احتمال حضوری شدن آموزش‌های دانشگاهی از آبان

ذاکری گفت: طبق پیش بینی‌های روسای دانشگاهی احتمالا آموزش دانشگاه‌ها بعد از فرآیند واکسیناسیون تا آبان حضوری خواهند شد.

به گزارش ایمنا، عبدالجبار ذاکری درباره حضوری شدن آموزش‌ها بعد از فرآیند تکمیل واکسیناسیون دانشجویان اظهار کرد: پیش بینی همکاران وزارت علوم این است که دانشگاه‌ها از آبان حضوری شود.

وی افزود: وزیر علوم تاکید دارد که برای بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها تابع ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم. اگر بتوانیم دز اول واکسن کرونا را در مهر و دوز دوم را تا ابتدای آبان به دانشجویان تزریق کنیم احتمال حضوری شدن آموزش‌ها برای دانشجویان کارشناسی تا آبان در صورت مناسب بودن شرایط کشور از نظر ویروس ملموس کرونا وجود خواهد داشت.

ذاکری تصریح کرد: طبق گفته وزیر محترم علوم دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌توانند برای انجام کارهای پژوهشی و دروس عملی در دانشگاه‌ها حاضر شوند که هم اکنون حدود ۶۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت به صورت حضوری در دانشگاه، آزمایشگاه، کارگاه و خوابگاه برای انجام فعالیت عملی و پژوهشی حضور دارند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: بحث اقامت دانشجویان در خوابگاه‌ها با ظرفیت ایده آل نیازمند مجوز ستاد ملی مقابله با کروناست که برای تحقق آن منتظر بهبود شرایط کرونایی در این زمینه و تکمیل فرآیند واکسیناسیون هستیم.

بودجه دانشگاه‌ها کافی نیست

وی درباره بودجه دانشگاه‌ها برای حضوری شدن آموزش‌ها اظهار کرد: برای بهبود بودجه دانشگاه‌ها که از سال‌های گذشته انجام می‌شود و همه ساله آن‌ها را پیگیری می‌کنیم مقایسه این گزارشات از هزینه‌ها و اعتبارات نشان می‌دهد که افزایش متناسب با میزان تورم نیست و هزینه‌ها رشد بیشتری داشته است؛ بنابراین لازم است تا برای حفظ جایگاه علم در دنیا حتماً بودجه دانشگاه‌ها ترمیم شود.

رئیس دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد: بودجه دانشگاه‌ها همه ساله در دستور کار اجلاس رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشور قرار می‌گیرد و در اولین جلسه برگزاری رؤسای دانشگاهی با وزیر علوم این موضوع را مطرح کردیم و بیانات و رهنمودهایی داشت که امیدواریم با پیگیری‌های متقابل روند بودجه دانشگاه‌ها بهبود پیدا کند.

ذاکری اضافه کرد: بودجه دانشگاه برای سال ۱۴۰۰ متناسب با رشد هزینه‌ها هیچ افزایشی نداشته است.

وی افزود: پیش بینی شده که در سال ۱۴۰۰ دو الی سه هزینه مرتبط با دانشگاه علم و صنعت افزایش پیدا می‌کند که برای ساماندهی به این موضوع و افزایش بودجه پیشنهاداتی را به مجلس ارائه کرده ایم تا بعد از تصمیم گیری‌های لازم از سوی آنان، شاهد رخ دادن اتفاقات خوشایندی باشیم.

ذاکری تصریح کرد: بحث افزایش حقوق کارکنان دانشگاه علم و صنعت در بودجه ۱۴۰۰ دیده نشده و به نوعی این موضوع بار مالی سنگینی را در آینده برای ما به وجود خواهد آورد.

وی ادامه داد: کسری بودجه در سال ۱۳۹۸ باعث شده که افزایش حقوق کارکنان در همان سال به سال ۹۹ منتقل شود. به همین منظور برای رفع این معضل از سوی مسئولان قول داده شده که در سال ۹۹ شاهد افزایش ۱۰ درصدی باشیم. اکنون که در ماه یازدهم سال هستیم حدود ۵ درصد هم نسبت به سال گذشته عقب افتاده ایم و هنوز هزینه‌ای تأمین نشده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کد خبر 521694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.