عباس زاده: سرنوشت افغانستان به دست مردم این کشور است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه مداخله بیگانگان در امور افغانستان در طی سال‌های گذشته شیرازه این کشور را از هم پاشانده و خسارات فراوانی را به مردم افغانستان وارد کرده‌اند.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص تحولات اخیر افغانستان اظهار کرد: درمان و چاره چالش‌های امروز افغانستان در خود این کشور است، جمع بندی جمهوری اسلامی ایران این است که ملت افغانستان باهوش و سخت‌کوش است و علی رغم تنوعات مذهبی و قومی سال‌ها مردم این کشور کنار هم زندگی کرده‌اند.

وی افزود: متأسفانه مداخله بیگانگان در امور افغانستان در طی سال‌های گذشته شیرازه این کشور را از هم پاشانده و خسارات فراوانی را به مردم افغانستان وارد کرده‌اند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران باید کمک کند تا اراده مردم افغانستان در انتخاب نوع دولت این کشور محقق شود؛ زیرا سرنوشت افغانستان به دست مردم این کشور است. این موضوع دست یافتنی در شرایط جنگ داخلی میسر نیست.

عباس زاده مشکینی خاطرنشان کرد: هرگونه دخالت نظامی کشورها در افغانستان موضوع این کشور را پیچیده‌تر می‌کند؛ بر همین اساس انتظار می‌رود تمام کشورها تلاش خود را در جهت تحقق اراده مردم افغانستان در سایه‌ی صلح و ثبات سیاسی به کار بگیرند.

وی یادآور شد: به نظر می‌رسد آمریکا به دنبال راه انداختن یک جنگ مذهبی در افغانستان است؛ بر همین اساس طرح هرگونه مباحثی که به شعله‌ور شدن آتش اختلافات مذهبی کمک کند قطعاً در راستای خواسته بیگانگان است.

کد خبر 521708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.