میرکاظمی: "خلق پول" باید ریشه‌کن شود

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: «خلق پول» جز تورم افسار گسیخته و آسیب جدی به معیشت مردم، نتیجه‌ ای نداشته است. بنابراین باید تلاش شود تا خلق پول ریشه کن شود و برای تحقق پروژه‌ها باید مدیران در استان‌ها به خلق منابع رو بیاورند.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان برنامه و بودجه «مسعود میرکاظمی» در چهارمین جلسه ستاد بودجه سال ۱۴۰۱ کشور اظهار کرد: اقتصادمحوری، اساس کار است. باید از پروژه محوری فاصله بگیریم و با تمرکز بر برنامه به نتیجه برسیم.

وی با اشاره به اینکه ادامه روند فعلیِ اقتصاد، روند مطلوبی نیست، تصریح کرد: منابع پایدار و غیرپایدار مصرف شده، بدهی‌هایی به اسم تحقق برنامه‌ها بر کشور تحمیل شده است و اوراق قرضه‌هایی که دولت هر سال باید بازپرداخت کند جز افزایش تورم و فشار اقتصادی بر افراد ضعیف جامعه و کاهش درآمد مردم و عدم تحقق برنامه، نتیجه‌ای در بر نداشته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: باید سهم استان‌ها در هر بخش برای رشد اقتصادی مشخص و این مسئله تا سطح شهرستان‌ها توسط سازمان‌های استانی استخراج و تدوین شود.

میرکاظمی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که به بخش تولید شتاب داده شود، خاطر نشان کرد: طبق روال گذشته اگر برنامه اقتصادی پیش برود هزینه جبران ناپذیری بر کشور وارد می‌شود، بنابراین، توجه به رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری مورد توجه همه برنامه‌ریزان، تصمیم‌گیران و تصمیم سازان قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ما کشور ثروتمندی هستیم، افزود: سازمان برنامه و بودجه با مشارکت استان‌ها برای تحقق رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری، برنامه‌ریزی را در دستور کار داشته باشد تا شاخص سطح زندگی مردم بهبود پیدا کند، چرا که مردم ما شایسته زندگی بهتری هستند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با انتقاد از خلق پول طی سال‌های گذشته، اظهار کرد: تا کی باید خلق پول صورت گیرد که جز تورم افسار گسیخته و آسیب جدی که به معیشت مردم وارد کرده، نتیجه‌ای نداشته است. بنابراین به جد باید تلاش شود تا خلق پول، که ساده‌ترین راه است ریشه کن شود و برای تحقق پروژه‌ها باید مدیران در استان‌ها به خلق منابع رو بیاورند.

کد خبر 522043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.