خطر ابتلا به زوال عقلی در میان افراد مبتلا به کرونای طولانی مدت

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد مبتلا به کرونای طولانی مدت بیش از دیگران در معرض ابتلا به زوال عقلی قرار می‌گیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برخی از بهبودیافتگان از بیماری کووید -۱۹ که حتی نتیجه آزمایش کرونای آن‌ها منفی اعلام شده است، ممکن است تا چندین هفته یا چندین ماه علائم بیماری را تجربه کنند. در صورتی که فرد بیش از چهار تا پنج هفته علائم مربوط به کرونا را تجربه کند به این معنا است که به کرونای طولانی مدت تبدیل شده است.

گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین کرونای طولانی مدت و زوال عقلی مطالعه جدیدی انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ طولانی مدت بیشتر از دیگران در معرض بیماری زوال عقلی قرار می‌گیرند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که این گروه از افراد ممکن است مشکلاتی مانند عدم تمرکز، فراموشی، مشکلات مربوط به حافظه و اختلالات شناختی را تجربه کنند. علاوه بر این، به احتمال بسیار زیاد افراد مبتلا به کرونای طولانی مدت به اختلالات خواب و استرس و اضطراب نیز دچار می‌شوند.

پژوهشگران معتقدند که همه گیری بیماری کووید -۱۹ در آینده نزدیک باعث افزایش تعداد افراد مبتلا به زوال عقلی خواهد شد، بنابراین لازم است مطالعات بیشتری در زمینه بیماری کووید -۱۹ طولانی مدت و زوال عقلی صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده مورد تأیید قرار گیرد.

کد خبر 521739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.