آیا کودکان کمتر از ۱۲ سال باید واکسن کرونا را دریافت کنند؟

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اعلام کرده است که در حال حاضر کودکان زیر ۱۲ سال نباید واکسن کرونا را دریافت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) طی بیانیه‌ای اعلام کرده است تا زمانی که سازمان‌های بهداشتی مربوطه واکسن‌های مربوط به کودکان کمتر از ۱۲ سال را تأیید نکرده است، این گروه از افراد نباید واکسن را دریافت کنند. انتظار می‌رود که واکسن برای کودکان در ماه‌های آینده مورد تأیید قرار بگیرد، اما هنوز زمان دقیق آن مشخص نشده است.

به گفته محققان، گروه‌های سنی مختلف به دوزهای متفاوت واکسن کرونا نیاز دارند. به نظر می‌رسد که آزمایشات بالینی مربوط به واکسن‌های کودکان زیر ۱۲ سال همانند آزمایشات انجام شده برای واکسن‌های بزرگسالان نیست. پژوهشگران در حال بررسی این موضوع هستند که آیا کودکان به دوزهای متفاوت واکسن کرونا نیاز دارند یا خیر؟

با توجه به شیوع گسترده گونه دلتا ویروس کرونا لازم است سرعت واکسیناسیون افراد افزایش پیدا کند، بنابراین لازم است فرآیند واکسیناسیون کودکان کمتر از ۱۲ سال هر چه سریع‌تر آغاز شود. با وجود این که پیش از این اعلام شده بود که کودکان معمولاً کرونای بدون علامت یا خفیف را تجربه می‌کنند، شیوع گونه دلتا ویروس کرونا باعث شد تعداد زیادی از کودکان به دلیل مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ در بیمارستان بستری شوند.

مجوز تزریق واکسن فایزر برای کودکان بین ۱۲ تا ۱۵ سال در ماه مه تأیید شد، واکسن‌های مدرنا و جانسون اند جانسون نیز به افراد ۱۸ سال به بالا تزریق می‌شود. محققان در حال بررسی تأثیر این واکسن‌ها بر کودکان کم سن‌تر هستند.

کد خبر 521686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.