی آن‌ها کمک کند چرا که از یک سو، کودکان دارای استعدادهای نهفته زیادی هستند که در صورت شکوفایی می‌توانند پروژه‌هایی خلاقانه به بار آورند و از سوی دیگر، اعضا این قشر نیازهای خود را بهتر به زبان می‌آورند و به همین طریق مدیران را آگاه می‌کنند.

راهبردهای مدیران دانمارک در ایجاد شهرهای دوستدار کودک

بهبود کیفیت زندگی در بیلوند از زمان آغاز کار کریستنسن

ایب کریستنسن از سال ۲۰۰۷ به سمت شهرداری بیلوند نائل شد و از همان زمان بر چگونگی توسعه خلاقانه شهر تمرکز کرد. وی در سال ۲۰۱۰، ایده پایتخت کودکان را مطرح و در ژوئیه سال بعد به طور رسمی کمپانی پایتخت کودکان را تأسیس کرد. امروزه توسعه شهر و کیفیت زندگی در آن به حدی رشد یافته است و کودکان به اندازه‌ای از اهمیت برخوردار شده‌اند که کریستنسن با قدرت و اطمینان تمام از تبدیل بیلوند به پایتخت کودکان جهان در آینده‌ای نه چندان دور سخن به میان آورده است.

منشأ ظهور عنوان "پایتخت کودکان" در بیلوند

شهردار بیلوند درست پس از رسیدن به سمت کنونی خود به برگزاری رقابتی بین معماران برجسته کشور برای بازطراحی مرکز شهر پرداخت که در این بین، طرح "پایتخت کودکان" به عنوان بهترین ایده برگزیده شد. البته پیش از این نیز، شهردار بارها از ایجاد شهری دوستدار کودک سخن به میان آورده بود که ایده مطرح شده به بهترین نحو ممکن می‌توانست اهداف کریستنسن در این زمینه را تحقق ببخشد. زمینه‌سازی برای مشارکت کودکان در برنامه‌ریزی‌های شهری و همچنین بازی و فعالیت جسمی این قشر به حدی مورد توجه کریستنسن قرار گرفت که اخیراً وی در مسیر تبدیل شهر به بهترین نقطه جهان برای کودکان گام نهاده است.

راهبردهای مدیران دانمارک در ایجاد شهرهای دوستدار کودک

ایب کریستنسن از ایجاد پایتخت جهان برای کودکان اهداف متعددی را در سر پرورانده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ایجاد شهری سرزنده برای تمام اقشار جامعه اشاره کرد تا از این طریق به پیشگیری از کاهش جمعیت نیز کمک کند. وی اهداف خود برای توسعه شهر را اینگونه خلاصه کرده است که بیلوند شهری سرزنده و شاد خواهد بود که زندگی و کار را برای ساکنان لذت‌بخش می‌کند ضمن اینکه زمینه را برای شادی‌های عمومی آنان در بیرون از منزل فراهم می‌آورد.

شیوع کرونا و اعمال اقدامات ضدکرونایی در بیلوند

دولت دانمارک از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا، وضعیت اقتصادی مردم و به ویژه افرادی را که به بدترین شکل ممکن تحت تأثیر کرونا معیشت خود را در خطر می‌دیدند، مورد توجه قرار داد و برای حل بحران کوشید. ایب کریستنسن نیز در این زمینه، همچون سایر مقامات کشور تلاش کرد مانع از وارد شدن خسارت اقتصادی زیاد بر زندگی مردم شود که در این راستا، حمایت از خانواده‌های آسیب‌پذیر به گونه‌های مختلف مانند حمایت مالی یا تأمین غذا و پوشاک در اولویت امور مدیریت وی و سایر مقامات شهر قرار گرفت.

راهبردهای مدیران دانمارک در ایجاد شهرهای دوستدار کودک

از نظر واکسیناسیون کرونا نیز مدیران بیلوند از سایر شهرهای دانمارک پیشی گرفته به طوری که تا کنون، ۸. ۷۵ درصد ساکنان دوز اول و ۸. ۷۱ درصد نیز دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

کد خبر 522198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.