رقص در صحن علنی و سینه‌زنی مردم در مقابل ساختمان شورا+ واکنش‌ها و فیلم

پس از انتشار فیلم مربوط به گرامیداشت روز گرگان در صحن شورای شهر، تعدادی از شهروندان گرگان با تجمع در مقابل ساختمان شورای شهر، اقدام به سینه‌زنی کرده و خواستار عذرخواهی تمام اعضای شورا شدند. اعضای شورا نیز در پیامی از مردم عذرخواهی کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گرامیداشت روز گرگان شنبه هفته جاری در صحن علنی شورای شهر برگزار شد که در جریان این جلسه یکی از این مهمانان شعری محلی را با لهجه گرگانی می‌خواند، در میانه صحن شورای شهر می‌رقصد و روی میز ضرب می‌گیرد. برخی اعضای شورا هم او را همراهی می‌کنند.

حال با منتشر شدن ویدئو آن، حواشی زیادی به وجود آمد و منتقدان این اتفاق تاکید کردند که این مراسم در روزهای عزاداری سیدالشهدا (ع) و در آستانه شهادت حضرت رقیه (س) بوده و احساسات مردم را جریحه‌دار کرده است.

صفرعلی پایین محلی، رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در خصوص این اتفاق از مردم عذرخواهی کرد و با بیان اینکه در تقویم رسمی کشور سالگرد شهادت حضرت رقیه (س) درج نشده است، گفت: اینجانب در دور چهارم شورا پیشنهاد دهنده تغییر روز گرگان از ۲۰ شهریور به پنج آذر بودم و با اعتقاد کامل بر این نظر پافشاری هم می‌کنم.

او در توضیح اجرای این برنامه در جلسه علنی شورا گفته است: با توجه به اینکه آن جلسه بسیار سنگین بود و حضور جمع کثیری از جوانان ورزشکار و اعتراض آنان به عدم حمایت لازم ادوار سابق شورا از قهرمانان ورزشی غیر بسکتبال و نگاه یک‌سویه اعضای ادوار به تیم بسکتبال موجب ناراحتی آن عزیزان شده بود، اینجانب با درخواست هنرمند گرگانی مبنی بر تغییر فضای جلسه مخالفت نورزیده و ایشان نیز اقدام به سرودن اشعاری به گویش گرگانی و در وصف گرگان کرد.

رئیس شورا تاکید کرده است که به جبران این قصور و اشتباه سهوی، از سوی شورای اسلامی شهر گرگان مراسم عزاداری و مداحی در صحن شورا برگزار کردیم.

پس از اتفاقات اخیر تعدادی از شهروندان گرگان راضی به عذرخواهی رئیس نشده و با تجمع در مقابل ساختمان شورای شهر، اقدام به سینه‌زنی کرده و خواستار عذرخواهی تمام اعضای شورا شدند که باعث شد تعدادی از اعضا حضوری عذرخواهی کنند.

ویدئو حاشیه‌ساز شورا در فضای مجازی انتشار گسترده‌ای داشت. علیرضا یکی کاربران توئیتر در صفحه خود نوشت: " افتخار گرگان خون‌های داده شده در پنج آذر ۱۳۵۷ هست نه روزهای بی هویتی که اعضای شورای شهر در ماه صفر و شهادت حضرت رقیه (س) با کمال بی غیرتی به جشن و پایکوبی بپردازند. "

رقص در صحن علنی و سینه‌زنی مردم در مقابل ساختمان شورا+ واکنش‌ها و فیلم

احسان نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: " نمی‌دونم باید چطور صحبت کنم اما خیلی سخت و درد آوره بعد از گذشت چهل سال از انقلاب شکوهمند ایران اسلامی در شهر دارالمومنین گرگان در صحن و جلسه علنی شورای شهر در شب شهادت رقیه خاتون (س) جشن برگزار می‌کنند کف می‌زنند شادی می‌کنند دریغ از اینکه ایام شهادته، خدا هممون هدایت کنه. "

رقص در صحن علنی و سینه‌زنی مردم در مقابل ساختمان شورا+ واکنش‌ها و فیلم

یکی دیگر از کاربران توئیتر نوشت: " اینم شورای شهر انقلابی گرگان!!! قبلاً شب‌های شهادت حرمتی نگه می‌داشتن اما حالا حرمت‌شکنی شب شهادت حضرت رقیه (س) شده روشنفکری. اونجا شوراست یا جنگ شادی؟ قراره این‌جوری مشکلات مردم رفع کنید؟

رقص در صحن علنی و سینه‌زنی مردم در مقابل ساختمان شورا+ واکنش‌ها و فیلم

محسن نیز توئیت زد: "هتک حرمت به ساحت مقدس ائمه اطهار توسط اعضای شورای شهر گرگان در ایام ماه صفر و به بهانه روز گرگان آیا شادی کردن نمکی بر زخم مردم انقلابی و شهیدپرور گرگان نمی‌باشد؟ آیا رسیدگی به مشکلات مردم این گونه است؟ "

رقص در صحن علنی و سینه‌زنی مردم در مقابل ساختمان شورا+ واکنش‌ها و فیلم

در نهایت امروز پس از این حواشی و در شرایطی که منتقدان خواستار عذرخواهی تمام اعضای شورا شده بودند، اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر گرگان در پی حواشی پانزدهمین جلسه شورا در پیامی اعلام کردند:

"با سلام و درود به ارواح طیبه شهدا و عرض ادب و احترام به همه شهروندان شریف و متدین شهر دارالمومنین گرگان؛

متأسفانه کوتاهی و قصور انجام شده در پانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان منجر به ناراحتی و دلخوری جمع زیادی از شهروندان و هیئتی‌های عزیز شده که ما اعضای شورای اسلامی شهر گرگان، برخود فرض می‌دانیم مراتب عذرخواهی و پوزش خود را از امام زمان (عج)، ارواح طیبه و خانواده معزز شهدا و همه مردم صبور، متین و متدین گرگان اعلام نمائیم.

از خداوند باری‌تعالی می‌خواهیم که لحظه‌ای ما را به حال خود وانگذارد. "

کد خبر 521747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.