نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار پرسپولیس و استقلال تاجیکستان

دو کارشناس مطرح داوری کشور به بررسی دقیق صحنه‌های مشکوک دیدار امشب پرسپولیس و استقلال تاجیکستان پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس ساعتی قبل موفق شد در پایتخت تاجیکستان با گل لحظه آخری مهدی ترابی، حریف سرسخت خود یعنی استقلال تاجیکستان را از پیش رو بردارد. سرخ‌پوشان با این پیروزی به جمع هشت تیم برتر قاره کهن راه یافتند و منتظر قرعه‌کشی روز جمعه هفته جاری برای تعیین رقیب‌شان در یک چهارم نهایی این رقابت‌ها هستند که قرار است مهر ماه به میزبانی عربستان سعودی برگزار شود. قضاوت این مسابقه نفس‌گیر را هیریوکی کیمورا ژاپنی بر عهده داشت که شب نسبتاً آرامی را در دوشنبه سپری کرد و تصمیم چندان بحث برانگیزی نگرفت. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط نوذر رودنیل، حیدر سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

سرنگون شدن عبدی در محوطه استقلال

در دقیقه ۳۰ پرسپولیسی‌ها ضربه آزاد را به شکل زمینی آغاز کردند اما در محوطه جریمه با ممانعت به وجود آمده از سوی مدافعین استقلال، عبدی نتوانست از موقعیت خوب خود استفاده کرده و به توپ ضربه بزند.

رودنیل: تلویزیون تاجیکستان صحنه را به درستی نشان نداد و نمی‌شد به خوبی تشخیص داد که چه اتفاقی رخ داده است.

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: داور ژاپنی از نظر بدنی بسیار خوب بود؛ یعنی دوندگی، بازی خوانی و حضورش در اکثر صحنه‌ها خوب بود. تصمیمات اتخاذ شده‌اش در خصوص اکثر خطاها و اخطارها صحیح بودند. داور ۴ دقیقه زمان تلف شده گرفت که روی همین ۴ دقیقه هم ۲۰ ثانیه وقت تلف شده گرفت که در شرایط خطرناک بازی منطقی نبود اما در کل می‌توان نمره خوبی به او و کمک‌هایش داد.‌

سلیمانی: این داور در لیگ برتر انگلیس کسب تجربه کرده و دانش فنی بالایی دارد. او در این بازی سعی کرد کم‌تر سوت بزند تا سرعت بازی بالاتر رود. خطاهایی که او سوت زد کاملاً درست بود و در فاصله سه متری صحنه‌ها قرار داشت. اخطار او به فرجی کاملاً درست بود و ۵ آفساید در این بازی اعلام کرد که همه آن‌ها صحیح بود. در کل صحنه خاصی روی دروازه‌ها ایجاد نشد و او قضاوت بی‌دردسری داشت.

کد خبر 522151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.