ادامه جست‌وجوها برای یافتن اسرای فلسطینی

رژیم صهیونیستی در ادامه جستجوها برای یافتن دو اسیر فلسطینی گریخته از بند این رژیم، حریم هوایی حیفا را به روی پروازها بست.

به گزارش ایمنا، روزنامه یدیعوت آحارنوت نوشت: در راستای تلاش‌ها برای بازداشت اسیران فلسطینی که از زندان جلبوع فرار کردند شرکت هواپیمایی مدنی اسرائیل حریم هوایی را به روی پروازها در حیفا و به ویژه بر فراز فرودگاه "مجدو" به دلیل پرواز بالگردها و پهپادهایی که در جستجوی اسرا هستند، بست.

این روزنامه نوشت: نیروهای زیادی در منطقه یوکنعام در نزدیکی شهر حیفا در جستجوی دو اسیر باقیمانده از شش اسیری هستند که دوشنبه از زندان جلبوع فرار کردند.

آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی برای پیگیری عملیات جستجو وارد اتاق عملیات مشترک شده است.

بامداد دوشنبه شش اسیر فلسطینی توانستند از زندان امنیتی جلبوع در شمال اراضی اشغالی فرار کنند.

رسانه‌های عبری زبان شنبه اعلام کردند که نیروهای امنیتی زکریا الزبیدی و محمد العارضه را در منطقه ام الغنم در نزدیکی جبل الطور بازداشت کرده‌اند.

روز جمعه نیز محمود العارضه و یعقوب القادری در شهر ناصره بازداشت شدند.

در این راستا دادگاه ناصره در شمال اراضی اشغالی دوره بازداشت چهار اسیر فلسطینی را تا ۱۹ سپتامبر تمدید کرد.

پلیس رژیم صهیونیستی زکریا الزبیدی و سه اسیر دیگر عضو جهاد اسلامی را به برنامه‌ریزی برای عملیات "تروریستی خطرناک" متهم کرده است که این جرم تقریباً ۱۵ سال حبس دارد.

همچنین بازپرسان یگان تحقیقات درباره جرایم خطرناک، این اسرا را به "عضویت در گروه "تروریستی و کمک به یکدیگر برای فرار و ارائه کمک و وسایل لازم برای اقدام تروریستی" متهم کردند.

همچنین خالد محاجنه، وکیل مدافع چهار اسیر فلسطینی اعلام کرد که سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی به او اجازه ندادند با موکلانش دیدار کند یا از شرایط بازداشتشان آگاه شود.

وی گفت: سازمان اطلاعات اسرائیل تمام اطلاعات را درباره اسرایی که بازداشت شده‌اند مخفی می‌کند. ما تصمیم داریم درخواست فوری را به دادگاه مرکزی در اللد برای دیدار با اسرا بدهیم. تا به این لحظه اطلاعاتی درباره وضعیت جسمانی و روانی آن‌ها نداریم. سازمان اطلاعات اسرائیل مانع دیدار ما با اسرا شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 521401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.