وعده چمران برای تخفیف چشمگیر عوارض ساختمانی ۱۴۰۰

رئیس شورای شهر تهران پس از چند هفته غیبت به دلیل کسالت در جلسه امروز (سه شنبه) شورا حضور یافت و وعده تخفیف چشمگیر برای نرخ عوارض ساختمانی در سال ۱۴۰۰ را داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران پیش از آغاز جلسه در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که چه زمانی جلسات شورا به صورت جدی آغاز می‌شود و چرا بررسی طرح و لایحه‌ای در دستور کار قرار نمی‌گیرد اظهار کرد: تصویب لایحه چیز چندان مهمی نیست که فقط بخواهیم در شورا تصویب کنیم. خیلی اوقات لوایحی تصویب می‌شود که می‌بینیم اجرایی نشده و یا سخت اجرا می‌شود و به همان صورت باقی می‌ماند.

وی با بیان اینکه طرح‌ها و لوایح به تدریج می‌آید و در دستور کار قرار می‌گیرد، افزود: شورایی که آغاز به کار کرده نمی‌تواند بلافاصله طرح و لایحه بدهد، این نه برای مجلس و نه برای شورا، عملی نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شورای ششم بر روی جنبه‌های عملی و نه به تعداد لوایح تمرکز دارد، تصریح کرد: هنوز انتخاب اعضای شورا در برخی کمیسیون‌های فرعی به اتمام نرسیده است، برای اینکه لایحه داشته باشیم باید مطالعه کنیم و این مطالعات عمیق باشد، که وقت می‌برد. الان شاید بیش از ۳۰ لایحه درحال مطالعه داریم و اما باید بررسی و در کمیسیون‌ها بر روی آنها کار شود.

چمران در ادامه با اشاره به دستور جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: امروز دو طرح دو فوریتی در دستور داریم که یکی از آنها در ارتباط با تخفیف برای کسانی است که به صورت نقدی و یکجا عوارض را پرداخت می‌کنند تخفیفی را همیشه در نظر می‌گیریم. در دوره جدید هنوز این مسأله عملیاتی نشده بود و عده‌ای منتظر تصویب آن بودند تا عوارض خود را پرداخت کنند.

وی افزود: قطعاً میزانی که اعلام می‌شود می‌تواند در پرداخت عوارض تأثیر مثبتی داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تعدیل نرخ عوارض ساختمانی در سال ۱۴۰۰ گفت: براساس قانون تخفیفی برای آن قائل شدند که خیلی چشمگیر است و آن را دنبال می‌کنیم که برای مردم توضیح دهند تا مردم بدانند. این تخفیف آن حدی که برای سال ۱۴۰۰ اعلام کردند نیست و روی آن تخفیف قائل شدند که اکنون عملیاتی شده و شهرداری و روابط عمومی شورا باید آن را معرفی کنند.

چمران درباره انتصابات در شهرداری گفت: درباره این موضوع جلساتی تشکیل شده و صحبت کردیم و ملاقات‌های فراوانی برگزار شده تا تصمیمات خوبی گرفته شود.

کد خبر 521920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.